Български модел стана лице на мюсюлмански дрехи, дизайнерите ги налагат това лято

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/5283646 www.24chasa.bg
Енева представя абая в цвят слонова кост, която отгоре е с черна дантела.

Бежанската вълна в Европейския съюз в последната година накара големите дизайнери да работят още по-упорито. Те първи я уловиха и спечелиха.

От няколко седмици всички говорят за извънредната колекция на един от най-добрите екипи в модата – Доменико Долче и Стефано Габана. Миналата пролет им хрумва да направят дрехи, изцяло насочени към жените в Близкия изток, сякаш за да подпомогнат интеграцията им. Също и да покажат колко красиви може да бъдат облеклата на мюсюлманките. През лятото те са напълно готови и избират за рекламно лице на тази колекция българския модел Павлина Енева. Тя е на 22 години, от Пловдив и работи за модна агенция “Ивет фешън”. Сега живее в Милано, където през юни снима фотосесията за италианските дизайнери. Заради снимките ѝ се наложи да сложи абая и хиджаб – това са два от основните елементи, с които дизайнерите направиха впечатление и привлякоха още клиенти.

Абая е нещо като дълга до земята пелерина, която обаче може да има и ръкави. Тя се облича върху дрехите и се носи на обществени места. Обичайно е черна, но може да бъде украсена с пайети и бродерии. Т.нар. хиджаб всъщност е забрадката, която арабските жени слагат на главата си и понякога прикриват с нея лицето си.

Основните цветове в лимитираните дрехи, предназначени за жените от Арабския свят, на Доменико Долче и Стефано Габана са черно, бяло и слонова кост. Някои от тях

имат принт на

червени рози,

маргаритки, лимони

и големи бели точки

– все неща, които ще са актуални това лято.

Тъканите, от които са изработени дрехите, са меки и фини – коприна, сатен и жоржет. Основно присъствие има и дантелата, която е едра и плътна.

Изборът на дизайнерите да отделят време и средства, за да се опитат да се наложат на пазара в Арабския свят, не е съвсем случаен и непредвиден. Двамата правят проучвания, допитват се до експерти и установяват, че това е ниша, която се развива бързо и тепърва ще им носи голяма печалба.

Според доклад на нюйоркската информационна компания “Томсън Ройтерс” мюсюлманските жени по света са похарчили $ 266 млрд. за облекла и обувки само през 2013 година, като се очаква през 2019 година да отделят до $ 484 млрд. Освен това в момента ръстът в търговията на дребно в Арабския свят изпреварва Азия и Русия, които досега винаги са били номер едно по продажби.

В друг доклад консултантската компания “Бейн” установява, че

продажбите на

луксозни стоки само

в Близкия изток също

растат - за 2015 г.

са $ 8,7 млрд,

в сравнение с $ 6,8 млрд. от 2014 година.

През последните години дрехи за жените от тази демографска група са правили и Дона Карън, Томи Хилфигър и Моник Люлиер. Въпреки че колекциите се продават предимно за празника Рамадан (тази година започва на 6 юни), статистиките показват, че пазарът ще е успешен за тези луксозни стоки целогодишно.

Засега Доменико Долче и Стефано Габана са решили да продават абаите и хиджабите в 13 бутика в Обединените арабски емирства, както и в Бахрейн, Кувейт, Катар и Саудитска Арабия. Няма да са налични онлайн.

ЗА ПАВЛИНА ЕНЕВА

“Екипът, който работи по колекцията на двамата италиански дизайнери, е търсил запомнящо се и нежно лице със светли и изразителни очи, тъй като на практика от снимките от фотосесията се вижда единствено лицето. Павлина Енева е покрила изцяло техните критерии и от 500 кандидатки са избрали именно нея”, обясни за “24 часа” Ивет Григорова, основател и собственик на модна агенция “Ивет фешън”.

Енева започва работа във фирмата преди 3 години, когато отива заедно с брат си Васил Енев на интервю – и двамата са одобрени и подписват договори с Григорова.

