За вече сгрешени винетки няма да връщат пари, но компенсират със срока на валидност

https://www.24chasa.bg/novini/article/9620941 www.24chasa.bg
Заради автоматичния контрол на платените пътни такси водачите, които са сгрешили номера при купуване на винетки, се оказват нарушители. СНИМКА: “24 ЧАСА”

Омбудсманът Диана Ковачева е изпратила препоръка до Министерството на регионалното развитие и благоустройството и Агенция “Пътна инфраструктура”, в която настоява неоснователно платените суми за грешно въведени данни при закупуването на е-винетка да бъдат възстановени на гражданите.

Ковачева настоява за всички случаи, които са от преди последните промени в Закона за пътищата, да бъде предвиден механизъм, по който да бъдат възстановени недължимо платените суми на гражданите от момента на влизане в сила на е-винетките. Според нея противното означава, че пътната агенция неоснователно се е обогатила.

В последните работни дни на сегашния парламент бе приета промяна в закона, според която при купуване на винетка и грешно въвеждане на данните на превозното средство АПИ е длъжна да възстанови сумата. Промяната в закона обаче още не е публикувана в “Държавен вестник”, а и ще влезе в сила три работни дни след публикацията. Досега възстановяване на суми не беше възможно и откакто бяха въведени е-винетките, има стотици случаи, в които хората се принуждаваха да купуват втори път винетка, тъй като първия път са сгрешили нещо в данните. От АПИ се оправдаваха, че законът не им дава възможност да възстановяват суми в такива случаи.

“Току-що получихме писмото на омбудсмана и дори в момента го чета. Юристите ще кажат дали има механизъм, по който да възстановяваме суми за вече сгрешени винетки”, каза пред “24 часа” зам.-председателят на управителния съвет на АПИ проф. Олег Асенов.

Според него обаче има възможност за вече случили се грешки да се получи компенсация, като валидността на винетката остава същата, но се сменят данните на превозното средство. За това е достатъчно да се подаде писмено заявление до Националното толуправление.