BG фирма създава мебели за световни модни марки

https://www.24chasa.bg/novini/article/9266342 www.24chasa.bg
Проект за един от лидерите в автомобилостроенето “Мерцедес-Бенц”.

Фондът за капиталови инвестиции на ББР влага в компанията 1,65 млн. лв.

Българската фирма “М2 ПРОМ” прави мебели за световни модни марки като “Диор” и “Ив Сен Лоран”. Компанията стартира едва преди 5 г. с идеята да покаже, че България може да се асоциира с качествено мебелостроене. А сега може да се похвали, че в музея на “Ив Сен Лоран” редом до автентичните мебели на дизайнера, стои и изработено от тях обзавеждане.

Един от реализираните проекти на “М2 ПРОМ” в Париж.
Един от реализираните проекти на “М2 ПРОМ” в Париж.

През 2015 г. Мирослав Константинов и Димитър Димов правят малка фирма, в която работят общо трима души. Първоначално разпределят запитвания на клиенти към български подизпълнители, разказват основателите.

Музеят на френския моден дизайнер “Ив Сен Лоран ”.
Музеят на френския моден дизайнер “Ив Сен Лоран ”.

Двамата млади предприемачи са учили и работили във Франция и решават да променят разбиранията, че българските производители на мебели са лоукост и некачествени. И решават да създадат фирмата М2, а от една разходка в Париж се вдъхновяват от френска фирма да добавят към името и “ПРОМ”, защото звучи мащабно. През следващите 5 години развиват компанията и я профилират в производство на търговско и офис обзавеждане в луксозния сегмент. Клиентите им са международни компании с филиали по цял свят, но правят мебели предимно за Франция. Официален подизпълнител са на френската търговска верига “Лагардер”, правили са обзавеждане за обекти на парижкото летище “Шарл дьо Гол”. В момента имат поръчки и за новия му терминал. Техни мебели са и на друго парижко летище - “Орли”, и на това в Прага.

Фирмата работи с един от най-добрите софтуери за проектиране, иновативен за България.
Фирмата работи с един от най-добрите софтуери за проектиране, иновативен за България.

В списъка с клиентите им е и фирмата за часовници “Суоч”.

Изработили са и

обзавеждане за

четирите офиса

на самолетния

гигант “Еърбъс”

в Тулуза, както и за две големи френски застрахователни компании. Работят и с други компании, за които правят обзавеждане за луксозни бутици във Франция, Англия, Испания, Америка. Официален подизпълнител са и на “Кей Еф Си” и “Пица Хът” за Франция.

Мирослав и Димитър решават да се захванат с производство, за да имат контрол върху качеството и сроковете. Така могат да проследят целия процес - от проектирането, през изпълнението, експедицията и монтажа на мебелите. Обемът на поръчките нараства и за да разширят бизнеса си, двамата предприемачи започват да търсят финансиране. Отказват на френски завод да ги купи, не искат и кредит, защото търсят партньор, а не само финансова подкрепа. Решават, че инвестиционните фондове са подходящи за техния бизнес. Така се свързват с Фонда за капиталови инвестиции. Оттам виждат потенциала на компанията и решават да участват с 1,65 млн. лв. Мирослав и Димитър

избират

дъщерното

дружество на

ББР пред

английски и

чешки фондове,

защото виждат

партньор,

отнасящ се с разбиране към дългосрочната им стратегия за развитие. Това, че зад тях застава голяма финансова институция и национален фонд е решил да инвестира, им дава един още по-стабилен имидж пред клиентите и по-голяма тежест на европейския пазар.

Близо 8 месеца след като фондът влиза в “М2 ПРОМ”, Мирослав и Димитър казват, че това е било правилното решение. С финансирането те разширяват производството, наемат нови хора, като фирмата вече наброява 30 човека. Успяват да внедрят и най-добрата в сферата програма за 3D проектиране. Според Мирослав това била една от най-важните инвестиции, тъй като така

достигат нивото

на водещи

производители

в луксозния сегмент

в Западна Европа. Купуват и две машини, които са свързани директно с 3D програмата. В България няма експерти за това и обучават конструкторите за работа с нея.

Инвестицията в “М2 ПРОМ” е първата сделка на Фонда за капиталови инвестиции, в която той влиза като акционер. Дружеството с капитал от 65 млн. лв. финансира малки и средни предприятия, насърчавайки техния растеж. Фирмата на Мирослав и Димитър привлича интерес с производствения си профил и капацитета за генериране на висока добавена стойност, казва Цветомир Цанов, член на съвета на директорите на фонда. Дяловото финансиране в случая е в подкрепа на предприемачеството, но и осигурява работни места в предизвикателните пандемични условия.

След подкрепата от фонда компанията има все повече запитвания и от България. Мирослав и Димитър вярват, че за да е успешен бизнесът им, във фирмата всички трябва да са част от един екип. Поради това основна цел им е да осигуряват добра работна среда и специфична социална политика. Провеждат срещи с всеки от екипа инвидидуално в началото и в края на година, за да разберат как се чувства в компанията и в каква сфера иска да се развива. Всяка година правят презентация за успехите, както и колко фирмата губи от грешките.

Двамата предприемачи готвят презентация и пред студентите от Лесотехническия университет в София, за да покажат на младите хора, че има възможност за работа по значими проекти и от България, и че има смисъл и бъдеще в професията.