За 6 години магистралите у нас нараснаха с 204 км

https://www.24chasa.bg/novini/article/9221773 www.24chasa.bg
Пътния възел тип “диамант” при Белокопитово на магистрала “Хемус” е едно от най-сложните пътни съоръжения, изградени у нас през последните години . Той е изграден с идеята в бъдеще да поеме и трафика от магистралата между Русе и Велико Търново, без колите, пътуващи между София и Варна да намаляват скоростта на движение. СНИМКИ: АПИ

За същия период са рехабилитирани и изградени общо една пета от всички републикански пътища

От ноември 2014 г., когато във властта встъпи вторият кабинет на ГЕРБ, до момента в България са изградени нови 204 км магистрали и са рехабилитирани или построени 3815 км първокласни пътища, т.е. близо една пета от всичките 20 хиляди километра републиканска пътна мрежа. Това се посочва в справка на Агенция “Пътна инфраструктура” (АПИ), предоставена на “24 часа;.

Подробните разчети показват, че в новопостроените 204,7 км автомагистрали влизат 17 км от “Европа”, които бяха пуснати преди няколко дни за движение. Цялата магистрала ще е 48 километра и ще свързва столицата с ГКПП “Калотина”, т.е. за първи път в България ще има магистрала от граница до граница - от българо-сръбската до българо-турската.

По време на втория мандат на ГЕРБ магистрала “Марица”, която свързва “Тракия” със Свиленград, бе довършена, като бяха изградени последните 68 км от нея.

75,8 км от “Струма” също бяха довършени през това време и от тази магистрала на практика в момента остава само най-трудният участък - през Кресненското дефиле.

С национално финансиране са построени близо 23 км от “Хемус”, а по други близо 100 км от нея се работи и в момента.

Беше напълно изградена Северната скоростна тангента, която е с дължина 16,5 км, както и 8,5 км от Западната дъга на Софийския околовръстен път, с чиято помощ тежкотоварният трафик може да заобикаля столицата, пътувайки по път с магистрални габарити. Завършен е и пътният възел “Българово” в края на магистрала “Тракия” в участъка Оризово – Бургас.

От 3815 рехабилитирани или построени първокласни пътища 75,186 км са напълно нови. Сред новоизградените са обходните пътища на Поморие, Враца, Габрово и Монтана. Разширено е и едно от най-натоварените в летния туристически сезон трасета - от Бургас до Слънчев бряг.

От пътищата втори и трети клас са рехабилитирани и реконструирани 685,7 км. Сред тях са Асеновград-Смолян, Мездра-Нов Искър, Борован-Кнежа, Юндола-Якоруда, Разлог-Банско-Гоце Делчев-Садово, Елхово-Бургас, Стара Загора-Раднево, Пловдив-Асеновград, Ловеч-Троян, Бургас -Царево, Момчилград-Ивайловград, Враца-пещера Леденика и много други.

В момента се изграждат 172 км нови участъци от републиканската пътна мрежа, а по 986 км вървят ремонтни дейности.

За първи път в рамките на тези два кабинета бяха ремонтирани основно стари пътни съоръжения, които не са пипани от времето на построяването им и са станали опасни. такива са тунелите и виадуктите по магистрала “Хемус”. Тунелите например не отговаряха на съвременните европейски изисквания и бяха оборудвани с нова осветителна, пожароизвестителна и алармени системи и между отделните тръби бяха изградени напречни връзки. Рехабилитацията на последния от тях - “Витиня”, ще приключи след Нова година.

Бяха ремонтирани и виадуктите по магистрала “Тракия”, а в момента се ремонтира и участъкът между Чирпан и Стара Загора, който бе изграден през предишното десетилетие.