260 STEM центъра ще има в училищата до есента

https://www.24chasa.bg/novini/article/9766839 www.24chasa.bg
Министърът на образованието в оставка Красимир Вълчев при откриването на изследователския център на Природо-математическата гимназия "Васил Друмев". Снимки Авторката

260 STEM центъра ще бъдат открити в училища у нас до есента. В Плана за възстановяване и устойчивост са заложени средства за 2000 училища за изграждане на STEM центрове и за обновяването на останалите кабинети.Това отчете във Велико Търново министърът на образованието в оставка Красимир Вълчев при откриването на изследователския център на Природо-математическата гимназия "Васил Друмев".

"През последните 20 г. най-тревожно е понижението на образователните резултати по математика и природни науки. Тази тенденция се дължи на редица фактори, както и на поколенческите характеристики. Днешните деца и ученици по-трудно се концентрират, по трудно се мотивират да учат математика и природни науки, защото интересът им е провокиран от много фактори в други посоки и това е световно предизвикателство. Затова разкриване STEM центровете като модел на учене по математика и природни науки. В следващите години акцентът трябва да бъде в подобряването на кабинетите по тези дисциплини", каза Вълчев.

В Плана за възстаноняване и устойчивост са заложени средства за 2000 училища за изграждане на STEM центрове и отделно за обновяването на останалите кабинети.

"Ако стартират по-бързо операциите по Фонда за възстановяване и устойчивост, до две години можем да имаме изградени STEM центрове във всички училища", прогнозира министърът в оставка.
Той припомни, че Природо-математическата гимназия във Велико Търново сключи договор с Техническия университет в София за развитието на обучението по информационни технологии.
"Целта ни е Велико Търново да бъде един от центровете за развитие на информационните технологии, програмиране, изкуствен интелект", подчерта Вълчев.

Природо-математическата гимназия "Васил Друмев" е първата в страната, която изпълнява иновативна задача, възложена от министъра, за създаване на нов модел на обучение в професионално направление "Компютърни науки".

С 300 000 лв. от националната програма "Изграждане на училищна STEM среда" и още 70 000 лева от училищния бюджет е създаден съвременен изследователски център, който включва кабинети по химия, биология, физика, математика и химична лаборатория. В изследователския център е създадена и нова лаборатория по роботика, а иновативната задача, възложена от образователния министър на ПМГ и Техническия университет в София, е да се разработят нови образователни и тематични направления, така че Природо-математическата гимназия във Велико Търново да стане център за дигитални иновации и реализация на младите хора.