Когато родителите уреждат касапницата на децата

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/5906231 www.24chasa.bg

Да не му се надяваш на режисьора Антон Угринов! На възраст, която преди години се водеше с десетилетия “млад”, забутан някъде в провинциален театър, той демонстрира майсторство, присъщо на зрели режисьори.

Постановката му “Богът на касапницата” от Ясмина Реза в Народния театър е забележително направена, с усет към най-важното - запълване на пространството на хола в едно семейство с жестовете и думите на съпружеската двойка и техните гости, друга семейна двойка, така че виждаме историята на техния живот, мнението им едни за други и дори бъдещето на децата им.

Авторът на текста е Ясмина Реза, позната ни от пиесата “Арт” и няколкото успешни постановки по нея. Между другото, Антон Угринов е режисьорът на “Арт” в Сатиричния театър с участието на Захари Бахаров, Юлиан Вергов и Владимир Карамазов. Сега Бахаров е бил зает вероятно с лотарията и на сцената са другите двама като съпрузи (съответно) на Радена Вълканова и Александра Василева.

Представлението е прекрасно и оставя задоволството от качествения театър. Реза сякаш е била скрита под леглата в сума семейни жилища и сега предава чутите разговори и избухнали емоции с автентична простота и естествен импулс на развитие, задълбочаване и криза. В хола на Радена - Вергов гостуват Александра - Карамазов, дошли да извинят 11-годишния си син, счупил при бой два зъба на съученика си, сина на домакините. Миролюбивият диалог, изпълнен с извинения, учтиви отстъпки и заобикаляне на опасните уточнения, полека-лека се ожесточава. От един момент нататък родителите забравят любезностите и подхвърлят обвинения, така че става ясно откъде е дошло насилието при децата. Когато един човек престава да се съобразява с личното пространство на другите, каквото и да каже или направи, наранява. Реза не допуска случки в пиесата си. Също като в “Арт” думите и реакциите на тях разбулват полека-лека живота на мъжете и жените, а актьорите ги изсвирват на инструментите на таланта си.