Италиански учени откриха солени езера под ледниците на Марс

https://www.24chasa.bg/novini/article/9063296 www.24chasa.bg

Италиански учени съобщиха, че са открили мрежа от солени езера под ледниците на южния полюс на Марс, предаде ТАСС, цитирана от БТА.

Откритието може да хвърли светлина върху историята на климата на Червената планета, както и възможността за живот там.

Същата група италиански изследователи вече откри един такъв воден обект на Марс през 2018 година.

Езерната система е открита благодарение на радара на Италианската космическа агенция "Марсис", инсталиран на сондата "Марс експрес" на Европейската космическа агенция, която събира данни за планетата.

Учени от Римския университет "Тре" и Националния институт по астрофизика работят с радара заедно с изследователи от Австралия и Германия.

На този етап от изследването повечето планетолози предполагат, че в ранните епохи на своето съществуване Марс е бил много подобен на Земята. По онова време там е имало гъста атмосфера, водни океани и доста мек климат, тоест планетата потенциално е била подходяща за поява на живот.

Подобни условия обаче съществували на Марс за относително кратко време, около милиард години след формирането му. Преди около 3,6 милиарда години Марс се превърнал в безжизнена пустиня. Почти цялата атмосфера на планетата и водните запаси върху нея са се изпарили в космоса или са се превърнали в ледени запаси.

Забързано всекидневие има журналистката Маргарита Михнева, видя зоркото око на "България Днес". Телевизионерката е забелязана да чака тролей на столичния булевард "Г.С. Раковски". Заради липсата на достатъчно време, докато седи на спирката, Михнева похапва храна, която вади от чантата си. Веднага след като пристига тролеят