Дискусия за тв рейтингите предлагат от Сдружението за модерна търговия
15.10.2020 15:39; Паола ХюсеинМащабна дискусия за достоверността на тв рейтингите предлагат от Сдружението за модерна търговия. Тя трябва да е основана на най-добрите световни практики и опита, експертизата, отговорността и изискванията на всички участници в този процес – телевизионни оператори, рекламодатели, комуникационни агенции.
Идеята е продиктувана от факта, че обективното измерване на тв аудиторията е важен ориентир за рекламодателите, възможност да планират и управляват добре своите рекламни бюджети, да насочват кампаниите си и да отчитат ефектите от тях.
От сдружението припомнят, че дълго време у нас съществуваха две агенции за пийпълметрични данни, а от месец май рекламната индустрия разчита на един доставчик - "ГАРБ Аудиенс Межърмент България". Въпреки това обаче все още има съмнения в обективността на измерванията, твърдят от сдружението.
"Получаването на коректни и безпристрастни данни за зрителските предпочитания е и сред ключовите условия за реална конкуренция между телевизиите, важен гарант за тяхната независимост и съществен фактор за прозрачност на медийната и обществена среда", се казва в позиция на сдружението, изпратена до медиите.
Тъй като то е обединение на големи рекламодатели, приема достоверността на пийпълметричните данни не като вътрешна за рекламния пазар тема, а като важно изискване за прозрачност на средата. Затова и настоява за мащабна дискусия по тази тема.
Поводът за позицията е становище на "Би Ти Ви Медия груп" и на изпълнителния му директор Флориан Скала, обявено преди месеци, с което медийната компания поиска одит на пийпълметричната агенция и създаването на Комитет на индустрията, в която да бъдат представени рекламодателите, рекламните агенции и телевизиите. Становището беше разпратено до всички засегнати страни и продължава да се обсъжда от тях.
По този повод със своя позиция излезе и Американската търговска камара в България, която "намира за положителна и целесъобразна предложената инициатива за създаване на Комитет на индустрията (JIC), който да разработи механизъм за избор на доставчик на система за измерване на аудиторията с пълен обхват, както и да се осигури достоверност на данните с регулярни проверки".
-
"Дисни" ограничи достъпа до "Питър Пан" и "Дъмбо" заради расистки стереотипи
-
Прокуратурата иска постоянен арест за Ябанджъ с фалшивите маратонки
-
Двама отиват на съд за кокаина за 88 млн. лв., открит в "Студентски град"
-
34-годишна жена бе задържана за нанесен побой в Габрово
-
Жълт код за валежи от сняг и дъжд за цялата страна за утре
-
Мъж нападна с нож руснаци в Истанбул
-
Хубавата Виолета Сечкова отново в джаза
-
Бивш шеф на RTL поема "Нова Броудкастинг груп"
-
Ивайло Данаилов: БТА е съвременният пиар на България
-
Кирил Вълчев: БТА винаги ще е достоверна, защото закъснялата истина е по-добра от бързата лъжа
-
Гена Трайкова напуска Би Ти Ви
-
Управителят на Нова Броудкастинг Груп се оттегля заедно с братя Домусчиеви
-
Прогнози 2021: Новият тренд – глобални компании обръщат поглед към Източна Европа
-
Любомир Аламанов, Николай Неделчев и Максим Бехар ще следят за етиката на пиарите
-
Прогнози 2021: Отпадат агенции не защото не стават, а заради проектите си с хора
-
Прогнози 2021: Рекламите не са спрели, защото индустрията има уроците от първата вълна
-
Прогнози 2021: Само рекламите в дигиталните медии ще отчетат може би повишение от 4%
-
Прогнози 2021: Сигналът, че облаците се разпръсват, ще дойде от банковия сектор