Износът на китайски играчки бележи ръст през 2020 г. въпреки ограниченията от пандемията

https://www.24chasa.bg/novini/article/9699856 www.24chasa.bg

През 2020 г. износът на играчки от Китай е продължил да нараства, въпреки негативното влияние на пандемията от COVID-19. Страната е реализирала в чужбина продукция на стойност около 33,5 милиарда долара, което представлява ръст от 7,5% на годишна база, според Китайската асоциация на производители на играчки и продукти за деца.

През настоящата година износът на играчки е продължил да се увеличава, като стойността му през първите два месеца е била 5,02 милиарда долара или ръст от 96,8% в сравнение със същия период на миналата година, предаде "Радио Китай".

С тези показатели китайският износ на детски играчки регистрира ръст за пет последователни години от 2016 г. Съединените щати запазват позицията си на водещ вносител на играчки, произведени в Китай, като износът за тях е нараснал с 6,8% на годишна база до 8,57 милиарда долара, според асоциацията. Износът за други големи пазари, включително Япония, Сингапур, Русия, Южна Корея, Саудитска Арабия и Малайзия, регистрира двуцифрен ръст през 2020 г., като този за Саудитска Арабия е нараснал с 67,8%.

Продажбите на играчки на вътрешния пазар са се увеличили с 2,6% на годишна база до 78 милиарда юана (11,9 милиарда долара) през 2020 година.

От асоциацията отбелязват, че делът на онлайн продажбите продължава да нараства на вътрешния пазар. През 2020 г. те са били за 26,9 милиарда юана, което представлява 34,5% от общия обем. Продажбите чрез онлайн промоции на живо са се превърнали в основен канал за закупуване на играчки от потребителите.