- Г-жо Месерджиева, само допреди няколко години клиентите бяха донякъде скептични към пазаруването на дрехи от търговската верига. Как успяхте да промените това и да спечелите доверието им?
- Спечелвайки ги с качеството на собствените марки на Lidl в хранителния асортимент, е по-лесно да ги убедим и в предимствата на нашите дрехи. Предлагаме текстил с високо качество, гарант за което е партньорството с германския институт Hohenstein, а моделите, кройките и десените следват най-актуалните модни тенденции. В допълнение - в динамиката, в която живеем, се наблюдава градивна промяна в потребителските желания и търсене. На първо място, клиентите търсят все по-ефективни решения за пазаруване, които да им пестят време и да им осигуряват нужния комфорт. На второ място, разбира се идва и качеството на търсените стоки, които да бъдат и на добри цени. Тук идва и удобството в предлагането на висококачествен текстил в търговската мрежа на Lidl, защото успяваме да удовлетворим желанията на нашите клиенти да пазаруват бързо, удобно и на добри цени, съчетавайки два времеви ангажимента на едно място.
- Вие самата пазарувате ли дрехи от Lidl?
- О, да – за цялото семейство! Всички сме големи фенове на дрешките. Дори често изненадвам голяма част от приятелите си, които с учудване установяват, че дрехата, с която съм облечена, е от Lidl. Обичам да съчетавам текстила ни с популярни марки на други брандове, комбинациите винаги са тренди и носят много настроение. А децата ми пораснаха с дрехите на Lidl – когато бяха малки, успях лично да тествам качеството на продуктите – по отношение на често пране и сушене в сушилна машина. Цветовете и формите останаха без промяна. Да не говорим за различните принтове и кройки, които са специално предназначени за щури игри и детски забавления.
- Как всъщност е възможно да предлагате качествен текстил за цялото семейство и то на добра цена?
- Собствените марки са в основата на успешния и доказан бизнес модел на Lidl и гаранция за нашето най-силно конкурентно предимство - безкомпромисно качество на възможно най-добра цена. Постигаме я чрез обема на поръчваните количества – Lidl в международен мащаб поръчва съответните продукти в количества за продажба в над 30 държави. Ако в България към момента поръчваме за 107 магазина, в Германия те са над 3000. Доставките са от едно и също място за всички страни – така че качеството е напълно идентично. Тъй като става дума за собствени марки на Lidl, ние плащаме за самия продукт, а не за марката и маркетинга, които стоят зад него. Ключовото ни предимство при собствените марки е контролът на качеството, което ние можем да контролираме и гарантираме през целия цикъл на производство.
- Бихте ли разказали повече за дизайна и актуалните модни тенденции, на които отговарят предложенията в Lidl. Какво стои зад този процес?
- Зад този процес стои неуморният труд на всички колеги търговци от Централата на Lidl. Заедно със своите екипи те разработват асортимент от различни текстилни предложния, подходящ за цялото семейство – започвайки от бебешката линия Lupilu и дрехите за деца и юноши под марката Pepperts, преминавайки през висококачествените дамски и мъжки линии – Esmara и Livergy и стигайки до марката Crivit, която предлага дрехи за спорт и активна почивка.
Разбира се, решенията на колегите са подчинени на последните модни тенденции и променящото се потребителско търсене, като в процеса на работа те посещават и големи международни изложения, от които също черпят вдъхновение. Нашата роля вече е да изберем десени и комбинации от всички предложения, които считаме за подходящи за българския вкус и сезони. Това, което винаги се стремим да правим е да предлагаме микс от стилни, ежедневни и спортни дрехи, които да отговарят на високите изисквания за качество, цена и актуалност на нашите клиенти.
- Вече е напълно естествено човек да направи седмичния си пазар в Lidl, добавяйки в кошницата си и най-различни текстилни предложения. Какво ви вдъхнови за концепцията да предлагате всичко необходимо на едно място?
- През годините успяхме успешно да наложим бизнес модела на Lidl, в чиято основа е да прави пазаруването удобно, лесно и ефективно. Така спечелихме и доверието на клиентите си – чрез доказани собствени марки продукти, които се характеризират с високо качество, добра цена, иновативност и отговорност през целия производствен процес. В допълнение, ситуацията, в която се намираме в момента и забързаното ежедневие ни поставят пред нови предизвикателства, които налагат предприемане на стъпки, в отговор на променените потребителски нагласи. А именно – да трансформираме обикновената представа за седмичен пазар, като направим пазаруването бързо и удобно за клиентите. И така в резултат на нашите усилия можем да предложим дрешки за децата Lupilu и Pepperts, спортен панталон за половинката Crivit и дори домашни потреби и инструменти. Да не говорим и за малките мебели и изкушенията за декорация и ученически пособия. С разнообразните тематични седмици и полезни сезонни предложения за най-различни поводи – от празници, през училище, до ски облекла и оборудване, който следваме, ние също допринасяме за това – клиентът не е нужно да мисли в кой момент за какво трябва да се подготви, ние правим това вместо него – улесняваме го максимално, за да му остава време за по-важните и пълноценни неща.
- Какво ново могат да очакват потребителите в нехранителния асортимент в близко време?
- Оставаме верни на това да бъдем актуални, да изненадваме клиента и да предлагаме разнообразие от висококачествен текстил за цялото семейство. Едно от новите неща например през лятото е планираната акция Ocean Bound Plastic – маратонки под собствената ни марка Crivit. Тяхната текстилна част е не само от 100% рециклиран полиестер – 25% от него е от рециклиран пластмасов отпадък, събиран от плажове, острови и крайбрежни зони. Ще предложим още и спални комплекти и чаршафи със сертификат Cotton made in Africa и Global Recycling Standard (GRS), които удостоверяват 100% устойчиво, щадящо и с мисъл за околната среда производство на памук. За финал, през есента предстои и съвместна наша активност, свързана с дамски текстил заедно със списание Glamour.