“Еврохолд” набра 80,5 млн. евро от борсата, има парите за ЧЕЗ

https://www.24chasa.bg/novini/article/9964441 www.24chasa.bg
Кирил Бошов и Асен Христов (вдясно) запазват мажоритарния си дял в “Еврохолд” и след увеличението на капитала.

Сделката се очаква да приключи до 31 юли

“Еврохолд” е успял да привлече от фондовата борса €80,5 млн. евро чрез нови акции, съобщиха от дружеството. Срокът за записване и плащане на книжата изтече вчера, продадените книжа са 63 млн. по 2,50 лв. бройката.

По този начин “Еврохолд” е набрал с близо 24% по-голяма сума от нужните му собствени средства за придобиването на дружествата на ЧЕЗ в България. След регистрирането на новите акции пазарната капитализация на “Еврохолд” ще достигне близо 332 млн. евро.

Мажоритарният собственик на холдинга - “Старком”, който се държи от Асен Христов и Кирил Бошов, е платил близо 47 млн. нови акции, като ще запази контрол в компанията с над 50% дял. Водещо в света американско дружество за управление на активи, чието име обаче не се посочва, придобива 9% от “Еврохолд” и ще бъде третият по големина акционер след “Старком” и финландския фонд KJK.

Набраните средства от публичното предлагане на борсата ще бъдат използвани за финансиране на придобиването от “Еврохолд” на бизнеса на ЧЕЗ в България. “Ще подкрепим инвестиционната програма на новите ни дружества в енергийния сектор и ще се фокусираме върху подобряването на рентабилността на холдинга и разширяването на застрахователния ни бизнес”, коментира Кирил Бошов, председател на управителния съвет на “Еврохолд”.

Сделката за придобиване на ЧЕЗ у нас трябва да приключи до 31 юли. Тя се финансира с вече набраните средства и с дългово финансиране, което се осигурява от J.P. Morgan със синдикиран заем. Той е изцяло потвърден от големите международни банки, които участват в синдиката.

Отделно с кредит от 60 млн. евро се включва и Европейската банка за възстановяване и развитие, като отпускането на парите се очаква да бъде одобрено на 14 юли.

След финализиране на сделката с ЧЕЗ “Еврохолд” ще има две основни направления в дейността - енергетика и застраховане, като в първото ще има дял от 40% в електроразпределението и над 2 млн. клиенти.

Стратегията на холдинга предвижда постепенно да бъдат продадени автобизнесът и лизинговата дейност, които са съсредоточени в дъщерните дружества “Авто Юнион” и “Евролийз груп”.