Десислава Олованова: Когато си част от рекламата, си възможно най-близо до промяната

https://www.24chasa.bg/novini/article/9990120 www.24chasa.bg

„В момента, в който мъжът се пропука от страх от силната си жена, той е свършен”

Тя е управляващ директор на McCann Sofia. Дядо ѝ по бащина линия оставя голям отпечатък върху нейното израстване. Родителите ѝ живеят в Бейрут по време на войната и той се грижи за нея и сестра ѝ. Всяка сутрин я изпращал за училище с думите „как пък ни се падна такава хубава и умна“. „Имам честта професорът по психология Орлин Тодоров да е мой приятел. От него знам, че единственото, което не бива да пропускам да дам на децата си, е любов и одобрение. Тя се натрупва в теб като кълбо енергия, от която после взимаш, за да минаваш през трудностите“, споделя Десислава. Именно дядото е този, който ѝ внушава да се харесва, а родителите на съпруга ѝ и нейните собствени додават към енергийния ѝ запас покъсно. След години кумата ѝ предлага да започнат „сами бизнес“. „Понякога на човек му трябва малко побутване. Моето го получих под формата на обич и доверие. Но истината е, че до всяка често закъсняваща от работа жена седи мъж, който я обича точно такава, каквато е, и споделя грижата за децата.“ Работи в сферата на PR-а и рекламата от 20 години. Дирижира със замах McCann Sofia. Съвсем наскоро стана „Жена на годината“ за 2020 заради кампанията за Александровска болница, която за по-малко от 24 часа събра 300 хил. лева, а преди броени дни агенцията McCann Sofia спечели бронзово отличие от най-големия рекламен фестивал в света Cannes Lions с кампания си за Mastercard, което е равносилно на Оскар в света на рекламата и маркетинга. Десислава е родител на двама синове и една дъщеря, стопанин на три кучета и влюбена половинка на мъж, с когото са заедно от 30 години.

Интервюто на Деси Олованова е част от новия проект на „24 часа“ и MILA.bg „Жените, които променят“. Тя е сред първите участници в един кръг от жени, с които имаме честта да търсим формулата на успеха и женското щастие, но и да обсъдим на специални срещи в следващите месеци важни обществени теми като образование, здравеопазване, дигитализация и т.н. Стартираме проекта с луксозното издание "Жените, които променят", в което на 300 страници разказваме историите на едни от най-успелите и влиятелни жени в България.

- Какво харесвате у себе си и какво не – погледнете се със самоирония.

– Непрекъснато се тревожа, че съм дебела. Понякога съм пасивно-агресивна и си плащам. В България да си такъв дори се смята за малко шик, но това е възможно най-безобразното поведение. По-бавна и неорганизирана съм, отколкото ми се иска. Хич не съм добре с езиците. Не си признавам грешките. Имам лошия навик да закъснявам. Но съм безстрашна и се мобилизирам, когато е необходимо. Лаская се от мисълта, че съм нормален човек.

- Какви ценности изповядва вашата компания и каква е вашата лична професионална мисия?

– McCann Sofia e част от най-голямата рекламна агенция в света. Всеки ден съм благодарна, че сме член на това глобално семейство. По време на пандемията удовлетворението многократно беше надградено. В най-тежките дни се чувствахме част от екип, който споделя трудности, преживявания, опит, идеи. Най-голямата ценност на компанията ни е категоричното усещане, че си неразделна и важна брънка от света, че не си маргинал, не си изостанал, а си част от всичко тук и сега.

- Защо избрахте точно тази сфера да правите кариера – кое ви привлича, затруднява, провокира? В кой момент разбрахте, че това е правилната посока?

– Не аз избрах рекламата за професия, а тя ме намери. Благодарение на приятели през 90-те попаднах в рекламната индустрия, за която в онези времена казваха, че е място за „къси кафета и дълги обеди“. После рекламата позагуби своя блясък. Последната година се оказа колкото предизвикателна, толкова и поучителна. Дали тази сфера е била правилна посока за мен – не мога да бъда сигурна, тук се плува в непрестанно бурни води. Това изморява, но няма как да ти е скучно. И когато си част от рекламата, си възможно най-близо до промяната, каквато и да е тя. Защото добрата реклама в днешни дни е непрестанна провокация към устойчивите модели и активен процес на трансформация.

- Казват, че първият милион е най-труден. Въпросът не е само за пари. Кой е вашият „първи милион“, вашата голяма печалба?

– Майка ми беше в болница, нуждаеше се от скъпо лечение. Отидох да я окуража и казах нещо, което не бях осъзнавала до този момент: „Не се притеснявай, всичко, което е необходимо, ще бъде направено, независимо колко струва“. В този момент осъзнах, че моето бизнес порастване е много повече от кариерен успех. Беше извор на важни решения и възможности.

- Как усещате, че един мъж се плаши от силна жена? Опитвате се да го успокоите, заблудите или поемате управлението на връзката?

– Ако един мъж се плаши от силна жена, много е вероятно той да не е точно мъж. В момента, в който мъжът се пропука от страх от силната си жена, той е свършен. Когато говорим за отношения в семейството, смятам, че не трябва да се бърка агресията с независимостта. Всеки у дома трябва да получава достойно количество уважение, мъжете в това число.

- Как е по-просто да се прави успешна кариера – сама или с мъж до себе си?

– Категорично с мъж или жена, както го предпочитате. Но задължително с любов до себе си.

- Как и къде една успяла и известна жена може да открие точния човек за точната връзка?

– Със съпруга ми се шегуваме, че нашият брак е династичен. И четиримата ни родители са израснали заедно. Част са от една обща компания. Бабите ни са приятелки отпреди да се познаваме ние. Заедно сме почти от деца и ако имам някаква препоръка, това е да търсите половинката си от самото начало – докато си млад, защото тогава изборът е много по-голям, нали така?

- Какви съвети бихте дали на своето 20-годишно „аз“ и от какво бихте се отказали, ако бяхте с днешния опит и мъдрост?

– Ще цитирам част от писмо до моето 16-годишно „аз”, което писах за едно женско списание. „Оказва се, че нямам много теми на разговор с него. То още не познава важните хора в живота ми, които срещнах по-късно. Дори и да му кажа за грешките, които може да направи по-нататък, то няма да ме послуша, а и не е много сигурно, че са били грешки... Ще се изкуша да разкажа и за момчетата вкъщи, за зъбчетата, палачинките, гушкането, радостните писъци, когато се прибера вечер. И за това колко е лесно да си влюбен на 40. В живота си. Но нека не ѝ развалям изненадата, и без това най-хубавото ѝ предстои.

Може да намерите „Жените, които променят“ на местата за продажба на списания в цялата страна.

Десислава Олованова: Когато си част от рекламата, си възможно най-близо до промяната