Оттогава Павлина Енева работи основно в чужбина – представяла е дрехи на световни модни марки по време на ревютата им в Ню Йорк, Париж, Лондон, Барселона. Живее в Милано, въпреки че пътува постоянно.

“Всеки ден има около 10-12 кастинга за модни ангажименти - тя е добър модел и винаги подхожда професионално. Именно един от тях е бил за колекцията с мюсюлмански дрехи на италианските дизайнери”, обясни Григорова за начина, по който се избират модели за рекламни кампании и ревюта.

НЕЙНИТЕ МЕРКИ

Височина: 177 см

Бюст: 83 см

Талия: 62 см

Ханш: 88 см

Обувки: 37 размер

Коса: кестенява

Очи: зелени

ЗА ДИЗАЙНЕРИТЕ

Доменико Долче още крои и тропосва, Стефано Габана е стратегът

Един сицилианец и един жител на модната столица Милано са може би най-успешният съвременен екип в модата. Доменико Долче (роден през 1958 година) и Стефано Габана (роден през 1962 година) се срещат през 1980 година в Милано и малко след това започват да работят заедно.

Долче произлиза от сицилианска шивашка фамилия и се е научил на занаята, започвайки от нулата. В същото време Габана, който е графичен дизайнер, няма специализирано шивашко образование, е идеологът на колекциите.

Стилът им е повлиян от необарока, подобно на Роберто Кавали и Джани Версаче преди тях. Но има и сицилианското влияние – вижда се от строгите кройки от тъмни цветове и дантела.

Двамата са много различни – докато Доменико Долче е мълчалив, скромно облечен и работохолик, който и до днес крои и тропосва сам моделите си, Стефано Габана е стратегът на концерна. Винаги безупречно облечен и приказлив, той обича да е центърът на вниманието и поддържа връзки с елита и медиите.

Те са равноправни партньори и единствени собственици на компанията си. Отговарят за всички продуктови линии. Въпреки десетките предложения те са твърдо решени да запазят независимостта си. Компанията на двамата в Италия е първата, създала дъщерно дружество в Китай, което е 100% тяхна собственост, без участие на местен партньор.

Купи сега, носи завинаги: копринен шал

Коприненият шал върху косата ще измести сламената шапка това лято. Той може да се върже като лента или да се наметне върху главата като забрадка.

Важното е да е от коприна или сатен, който е коприненоподобен плат, изработен от памучни или синтетични нишки. Също и цветен – десенът е поп арт – това са геометрични фигури, които имат триизмерен ефект и създават илюзията, че шарките се движат, на цветя или бохо (от думите бохем и хипи) – това са ярки етнобродерии или принтове.

Правоъгълният шал се усуква и се връзва като лента. От няколко години е по-актуално възелът да е в горната част на темето. С квадратния може да покриете цялата коса, за да я предпазите от слънчевите лъчи.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Народният бард Веселин Маринов мина на повикване. Звездата бе изловена от топпапараците на "България Днес" търпеливо да чака пред столична бизнес сграда, тръпнейки да получи обаждане, за да бъде пуснат вътре. Изпълнителят на "Горчиво вино" чинно постоя десетина минути, говорейки по телефона с папка под мишница с надеждата да му отворят дверите на

Нова светска двойка е на път да подлуди Италия. Футболистът Абделкадер Гезал и моделката Ариадна Ромеро се забиха в риалити предаването "Островът на известните". Двамата си допаднаха още с влизането в шоуто, което ги запрати да оцеляват в джунглата в Хондурас. Често се усамотяват да водят задушевни разговори. Те прекараха нощта заедно един до друг.

Актьорът Китодар Тодоров знае как да оправи настроението на приятелите си. Артистът случайно се засече с авер на улицата. Кито, както го наричат близките му, веднага започна да разказва забавна история. За да стане още по-интересна случката, която обяснява, актьорът от "Скъпи наследници" започна да жестикулира и да прави мимики.