Били ли сте в популярни в интернет платформите ресторанти?

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/10046306 www.24chasa.bg
Много китайци споделят в интернет платформите впечатленията си от различни ресторанти. СНИМКА: РАДИО КИТАЙ

Красив ресторант, със специално меню и добри отзиви на клиентите в интернет платформите - това се превръща в нов модел за популяризирането на бизнеса, предава радио Китай. Много китайци обичат да споделят своите впечатления в интернет от посетените ресторанти. Това се превръща в прекрасна реклама за собствениците им.

Характерните особености на ресторантите

В пекинския район Циенмън са събрани много ресторанти, които водят класациите в интернет платформите. Един от тях се казва „Театър на мечтите“. Само един месец след откриването му той получи 5 звезди от отзивите клиентите и зае първото място в листата на ресторантите със западна кухня в пекинския район Сичън.

Червени кожени столове, маси от орехово дърво, бели тухлени стени със снимки и трофейни купи, огромни екрани за гледане на футболни мачове – „Театърът на мечтите“ е вдъхновен от британските стадиони и предоставя наистина футболна атмосфера.

Всеки ресторант трябва да има своя специфика. Според мениджъра на „Театър на мечтите“ Джай Шанхън е необходимо фокусът да се постави върху едно нещо и то да се усъвършенства. „Ние включихме футбола като наша основна тема. Сервитьорите ни например питат клиентите: На коя трибуна искате да седнете – западната или източната? След като направят своя избор от менюто им казват: Ще повторя отново първоначалния състав на отбора. Имената на ястията също са свързани с футбола: телешки футболни топчета на зелен терен, салатата се поднася в специален съд, който прилича на трофейна купа, с която клиентите обичат да се снимат за спомен.“

Джай Шанхън обяснява, че повечето от хората, които идват в техния ресторант, са футболни фенове. „Затова всичко при нас съвсем естествено трябва да е свързано с футбола. Освен това нашият ресторант се намира близо до известните забележителности в Пекин и често ни посещават туристи от други провинции. Приготвили сме няколко интерактивни игри за тяхно забавление. Така че създаваме лека и приятна атмосфера за нашите клиенти.“

В края на миналата година много популярен стана и един друг ресторант, който се намира в Забранения град и носи името „Биндзяо“, или „Ледената къща“.

Помещението е построено през династия Цин и се намира в полуподземие. В миналото тук са съхранявали леда през лятото. Служител на ресторанта казва, че са запазили характера на древната сграда. В момента на пъстрият сводест каменен таван виси ярък кристален полилей. Клиентите могат да се насладят на вкусните деликатеси и в същото време да се потопят в историческата атмосфера.

Ресторантът предлага и няколко иновационни продукта, свързани със Забранения град. Най-популярният сред тях е сладоледът във формата на малките фигури по покривите на почти всяка сграда в бившия императорски дворец, например дракон, феникс, лъв и пегас. Много туристи обичат, докато се наслаждават на ледените лакомства, да слушат и разказите за древните сгради.

Интернет платформите в помощ на клиентите

Популярността на много ресторанти в наши дни се дължи предимно на отзивите на клиентите в интернет платформите.

„Винаги, когато избираме ресторант по време на екскурзия, преглеждаме отзивите“, обяснява студентката Су Лин, която обича да посещава популярни ресторанти. Тя също не пропуска да остави своя коментар. Интернет класациите на ресторанти са базирани на оценките и коментарите на клиентите като тези на Су Лин.

Например ресторантите в приложението „Даджун диенпин“ бяха оценени според 160-те милиона коментара на 28-те милиона клиенти. Според доклад от 2020 г. родените след 1990 г. китайци средно посещават веднъж на месец по един от тях.

„Резултатите не се променят независимо дали ресторантите са в сътрудничество с нашето приложение“, заяви мениджърът на „Даджун диенпин“. „Славата им се дължи на доверието на клиентите. Включването в топ листата на ресторантите е от полза не само за бизнеса, но за популярността им сред интернет потребителите. По-важното обаче е, че надпреварата ги стимулира да подобрят качеството на услугите. Някои ресторантите дори предлагат по-добро обучение за персонала, за да са в по-добра услуга на клиентите.“

Джай Шанхън обясни, че обръщат голямо внимание на коментарите в различните платформи, защото „те са директен отзив от нашите клиенти. Независимо дали са добри или лоши, те са важни за нас, за да подобрим обслужването.“ Според него ресторантите трябва да са в добри отношения със съответните интернет платформи, за да предложат по-добро преживяване на клиентите.

Най-важен е вкусът, а безопасността на храните е основа

Някои клиенти се шегуват, че в популярните в интернет платформите ресторанти „е по-важно да се правят снимки, а храната не е от значение“. Според Су Лин обаче дори и да предлагат красива атмосфера, местата с лоша кухня не оцеляват дълго. „Ако искам да направя хубави снимки, по-добре да посетя някоя забележителност или парк. Няма нужда да ходя в ресторант. Не бих посетила втори път място, където не ми харесва храната, и ще посъветвам познати и приятели да не ходят там.“

„Ледената къща“ в Забранения град предлага традиционна пекинска кухня, например патица по пекински и пържени спагети. За да привлече повече клиенти, кафенето към него има специално меню с нови напитки. Много хора ходят там именно заради тях.

Според Джай Шанхън за ресторантите от важно значение е качеството на ястията. „Нашият главен готвач е с 13-годишен опит. Трябваше ни половин година, за да изпробваме и подобрим менюто. Например, за да направим рибата по-крехка и ароматна, при приготвянето ѝ добавяме бира. Всеки месец обновяваме менюто, за да отговорим на вкусовете.“

„За клиентите най-важен е вкусът на храната“, отбелязва мениджърът на „Даджун диенпин“. „Той винаги е във фокуса независимо как се променя дизайнът и атмосферата на ресторанта.“

Безопасността на храната е основа за популярността на един ресторант. В последно време Пекинското бюро за пазарен надзор започна случайни проверки, особено за хигиената в кухните, качеството на месото и зеленчуците, здравето на служителите, почистването и дезинфекцията на съдовете. Тази кампания ще продължи през цялата година, като се наблегне на безопасността на храните в ресторантите, които са популярни в интернет платформите.

Според експертите някои от тях преследват бързи печалби и инвестират повече в маркетинга, дизайна и ремонта вместо във вкусовите качества и безопасността на ястията. Без качествена храна един ресторант няма да просъществува дълго, уверени са не само те, но и клиентите.