65% от храните във веригите са български
07.01.2021 06:00; 24 часаЗа над 1,1 млрд. лв. са продажбите на родна продукция за 8 месеца. Сключени са 368 нови договора
Почти 65% от храните в големите вериги у нас са български. Това показва анкета на Сдружението за модерна търговия, в което членуват “Билла”, “Кауфланд”, “Лидл”, “Т Маркет”, “ПроМаркет” и “Фантастико”. Шестте компании имат дял 40% от пазара в сектора на търговията с бързооборотни стоки и почти 500 магазина в цяла България.
Според резултатите от проучването 73% от асортимента в категория “Хляб и хлебни продукти” са от родни производители. В една от веригите дори този дял е 100%. Като цяло на второ място са месото и месните продукти със 70 на сто български продукти. Следват млякото и млечните продукти, при които 69% от асортимента са на родните производители. В тази категория се наблюдава и ръст от 5% на дела на българските продукти в сравнение с година по-рано.
Данните от анкетата показват още, че 44% от плодовете и зеленчуците в 6-те вериги са български. От Сдружението за модерна търговия напомнят, че за тази категория трябва да се отчете фактът, че заради географското положение у нас се произвеждат само част от харесваните от потребителите продукти. Освен това при плодовете и зеленчуците има ясно изразена сезонност. Затова и през лятотото делът им при някои от веригите надвишава 70%, но като цяло за годината е доста по-нисък.
368 нови договора с български доставчици на храни са сключени от веригите за периода от март до октомври 2020 г., показват данните от анкетата. За 8-те месеца шестте търговски вериги са реализирали родна продукция за над 1,1 млрд. лв. Всяка една от тях работела с между 160 и 600 български доставчика. Сред тях има както големи родни производители, така и малки регионални фирми.
“В периода на коронакризата големите търговски вериги започнаха преговори със стотици български производители, част от които доскоро доставяха на хотели и ресторанти, и много от техните храни вече са по рафтовете им. Това е израз на отговорността на членовете на сдружението към българския бизнес и към обществото като цяло”, коментира изпълнителният директор на Сдружението за модерна търговия Йордан Матеев. Той се надява българските производители да се възползват от шанса и да спечелят потребителите с качествени храни на конкурентни цени. Продажбата на български храни във веригите им давала възможност скоро да пробият и на международните пазари.
-
Светльо Витков пак се подигра със Слави
-
Онур Явуз: Аз се ваксинирах срещу COVID-19 в Шанхай
-
Как Петър Стоянов доведе Клинтън и членството ни в НАТО бе "подпечатано" - разказ на очевидец
-
Водата в изобилие, премахват ограничения, дават повече и за ток
-
Малкият град Гълъбово с 3 свои в парламента, четвъртият се отказа
-
Китай одобри нова ваксина срещу COVID-19 за клинични изпитвания
-
Коритаров: Всички вие, чиито съдби съм променил – извинете!
-
Лора Крумова: Коритаров обичаше да ме изпитва в ефир. Недостижим интелект!
-
За Коритаров беше без значение дали е в голяма телевизия или в кабеларка
-
Слави, който се покланя на публиката
-
БТА ще излъчи интервюта с девет носители на голямата награда "Аскеер"
-
Фънки и Азис ни върнаха в 90-те: хулиганът рокаджия неистово мрази мазния (според него) чалгаджия
-
PHD е обявена за Медийна мрежа на Европа, Близкия изток и Африка в наградите на списание Campaign за 2021 г.
-
All Channels става представител на австрийската дигитална агенция Datenwerk
-
Чужди инвеститори ще развиват дигитално “Телеграф”, “Спортал” ще купува продукти и извън спорта
-
Известни са финалистите в IAB MIXX AWARDS 2021
-
Две свободни позиции в агенция Interpartners
-
iProspect става медийна агенция с пълен набор от услуги