Три години след дебюта на т.нар. маникам (съкращение от маникюр и камера) - това е малка кутия с монтиран фотоапарат вътре, която се поставя на червения килим, за да покаже отблизо ръцете на звездите, тя изчезна.
И всичко това заради упорството на Джулиан Мур и Дженифър Анистън - и двете са много изтъкнати и уважавани в Холивуд, обаче отказаха да снимат маникюра си в мани кам по време на наградите на гилдията на актьорите през януари. Церемонията се прави винаги месец преди престижните оскари в Лос Анджелис. Събитието е не само последният ориентир за разпределянето на отличията на Американската академия за филмови изкуства, но и подсказва каква ще е модата в облеклото, грима и прическите за цялата година.
Именно на 21-ите награди на гилдията на актьорите стана ясно, че трендът в маникюра за 2015-а ще е един - ноктите са в нюд (от англ. nude е гол), т.е. с цвят на кожата. Този нюанс в лака избраха повечето актриси - видя се ясно, тъй като те се съгласиха да снимат ръцете си в маникам. Сред тях са 24-годишната Сара Хайланд от сериала “Модерно семейство”, както и Лавърн Кокс от поредицата “Оранжевото е новото черно”. Но други актриси, много по-авторитетни, като Мур и Анистън, отказаха да позират. Определено са влиятелни, а мнението им има голяма тежест. Затова екипът, който отговаря за екстериора на “Долби тиътър” по време на оскарите, реши този път да не поставя маникам. Официалната позиция е, че няма място. Това се случва за първи път след
премиерата на кутията
за снимане на ръце
през 2012 година
по време на телевизионните награди “Еми”. Сега заради случката всекидневникът “Ню Йрк таймс” написа материал със заглавие: “На червения килим бунтът надгражда блясъка”.
Въпреки това, дори и без маникам, по време на оскарите преди две седмици тенденцията с безцветния лак и дори липсата на такъв се потвърди. Докато звездите позираха на червения килим - няколко секунди, в които всички ги снимат и оглеждат вторачено, се видя ясно, че ноктите им са в цвят нюд. Яркият и цветен лак е в аут списъка на модните тенденции тази година.
И NPD Group - компания за пазарни проучвания от 1967 година със седалище във Вашингтон, веднага даде обяснение.
“Приходите от
продажбите на
лак за нокти са
паднали с 10%
през 2014 година. Това е голям спад, след като в четири поредни години между 2009-а и 2012-а те бяха в растеж. Жените спряха да акцентират върху цвета на ноктите си за сметка на веждите, очите и устните”, казва Тод Джонсън, главният изпълнителен директор на фирмата.
Продукти номер едно по продажба сега са моливът и сенките за вежди според проучването на NPD Group. Ръстът на тези гримове само за миналата година е забележителен - 34%, или $ 1,1 млрд. За тази тенденция е отговорна Кара Делевин - най-известният британски модел, която напоследък се изявява и като дизайнер. Тя поддържа своите вежди дебели отдавна и именно от нея тръгна модата преди няколко години, казват експертите по мода.
Покачване има и в продажбите на червила и балсами за устни - около 13% (тук приходите са около $ 417 млн.). В същото време продажбите на сенки за очи са спаднали с 9%.
Карън Грант, анализатор в бюти сектора на NPD Group, казва, че големите компании за декоративна козметика мигновено са обърнали приоритетите си. Ако предните години са инвестирали в създаването на нови видове лак за нокти - с пясък, минисачми, брокат и какво ли още не, сега
харчат парите си
за смяна на палитрите
в червилата
“Това е много бърза реакция на променящите се тенденции. Факт, е че жените не желаят цвят по ноктите си напоследък. Искат го по лицата си, или по-точно - върху устните”, коментира Грант.
От есента червилата са матови – те нямат блясък, който беше акцент преди. Тези нюанси правят устните да изглеждат като кадифе. Актуалните цветове са класическото виненочервено и наситените розови нюанси. Големите козметични брандове дори разработват специални детски серии, които са напълно безвредни.
Докога точно ще продължи бумът на ярките червила и продуктите за вежди, не е ясно. Все пак като всичко останало и тенденциите за красота също са временни.