Милена Драгийска: С Lidl Plus клиентът винаги е на плюс

https://www.24chasa.bg/novini/article/9121544 www.24chasa.bg
Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България

За новото мобилно приложение за лоялност на „Лидл България”, което е и първият от поредицата подаръци, които компанията ще направи за своите клиенти по случай 10-годишния си юбилей, разказва Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България

- Г-жо Драгийска, с наближаването на 10-годишния юбилей на „Лидл България” често имаме поводи да разговаряме с вас. Преди дни обявихте първия си голям подарък за вашите клиенти по повод годишнината. С какво мобилното приложение Lidl Plus е подарък за клиентите?

- Вече ни познавате и знаете, че нашият подход освен с прецизност и с внимание към детайла се отличава и с това, че винаги, с всичко, което правим, се стремим да даваме добавена стойност за нашите клиенти. Така постъпваме с продуктите, с организирането на процесите в компанията, с планирането на всички големи проекти и инициативи.

А за нас Lidl Plus e именно такъв голям проект, който се нуждае от нашия задълбочен и прецизен подход. Затова и Lidl Plus идва чак сега – след като сме проучили, планирали и изпълнили с необходимото внимание всеки детайл. Но моментът и поводът е повече от подходящ сега, когато отбелязваме 10 години на българския пазар.

Lidl Plus е нашето мобилно приложение за лоялни клиенти, което, смея да твърдя,

се отличава и като философия, и като формат.

Ние създадохме Lidl Plus не като маркетингов инструмент, подтикващ нашите клиенти да пазаруват повече, а като инструмент да оптимизират бюджетите си и да облекчат домакинствата си, което смятаме за наша отговорност, особено в този труден период, през който преминаваме и не знаем колко дълго ще продължи.

Lidl Plus е реална възможност всяко домакинство да печели допълнителни отстъпки и да има достъп до специални оферти отделно и независимо от всички други акции, промоционални оферти и отстъпки, които Lidl традиционно предлага. Така потребителите могат

да спестят пари и да оптимизират разходите си.

По наши първоначални изчисления всеки, който го използва, ще може да спести средно по около 10 лева на седмична база, ако избере всички предложения с отстъпка.

- Как реално ще стане това?

- Позволихме си да наречем Lidl Plus дигитален подарък, защото чрез него нашите клиенти ще имат достъп до реални отстъпки, до полезна информация и редица други възможности, с които едновременно ще пестят средства и ще имат едно още по-лесно и удобно пазаруване. Основните инструменти за отстъпка, които предложението предлага, са т.нар.

купони и оферти.

Купоните се получават два пъти седмично – в понеделник и петък, и обикновено важат до неделя, но се използват еднократно. Отделно от това са седмичните оферти за намаление – те важат цялата седмица и могат да се използват многократно.

В допълнение е специалната скреч карта, която дава възможност след всяка покупка на томболен принцип да се печелят допълнителни купони за отстъпки.

Съвкупността от тези инструменти, лесни за използване с приложението, дава реална възможност за намаляване на разходите, които традиционно всеки от нас прави за пазаруване.

- Ако разбирам правилно, Lidl Plus е дигитална карта за допълнителни отстъпки, извън промоциите в магазина?

- Да, така е, но това е само едната част от предимствата на приложението. Една от възможностите, с които „Лидл” отново е иноватор на пазара, е дигиталната касова бележка. Това е

голямо улеснение

за нашите клиенти, защото след всяко пазаруване през приложението касовият бон се запазва в профила на клиента за срок от 3 години. Този бон има всички функции, които има и хартиената бележка – важи като гаранция, както и за подмяна и връщане на стоки. Събирането на едно място на всички бележки дава възможност на потребителя да следи разходите си, да вижда колко е спестил и най-вече – да управлява по-добре бюджета си.

- Всичко това звучи чудесно, но фактът, че е само под формата на приложение, не ограничава ли възможността на хората да се възползват от него?

