Как 6 PR агенции станаха най-добрите у нас в пандемията

https://www.24chasa.bg/novini/article/9841193 www.24chasa.bg
Победителите в конкурса BAPRA Bright Awards СНИМКА: ХАЙКЛУБ

БАПРА връчи наградите си Bright Awards за 11-и път

Как 6 PR агенции станаха най-добрите у нас в пандемията

14 PR агенции са най-успешните у нас през изминалите две години, а доказателството за това са наградите Bright Awards, които получиха за работата си от Българската асоциация на пиар агенциите (БАПРА).

Тя раздаде традиционните си призове за 11-и път под надслова “Енергия за промяна”, след като миналата година церемонията не се състоя заради пандемията от коронавируса. Затова и в конкурса сега се състезаваха кампании и проекти, осъществени през 2019 и 2020 г.

Въпреки все още тежката пандемична обстановка в тазгодишното издание на конкурса BAPRA Bright Awards кандидатстваха 141 проекта.

Шест агенции обаче сред 14-те наградени се оказаха с крачка напред пред останалите, след като получиха не по една, а по няколко от най-престижните PR призове у нас. (Виж списъка на всички наградени агенции долу.)

All Channels Communication Group стана агенция на годината, следвана на второ и трето място съответно от M3 Communications Group и United Partners.

Другите важни награди - за най-успешни кампании, бяха връчени на PR Play (първо място), All Channels, отличена за две кампании, и d:istinkt.

И въпреки че е извън специалните награди, proof. е агенцията, която заслужава особено внимание, след като спечели впечатляващите 9 златни, 9 сребърни и 6 бронзови награди.

С какво тези

агенции заслужиха

успеха си?

Агенцията на годината All Channels Communication Group е една от най-големите независими комуникационни групи в България. Тя предоставя интегрирани маркетинг услуги на клиентите си, а преди 3 години създаде и своя дъщерна компания в Австрия. През март направи още една стъпка в развитието си, като стана представител за България на една от водещите дигитални агенции - австрийската Datenwerk. All Channels е създадена през 2001 г. и оттогава дейността ѝ е призната с над 40 международни и стотици български награди. Неин изпълнителен директор е Александър Дурчев.

M3 Communications Group, Inc. е с 6 награди от BAPRA Bright Awards. 10 дни след признанието у нас компанията получи и специална награда в международния конкурс PRWeek Global Awards 2021 в категория “Най-добра PR агенция в Европа”. Присъдено ѝ бе отличието Highly Commended (от англ. -“Силнo препоръчана”) за успешното си развитие през предизвикателната 2020 г., когато разшири портфолиото си с 10 нови клиента.

M3 Communications Group е партньор за България на водещата световна PR компания – Hill+Knowlton Strategies, част от WPP Group. Тя осигурява широк спектър от услуги в областта на публичните комуникации – комуникационни стратегии, връзки с медиите, кризисен мениджмънт, дигитални услуги и услуги в сферата на социалните медии, маркетингови концепции, медия мониторинг, уеб и др. Основател и изпълнителен директор на компанията е Максим Бехар.

United Partners, обявена за третата поред агенция на годината, бе оценена и като най-добрата комуникационна агенция в Централна и Източна Европа на престижните SABRE Awards в началото на 2020 г.

През последните 23 години пиар компанията осъществява многобройни продуктови и корпоративни кампании, проекти за връзки с обществеността, дигитални кампании за водещи фирми от индустрии като IT, здравеопазване, бързооборотни стоки, мода и красота. Управител и основател на пиар агенцията е Мария Гергова-Бенгтссон.

PR Play - агенцията, получила специалната награда за кампания на годината, е на пазара от 2003 г. Има дългогодишен опит в областта на здравеопазването и фармацията, както и в сферите на земеделието, инфраструктурата, енергетиката, европейската интеграция и др. Занимава се с корпоративен PR, специализиран PR в здравеопазването, продуктови и кризисни комуникации, събитиен мениджмънт, медия трейнинги и планиране и др. PR Play e филиал на Chandler Chicco Companies (CCC).

d:istinkt - агенцията, получила третото място за успешна кампания,

носи ново име,

след като

преобрази 70%

от бизнеса си,

но е на пазара от 20 години и беше позната доскоро като Intelday Solutions. Тя е специализирана в сферата на корпоративните комуникации, дигиталните медии, криейтив, бранд консултации, медийни стратегии и стратегически комуникации. Част е от PROI Worldwide - най-голямата глобална мрежа на независимите комуникационни агенции, обслужващи клиенти по целия свят. Агенцията е и ексклузивен партньор на Cathay Communication - мрежа от независими комуникационни агенции, събрани в глобален алианс с цел подпомагане отношенията между Китай и останалия свят. Неин изпълнителен директор е Боян Иванович.

proof., която спечели общо 24 награди от конкурса на БАПРА, все още е сред младите агенции на пазара - създадена е през 2018 г. Две години по-късно става първата българска агенция, спечелила злато на IAB MIXX AWARDS EUROPE - фестивала за дигитални реклами и кампании.

proof. е сравнително малка агенция за пълно рекламно обслужване с фокус върху дигиталните решения. В нея обаче има обособени звена - творческо, стратегическо и за обслужване на клиенти, досущ като в големите агенции. Неин създател и управител е Сава Ахмаков, който по-късно кани и Ангел Искрев да се присъедини като творчески директор и партньор.