Валентин Ганев режисира игра на адвокат и престъпник

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/6191952 www.24chasa.bg
Теодор Елмазов и Пламен Пеев са чудесен дует в пиесата на британеца Джон Мортимър, постановка в театър 199.

Двама от славната чета комици на Александър Морфов в трупата на Народния театър се откъсват в самостоятелен тандем и показват английската пиеса “Съдебна грешка” в Театър 199.
Теодор Елмазов и Пламен Пеев го правят за първи път в спектакъла на Морфов “Вълшебна нощ” преди 20 години и оттогава неведнъж изпробват сполучливото сценично допълване. Сега се подчиняват на колегата си Валентин Ганев, който пък


неведнъж е
доказвал
финеса и
остроумието си в режисьорската работа


Пиесата е на британеца Джон Мортимър, получил рицарски орден от кралицата заради литературното си творчество. Понеже е юрист, той е врял и кипял в правните ребуси и често ги използва в сюжетите си. В “Съдебна грешка” Пламен Пеев е в ролята на притежател на магазинче за храна за птици,

Валентин Ганев неведнъж е доказвал финеса и остроумието си в режисьорската работа.
Валентин Ганев неведнъж е доказвал финеса и остроумието си в режисьорската работа. СНИМКА: Архив


обвинен в
убийството на
съпругата си


Сцената е превърната в затворническа килия, в която Фаул (Пеев) изчаква съдебния процес. В нея влиза адвокатът Моргенхол (Елмазов), ангажиран за защитник на обвиняемия. Наперен, високомерен спец, той предлага на Фаул да репетират процеса, за да изберат най-добрата защита.
Това е уловката, която е примамила Вальо Ганев да се включи в приключението. Актьорите разиграват тезата на обвинението и възможните реакции на съдебните заседатели в зависимост от темперамента им. В началото Фаул-Пеев е примирен, невзрачен човечец, който е потиснат заради това, че е загазил яко в положение на невъзможна защита.


Адвокатът е
диригентът на
настроението


в тясното затворено пространство. Но постепенно той разбира, че няма да манипулира лесно партньора си, и започва да отстъпва пред безкрайно изобретателната игра на търговеца, променяйки собственото си поведение. Задейства се един от азбучните сценични принципи - това, което гледаш като реалност, не е действителното. Актьорският театър в театъра е центърът на представлението. И макар че изненадващият финал обслужва интригата и очакванията на зрителя, играта на различни роли между Тео Елмазов и Пламен Пеев е същинската стойност на спектакъла.
“Съдебна грешка” в Театър 199 има още една изненада - функционалният декор е на майстора в бранша Красимир Вълканов - чудесен художник, чиито сценични проекти отдавна не сме виждали.