Астрономи откриха близка екзопланета, на която може да има условия за живот

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/6180985 www.24chasa.bg

Астрономи откриха още една екзопланета, която е в обитаемата зона - нито прекалено гореща, нито прекалено студена, за да има на нея условия за живот, съобщи Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Планетата LHS 1140b е голяма и скалиста като Земята, като не е и прекалено отдалечена от нас. Тя е в съзвездието Кит - на 39 светлинни години. Обикаля около червеното джудже LHS 1140, което изпуска по-малко високоенергийна радиация от други подобни звезди. Възрастта на планетата е пет милиарда години.

Големият размер на планетата - тя е 1,4 пъти по-широка от Земята, но масата й е 6,6 пъти колкото земната, я прави суперземя. Гравитационното притегляне там е три пъти по-силно. Докато много суперземи са прекалено големи, за да имат подходящи условия за живот, LHS 1140b е достатъчно малка, за да е подходящ кандидат. От откритите потенциално обитаеми планети, 32 са суперземи.

Това е петата планета с възможност за живот извън Слънчевата система, открита за по-малко от година. Астрономите вече са идентифицирали 52 екзопланети, които могат да са обитаеми, и над 3600 планети извън Слънчевата система. Първата екзопланета е открита през 1995 г.

Планетата е открита със осем малки телескопа в Чили. Тя редовно преминава пред звездата си, което улеснява изучаването й.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти

Коментари

Сортирай по:

Добави коментар

аватар

Не се предавам, надявам се да стопирам рака, но е много скъпо Лили АНГЕЛОВА, снимки Пламен КОДРОВ "Мъча се, жестоко ме боли, но не съм се предал! Продължавам борбата с болестта, няма да й се давам." Така тъжно, но и с надежда посрещна екипа на "България Днес" легендата на българската естрада Асен Гаргов в село Габра,

Македонският президент Георге Иванов обяви св. Климент Охридски за "нашия най-известен светец" "Днес в Русия е тържествен ден - Денят на славянската писменост, а писмеността е дошла при нас от македонската земя" Това заяви руския президент Владимир Путин пред македонския президент Георге Иванов, цитиран от сайта kremlin.

Проститутката Дейна убива дядо Дерек и източва банковата му сметка Чудовищен удар с чук нанася уличница на застарял богаташ и слага ръка на парите му. 32-годишната жрица на платената любов Дейна Нийли е закопчана седмици след като убива по особено жесток начин Дерек Тейлър и източва банковата му сметка.