Марта Ортега - продавачката, която наследи империята “Зара”

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/10699438 www.24chasa.bg
Марта Ортега

Само с нейното обявяване компанията на баща й загуби 3 млрд. долара

Заслужава ли титлата “лейди Зара”, ще трябва да доказва Марта Ортега, която след 1 април ще застане начело на най-голямата корпорация за бърза мода в света “Индитекс”, под чиято шапка се помещават брандовете "Зара", “Бершка”, “Пул енд Беър”, “Масимо Дути” и др.

От 2010 г. компанията, чийто мажоритарен собственик е един от най-богатите хора в света Амансио Ортега, се управлява от Пабло Исла. Под неговото ръководство оттогава досега “Индитекс” удвои стойността си на пазара и отвори редица нови магазини по цял свят. Затова може би с основание новината, че най-малката дъщеря на Ортега - Марта, ще смени Пабло Исла като президент, се прие с известно недоверие и критика, а още в първия ден акциите на компанията се сринаха с 6%, или 3 млрд. долара.

Всъщност, макар и да е непозната за широката публика, 38-годишната Марта е служителка на “Индитекс” вече от 15 г.

Наследничката на империята е родена в град Виго, Галисия. Като малка за нея се грижи британска бавачка и извън родния испански говори перфектно английски, френски и италиански. Завършила е средното си образование в частно училище в Швейцария, а оттам отива да учи бизнес в Европейското бизнес училище в Лондон. Именно в британската столица започва и първата си работа в бащината компания. Тогава тя е едва на 22 г. и е назначена за продавач-консултант в един от магазините на “Зара” на King`s road.

“Първата седмица си мислех, че няма да оцелея,

но след време се привързах към магазина”, споделя Марта през изминалия април в интервю за “Уолстрийт джърнал”.

Някои британски таблоиди твърдят, че в магазина бързо разбрали, че тя е дъщеря на собственика, не само заради името ѝ, но и заради скъпия часовник “Ролекс”, който носела на ръката си.

Близки до семейството разказват, че Марта много прилича на баща си. Това обяснява и защо за личния ѝ живот се знае малко - явно е приела максимата на Амансио, че

“човек трябва да се появява във вестниците, когато се ражда, когато се жени и  когато почине”

Марта Ортега има два брака и две деца. Първата ѝ сватба е през 2012 г. с олимпийския състезател по конен спорт Серхио Алварес Моя. Самата тя също обожава конете и е участвала в немалко световни състезания. За сватбата тогава баща ѝ подарява конен клуб и специален състезателен кон, който струва 3,5 млн. евро. Любовта ѝ с Моя продължава три години. Двамата имат момченце, което кръщават на баща ѝ - Амансио.

През 2016 г. на рожден ден на испанския модел Юджиния Силва в Мадрид Марта се запознава със сина на един от най-престижните дизайнери Роберто Торета - Карлос. По това време той живее в Ню Йорк, където подбира моделите за голяма модна агенция. Но година след като любовта между двамата пламва, той се връща в родната Испания.

Двамата се женят през 2018 година.

В сватбения ден Марта сменя четири рокли,

ушити специално за нея

от “Валентино”. Говори се, че те са ѝ донесени с частен самолет лично от творческия директор на марката - Пиерпаоло Пичоли. На тържеството в къщата на семейството в Ла Коруня присъстват 400 гости. Сред тях са и вокалът на “Колдплей” Крис Мартин и Нора Джоунс, които пеят на сватбата. Снимките от събитието са на немския моден фотограф Питър Линдберг, който почина година по-късно. Менюто е изготвено лично от главния готвач Алберт Адриа, който в момента работи в ресторанта със звезда на “Мишлен” в Барселона Tickets.

Марта и Карлос имат дъщеричка - Матилда, която през март ще навърши две годинки. Медиите я наричат

“бебе Зара”

Към настоящия момент Марта е начело на дизайнерския департамент в “Индитекс”, който се занимава с анализ на най-успешно продаваните дрехи на марката в световен мащаб. Според колегите си тя е “срамежлива и работлива”, но и наследница с “характер и собствено мнение по всички въпроси”. Работи така, както и баща ѝ - без да има собствен офис в централата на компанията. Вместо това всеки ден е на разположение на колегите си от различни отдели.

“Баща ми никога не беше добър в нещо конкретно, но

беше най-добрият в това да намери точния човек за всичко”,

разказва още в интервюто си за “Уолстрийт джърнал” Марта.

На нея се падат и много от заслугите за успешните кампании на брандовете от “Индитекс” през последните години. Мнозина твърдят, че те се дължат и на многото ѝ връзки с различни личности в модния свят. Тя е една от най-близките приятелки на испанската кралица Летисия, която папараците често засичат облечена в дрехи на “Зара”. Познанствата ѝ с модните фотографи Марио Соренти и Стивън Мейзъл пък превръщат сайта за онлайн пазаруване на компанията в това, което го познаваме днес. От тях тръгва концепцията моделите и дрехите да бъдат снимани така, сякаш ги представят в списание.