Стикерите и гифчетата почват да изместват емоджитата

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/10193278 www.24chasa.bg
Гифчетата са особено популярни в историите на инстаграм.

Стикерите и гифовете постепенно завземат пазара и изместват емоджитата. Промяната тръгва от младежите, на които емоджитата вече са им скучни.

Стикерите представляват доста по-големи картинки от дребните емоджита. Те може да бъдат най-различни. За първи път са въведени през 2013 г. в приложението за чат “Лайн”. Идеята им е да предложат нещо различно, което да кара хората да ползват тяхното приложение. За да отличават изобретението си от емоджитата, решават да вкарат и стикери с текст в тях. Така се надяват да няма обърквания у хората, които тепърва се сблъскват със стикерите.

Едва година по-късно опцията става толкова популярна, че фейсбук я добавя като възможност за коментар както в самата социална мрежа, така и в чата.

Хиляди компании

пък се заемат да

разработват

най-различни

стикери,

които потребителите да теглят на устройствата си. Така се появяват поредици за героите от филмите на “Марвъл”, различни видове котки и всякакви анимации.

Примерът бързо е последван и от вайбър и уатсап. За разлика от емоджитата човек може сам да избере какви стикери да си инсталира и да ползва в приложенията. Другото различие е, че освен доста по-големи, картинките изглеждат еднакаво, без значение от операционната система на телефона или компютъра на човек. При емоджитата се забелязват разлики за уиндоус, андроид и iOS.

Стикерите толкова се харесват, че през 2018 г. се оказва, че някои от тях са доста по-популярни от сходни емоджита. Пример е картинката на Доналд Тръмп с вдигнат нагоре палец. Оказва се, че тя е довела до над 100-кратен спад в използването на емоджито на жълтото лице, правещо същия жест.

Другият хит сред младите са гифовете. Те представляват кратки анимации с продължителност под 10 секунди и без звук. Макар че ги има още от края на 80-те години на миналия век, възходът им се случва през последните 5 години. Както при стикерите, и при тях възходът тръгва от чат приложенията. През 2017 г. отделните производители на мобилни телефони започват сами да добавят в менютата си анимациите.

А от 2019 година вече всеки може да ги прикрепи и към историите си в инстаграм и фейсбук. Често се използват за подчертаване на даден детайл в снимка или ограждане на текст. Така например мнозина слагат сърце, което започва да се появява и нараства, за да покажат какво точно ги е впечатлило в дадена снимка, която са решили да споделят на сторито си.

Приложенията за запознанства като тиндър пък посочват, че съобщение само от гифче е първата размяна на реплики между току-що съвпаднали си мъж и жена в над 30% от случаите. Статистиките на апликацията дори намират корелация между използването на анимациите между потребители и продължителността на връзката им.

Хората, които ги ползват, не се появяват с приложението средно по над година. При тези, които си разменят само текстови съобщения, пък периодът е по-малко от 4 месеца.