Радио Китай: Почивните дни за 1 май показаха потенциала на китайския пазар

https://www.24chasa.bg/novini/article/9772128 www.24chasa.bg

По време на почивните дни за 1 май в Китай са отчетени 230 милиона пътувания, като приходите от туризъм са достигнали 113,23 милиарда юана, което съответно е увеличение със 119,7% и 138,1% на годишна база. В същото време боксофисът надхвърли 1,6 милиарда юана, поставяйки нов рекорд. Сумата на транзакциите в мрежата UnionPay достигна 1,5 трилиона юана през първите четири почивни дни, което е увеличение от 5,3% на годишна база... По време на току-що приключилите почивни дни за 1 май потребителският пазар на Китай изуми света, съобщи Радио Китай.

Този успех не само тества ефективността на мерките за превенция и контрола на епидемията от новия коронавирус в страната, но и за пореден път показа, че потребителският пазар продължава да се възстановява. Освен това комплексните мерки на китайското правителство, като политиката за разширяване на вътрешното търсене и насърчаване на потреблението, възстановяване доходите на жителите и непрекъснатото подобряване на потребителската среда, дават добър ефект.

„Нека китайският пазар да се превърне в пазар за всички страни“ - това е обещанието на Китай към света.

От известно време потреблението в Китай се възстановява с висока скорост, надхвърляща очакванията. Неотдавна публикувани официални икономически данни на страната за първото тримесечие показаха, че продажбите на стоки на дребно са се увеличили с 30,4% на годишна база, а средният ръст за поредни две години е 4,8%, онлайн продажбите на дребно на потребителски стоки са нараснали с 15,4% за две години, а ресторантьорският сектор и офлайн консумацията бързо се възстановяват след ограниченията от началото на епидемията.

В продължение на много години потреблението е крайъгълен камък за стабилното развитие на китайската икономика. От 2013 г. до 2019 г. средният му годишен принос към икономическия растеж на Китай е около 60%, докато в развитите държави обикновено е между 70% и 80%. Това означава, че съществува голямо пространство за повишаване ролята на потреблението върху китайската икономика. Това също е в съответствие с усилията на страната за изграждане на нов двуцикличен модел за развитието.