Астрономи откриха близка екзопланета, на която може да има условия за живот

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/6180985 www.24chasa.bg

Астрономи откриха още една екзопланета, която е в обитаемата зона - нито прекалено гореща, нито прекалено студена, за да има на нея условия за живот, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Планетата LHS 1140b е голяма и скалиста като Земята, като не е и прекалено отдалечена от нас. Тя е в съзвездието Кит - на 39 светлинни години. Обикаля около червеното джудже LHS 1140, което изпуска по-малко високоенергийна радиация от други подобни звезди. Възрастта на планетата е пет милиарда години.

Големият размер на планетата - тя е 1,4 пъти по-широка от Земята, но масата й е 6,6 пъти колкото земната, я прави суперземя. Гравитационното притегляне там е три пъти по-силно. Докато много суперземи са прекалено големи, за да имат подходящи условия за живот, LHS 1140b е достатъчно малка, за да е подходящ кандидат. От откритите потенциално обитаеми планети, 32 са суперземи.

Това е петата планета с възможност за живот извън Слънчевата система, открита за по-малко от година. Астрономите вече са идентифицирали 52 екзопланети, които могат да са обитаеми, и над 3600 планети извън Слънчевата система. Първата екзопланета е открита през 1995 г.

Планетата е открита със осем малки телескопа в Чили. Тя редовно преминава пред звездата си, което улеснява изучаването й.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

аватар

Анита Мейзер преживя нов шок в затвора. Ромката с рождено име Айше Желева, която излежава присъда за убийство на съпруга си – фитнес инструктура Николай Димов, е надебеляла зверски зад решетките. Стрелките на кантара ударили сто килограма, а Анита направо не можела да повярва. Тя изпаднала в ужас, докато била на преглед в лазарета към Сливенския

Билетите разграбени и у нас Люк Скайуокър втален за премиерата на "Междузвездни войни 8" Голямото чакане за феновете на "Междузвездни войни" приключи! От днес започват нощните предпремиерни прожекции на новия филм от поредицата - "Последните джедаи", а от утре филмът официално се завърта по всички кина.

111 нарушения във връзка с улова и продажбата на риба са регистрирани около Никулден. От Изпълнителната агенция по рибарство и аквакултури изнесоха любопитни статистически данни по отношение на контролната дейност в седмицата преди празника. Инспекторите са извършили общо 2236 проверки по река Дунав, в Черно море, на пристанища при разтоварване,