Специалистите от компанията преминават профилирани продуктови курсове с професорите преди началото на пролетно-есенния и лятно-зимния сезон
Kaufland България и Аграрният университет в Пловдив развиват съвместна обучителна програма, която има за цел да допълни и повиши продуктовите познания на ключови специалисти в търговската верига. Това са хората, които отговарят за качествения контрол на продукцията и правилната грижа за нейната свежест от приема до покупката.
Свежата продукция в Kaufland преминава всекидневен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на строгите изисквания на търговската верига за качество – свежест, цялост, здравина, чистота, аромат, грамаж, клас, произход, сорт и други. Компанията
не прави компромис
с нито един от тези показатели. Именно заради това Kaufland инвестира усилено в добрата подготовка и задълбочени познания на професионалния екип, който извършва тези всекидневни проверки. Компанията държи всяка година специалистите да преминават редица регулярни профилирани обучения заедно с професорите от Аграрния университет, които
актуализират и разширят познанията
им за специфичните характеристики на свежите продукти.
Обученията се провеждат преди пролетно-есенния и лятно-зимния сезон, като се съсредоточават върху спецификите на сезонната продукция. До момента са проведени 5 курса за плодове, зеленчуци и цветя, а през септември Kaufland разшири обхвата на програмата със специализирано обучение за месо, месни продукти и гъби.
По време на курсовете освен специфики за вида на продуктите служителите научават повече и за тяхното правилно съхранение така, че свежестта и качеството им да бъдат запазени максимално дълго.
Обученията са един от най-ключовите инструменти при гаранцията за качеството на продукцията, тъй като имат отношение не само към правилното окачествяване на стоката при нейния прием, но
и за професионалната консултация на клиента
при пазаруване. Ето защо съвместната програма с Аграрния университет е задължителна за редица звена в компанията – от всички окачествители, които приемат продукцията в логистичния комплекс на търговската верига, през ключовите търговци на конкретните категории храни, до обучителите „Свежест“ и управителите във филиалната мрежа на веригата в страната. Редица от служителите на компанията са и възпитаници на самия университет.
„Обученията се радват на изключителен интерес от служителите на Kaufland България. Въпреки че почти всички от тях имат достатъчно познания, искат да знаят повече за съответната култура, начина на отглеждане и торене, опазването й от болести и неприятели, съдържанието на нитрати и пестициди, правилното й транспортиране. Всичко това са детайли, необходими на всеки експерт, за да гарантира на пазара и потребителя качествена и свежа продукция. Съвместната ни дейност с Kaufland България е и пример за една дългогодишна
правилна инвестиция в човешки потенциал,
в кариерното развитие и същевременно е най-прекият път от научния продукт до реализацията му на пазара“, коментира проф. д.н. Димитър Греков, директор на центъра за продължаващо обучение към Аграрния университет в Пловдив.
Качеството е политика, която Kaufland България налага от самото начало на компанията у нас и никога не прави компромис. Освен високите изисквания за качество към производителите, с които си партнира, търговската верига разработва и прилага многостепенен външен и вътрешен качествен контрол по цялата верига на доставка и във всяка продуктова категория, която предлага на крайния клиент. Осъществява го благодарение на доказания опит на своите експерти, като държи продукцията да бъде регулярно проверявана и от независими местни и международни лаборатории.