Плосък корем след раждане само за дни

https://www.24chasa.bg/novini/article/9651871 www.24chasa.bg
Емили Ратайковски показва плоско коремче 11 дни след като е родила. СНИМКА: Инстаграм

Става такова чудо, но при дами, които полагат много труд през бременността

Дори далеч от модния подиум манекенката Емили Ратайковски умее да предизвиква възхищение, а даже и малко завист. Наскоро тя буквално нажежи социалните медии с визията, която демонстрира след раждането на първото си дете. 29-годишната красавица пусна свои снимки в инстаграм по пижама, на които предизвикателно показва плоското си коремче - нещо, за което всяка раждала жена мечтае и се бори с нокти и зъби в продължение на месеци, често без особен резултат.

Оказа се, че Ратайковски обаче го е постигнала само за 11 дни, което още повече раздразни някои дами. Даже се появиха съмнения, че става въпрос за измама със стари кадри или обработка на изображението с цел реклама, тъй като тя всъщност представя пижама от своята модна колекция. “Ако публикуваш снимка на твоя напълно плосък корем само 10 дни след като си родила бебе и наречеш това “боди позитивизъм”, е същото като да снимаш милиони долари в банковата си сметка и да наречеш това “позитивизъм за успеха”. Това може да е вярно, но кара други хора да се чувстват зле за себе си и не се смята за нормално, защото ти си изключение и късметлия”, коментира актрисата Клеър Холт.

29-годишният модел продължи да се снима и по време на бременността си. Дори се появи на корицата на “Вог”.
29-годишният модел продължи да се снима и по време на бременността си. Дори се появи на корицата на “Вог”. СНИМКА: Инстаграм

Според активистката срещу диетите Алекс Лайт манекенката е в правото си да празнува как се променя нейното тяло по време на майчинството, още повече че го прави в личния си профил. Друг е въпросът, че заради своята популярност тя се намесва в сериозния разговор за натиска, под който се чувстват родилките да се върнат бързо във форма. И макар Ратайковски да продължава да не казва какво мисли за появилата се полемика, по някакъв начин тя започва да се проектира върху нея.

За фитнес треньора Емили Скай показаното от супермодела е нереалистично и по-скоро е разстроило много жени, отколкото да ги мотивира да работят за връщане на плоския си корем след раждане. Самата тя е майка на две деца и е трябвало здраво да тренира и след двете си бременности в продължение на месеци, за да го постигне. Причината е, че разтегната кожа не може да се прибере толкова бързо. “Сравняването и чувството за непълноценност спрямо хората, които изглеждат “перфектни”, е нездравословно. Не можем да контролираме това, което другите избират да показват в социалните мрежи, но можем да контролираме начина, по който позволяваме то да ни въздейства”, обяснява Скай пред “Дейли мейл”.

За да го направим, е добре да сме наясно, че плоският корем след раждане не е някакво лично достижение, а зависи от много фактори, включително тегло, възраст и генетиката на жената. Здравословният начин на живот, към който Ратайковски се придържа, наистина помага да не се качват твърде бързо килограми по време на бременност. А когато това се избегне, намалява и вероятността от прекалено отпускане на кожата на корема.

Според американската служба за женско здраве дамите, които спортуват по време на бременност, са по-склонни да се върнат към умерено тегло след раждането. Тя препоръчва през 9-те месеца на износване на плода да се правят поне два часа и половина седмично аеробни упражнения с умерена интензивност. Особено подходящи са занимания с пилатес и йога, които укрепват и тонизират коремните мускули, но да са съобразени със здравословното състояние на жената. Ако преди да забременее, тя се е занимавала с по-енергични дейности като бягане и плуване, обикновено се препоръчва да ги продължи през първите месеци, а след това да ги замени с по-малко натоварващи дейности. Необходимата седмична активност може да бъде разпределена 5 пъти по 30 минути или 10 пъти по 15 минути. За дами без никакъв спортен опит бързото ходене е добър старт за тренировка по време на бременност, както и плуване и стационарно колоездене.

Пиенето на много вода и балансираната диета, богата на витамини, протеини и мазнини, са другите важни фактори за поддържане на здрава и стегната кожа на майката, докато бебето расте в нея. Въпреки че се продават всевъзможни масла и кремове, които да подпомагат този процес, американските специалисти по женско здраве признават, че доказателствата за предотвратяване на кожното отпускане са все още малко. Според тях подобни козметични продукти по-скоро временно подобряват външния вид на кожата, като я правят да изглежда по-плътна, но не може да са решение на проблема.

Затова и все по-често се говори за процедури за ефективно премахване на отпуснатия от бременност корем като лазерно стягане на кожата, което обаче също отнема между 2 и 6 месеца, или пък чрез хирургична намеса. Последната обаче се препоръчва за жени, които не планират повече бременности.

Pазцветът на подобни козметични интервенции се дължи и на факта, че все повече жени избират да раждат чрез секцио, при което прибирането на корема става по-бавно. И въпреки че извършващите ги специалисти се стремят към съвършенство, не липсват и големи разочарования. Андрия Стаматис от Чикаго се подлага на 5 операции за общо 50 000 долара и продължава да не е доволна от резултата.

След като ражда двете си деца, в продължение на години тя мечтае да си върне плоското коремче и полага всевъзможни усилия. Липсата на резултат се превръща в толкова голям проблем за нея, че събира пари за хирургическа намеса. Шест седмици след първата операция изпитва удовлетворение, но след това започва отново да чувства, че коремът ѝ се надува като при бременност, и се връща на операционната маса. Диагностицирана е със слаба коремна тъкан. Следват още операции, но резултат няма. Днес, когато е на 52 г., тя се чувства напълно съсипана и горещо съжалява, че е тръгнала по този път.