Астрономи откриха близка екзопланета, на която може да има условия за живот

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/6180985 www.24chasa.bg

Астрономи откриха още една екзопланета, която е в обитаемата зона - нито прекалено гореща, нито прекалено студена, за да има на нея условия за живот, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Планетата LHS 1140b е голяма и скалиста като Земята, като не е и прекалено отдалечена от нас. Тя е в съзвездието Кит - на 39 светлинни години. Обикаля около червеното джудже LHS 1140, което изпуска по-малко високоенергийна радиация от други подобни звезди. Възрастта на планетата е пет милиарда години.

Големият размер на планетата - тя е 1,4 пъти по-широка от Земята, но масата й е 6,6 пъти колкото земната, я прави суперземя. Гравитационното притегляне там е три пъти по-силно. Докато много суперземи са прекалено големи, за да имат подходящи условия за живот, LHS 1140b е достатъчно малка, за да е подходящ кандидат. От откритите потенциално обитаеми планети, 32 са суперземи.

Това е петата планета с възможност за живот извън Слънчевата система, открита за по-малко от година. Астрономите вече са идентифицирали 52 екзопланети, които могат да са обитаеми, и над 3600 планети извън Слънчевата система. Първата екзопланета е открита през 1995 г.

Планетата е открита със осем малки телескопа в Чили. Тя редовно преминава пред звездата си, което улеснява изучаването й.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Жилището на Венета Райкова е като прокълнато. Водещата сама стигнала до този извод след серия проблеми, които й се стоварили на главата. Въпреки че домът на водещата е като от корица на списание, самата Венета далеч не е прекарала много щастливи моменти там. Преди да се сдобие с него, тя изгоряла с 50 000 лева, които дала за жилище на зелено,

Една от най-красивите биатлонистки на олимпиадата в Пьонгчанг - италианката Доротея Вирер, разочарова феновете си с последното си решение. Брюнетката заби нож в сърцето на мъжката част от феновете си, като отказа офертата на италианския "Плейбой" за фотосесия след края на олимпиадата. "Сигурно много момичета мечтаят за това, но аз не съм такава.

Милена Славова иска от приятели и фенове по 10 лв., за да им попее навръх рождения си ден. Милена обещала да изпълни всички хубави и важни песни в живота си, но срещу това иска пари. Тя навършва 52 години на 24 февруари – на тази дата се пада и Тодоровден. Милена е наела клуб с рок ориентация в центъра на столицата.