- В търговията все по-широко навлизат различни възможности за технологични услуги и решения, които потребителите постепенно свикват да използват. Това са допълнителни възможности, които категорично

не ограничават обичайните атрактивни промоции,

които „Лидл” предлага. Както казах, приложението е още една възможност, която ние предлагаме на нашите клиенти. Голяма част от предимствата на приложението изискват дигитален инструмент и не могат да се ползват с една пластмасова карта, да кажем.

Тук е важно да отбележим, че за нас в „Лидл” ограничаването на пластмасовия отпечатък на компанията е изключително важна кауза, която се стремим да подкрепяме с всяко наше действие. За нас би било противоречие, ако на фона на цялостната стратегия за намаляване на пластмасата, която намира израз в намаляването на пластмасата в опаковките на продуктите, в използването на рециклирана пластмаса за производство на други продукти като спортни обувки, якета и други, решим да предоставим нова услуга, генерираща пластмаса в такъв мащаб. Това също е аргумент в полза на дигиталната услуга.

Затова, макар да сме с ясното съзнание, че с мобилното приложение можем да затрудним някои от по-възрастните потребители, считаме, че ние като естествен лидер

имаме отговорността да движим пазара напред.

По официални данни разпространението на смартфони в България е достатъчно високо, над 75% от населението ги използва и това число постоянно нараства. Вярвам, че дори в началото да е малко необичайно за някои потребители, дигиталните услуги все повече са част от ежедневието ни и хората постепенно свикват да ги използват.

- Откога приложението Lidl Plus ще е активно за клиентите?

- Lidl Plus е активно вече от няколко седмици, това е периодът на така наречената тиха фаза, в която нямахме активна комуникация. Целта ни беше да тестваме в реално време как работи системата, дали има някакви технически или други недостатъци, които да отстраним в движение, за да може, когато започне масовото използване, всичко да протича максимално гладко и да не се забавя никъде процеса. Много съм радостна от резултатите от този тестови период, защото без активна комуникация само за първата седмица Lidl Plus

стана най-сваляното приложение

и в Google Play, и в App Store. За нас това е ясно доказателство, че даваме на хората нещо, от което имат реална нужда и полза.

И това е само началото – важна отличителна характеристика на Lidl Plus е, че това е приложение, което ще се развива във времето заедно с клиентите: колкото повече го използват, толкова по-полезно ще бъде то за тях. То

ще се адаптира към навиците им за пазаруване,

ще им предлага все повече индивидуализирани оферти. Ако вие много харесвате сладоледа в Lidl или продуктите от „Фурната на Lidl” например, и почти винаги, когато пазарувате, си купувате от тях, то вие ще получават повече отстъпки и специални предложения именно за тези продукти. Ще получавате и информация, когато имаме нов вид сладолед например, нови вкусове и т.н. Тоест, нашата цел е да развиваме приложението, така че то да е релевантно за конкретния клиент и съобразено с неговите лични предпочитания и нужди.

Предвидили сме партньорски програми с атрактивни предложения и още много възможности, които постепенно ще изпълват с ново съдържание Lidl Plus. И всички те ще носят нови плюсове за нашите клиенти и лоялни потребители.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Любослав Пенев, Стойчо Младенов, Златомир Загорчич или Миодраг Йешич? На "Армията" отново се търси треньор, който да върне европейската слава на големия ЦСКА и да се бори с "Лудогорец" за шампионската титла. "Нужен ни е човек, който е израснал в ЦСКА и е наясно с морала, изискванията и традициите на клуба - коментира пред "България Днес"

Фаворитът за нов треньор на "Левски" Славиша Стоянович ще заложи на предимно български екип. За разлика от предишния му престой на "Герена", сега той ще заложи на родни помощници. По всяка вероятност в щаба му ще има само един чужденец, който ще дойде с него. Това със сигурност няма да е дясната му ръка в отборите

Невероятната хърватка Дона Векич се отдаде на пълен релакс по време на пандемията. Дългокраката тенисистка намери райско местенце в италиански курорт и очевидно няма намерение да участва повече по турнири до края на сезона. Бившето гадже на Стан Вавринка още не може да преживее раздялата. Двамата бяха заедно в продължение на няколко години