Астрономи откриха близка екзопланета, на която може да има условия за живот

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/6180985 www.24chasa.bg

Астрономи откриха още една екзопланета, която е в обитаемата зона - нито прекалено гореща, нито прекалено студена, за да има на нея условия за живот, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Планетата LHS 1140b е голяма и скалиста като Земята, като не е и прекалено отдалечена от нас. Тя е в съзвездието Кит - на 39 светлинни години. Обикаля около червеното джудже LHS 1140, което изпуска по-малко високоенергийна радиация от други подобни звезди. Възрастта на планетата е пет милиарда години.

Големият размер на планетата - тя е 1,4 пъти по-широка от Земята, но масата й е 6,6 пъти колкото земната, я прави суперземя. Гравитационното притегляне там е три пъти по-силно. Докато много суперземи са прекалено големи, за да имат подходящи условия за живот, LHS 1140b е достатъчно малка, за да е подходящ кандидат. От откритите потенциално обитаеми планети, 32 са суперземи.

Това е петата планета с възможност за живот извън Слънчевата система, открита за по-малко от година. Астрономите вече са идентифицирали 52 екзопланети, които могат да са обитаеми, и над 3600 планети извън Слънчевата система. Първата екзопланета е открита през 1995 г.

Планетата е открита със осем малки телескопа в Чили. Тя редовно преминава пред звездата си, което улеснява изучаването й.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

аватар

Лечението на Кубрат Пулев от разкъсването на гръден мускул може да продължи до шест месеца. Всичко зависи от степента на травмата. Подобна контузия има три степени - разтежение, частично разкъсване и пълно разкъсване. При най-тежкия вариант е задължително прибягването до оперативна намеса. Възстановяването след нея отнема минимум три месеца в

Новият съперник на Антъни Джошуа - Карлос Такам, се е готвел за мача още от септември. Това разкри за "България Днес" мениджърът на камерунеца Кристиян Керки. Британецът трябваше да се бие с Кубрат Пулев на 28 октомври, но срещата пропадна заради травма на Кобрата. "В началото на септември се срещнахме с Еди Хърн в Лондон - сподели италианецът.

Кубрат Пулев ще пропусне най-големия хонорар в своята кариера след пропадането на мача с Антъни Джошуа. Той трябваше да вземе около $2 млн. Това е с около $600 000 повече от сумата за двубоя с Владимир Кличко през 2014-а. Битката с английския нокаутьор трябваше да се състои на 28 октомври пред 75 000 фенове в Кардиф.