Меглена Караламбова блестяща в продължение на 4000 мили

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/6320631 www.24chasa.bg
Критикът Димитър Стайков води колонката "Критически ъгъл".

Пиесата “4000 мили” от Ейми Херцог, чиято реализация тръгна в Театър 199 с режисьор Владимир Люцканов, е типична за новото поколение американски текстове за сцена и все още висяща в чакалнята за възприемане от българския зрител.

Някак си сме свикнали да чуваме от сцената признания за скритите пружини на постъпките, чувствата и жестовете, колкото и неочаквани или странни да са те.

Българинът обича заявленията, за да може да се съгласи с тях или да им опонира, да ги намрази патетично или също тъй патетично да ги приеме. В текста на “4000 мили” обаче липсват откровения, оправдания или обяснения.

Там са поръсени

няколко капана,

в които участващите герои внезапно изтръгват признания - от себе си или от партньора си - не за да осветлят дотогавашното си поведение или мнение, а да объркат още повече логиката на случващото се.

Ако иска, зрителят може да мисли и тълкува на път към вкъщи. Може би тази кримисхема е привлякла Люцканов и екипа му към пиесата. Може би за младите зрители нелогичните реплики и странното поведение са по-любопитни, отколкото ясния и обясним развой на случващото се.

Макар че се съмнявам в това, виждайки как дъщеря ми и приятелките ѝ тийнейджърки жадно попиват ултимативните и недвусмислени послания на блогъри от Филипините дотук. Така, че си мисля, че Влади Люцканов не е поставил правилните акценти в случващото се на сцената.

Ето историята

на Ейми Херцог

Един младеж се изтърсва един ден в дома на баба си, яздейки колело от своя дом в Сиатъл до Ню Йорк на разстояние 4000 мили. Те са равни на 6400 км.

Огромно разстояние, което се превръща в отсъстващ герой, сложил отпечатък върху жестовете на младежа Лео (Николай Желев).

Отсъстващите

въобще са

по-важни в това

представление

Лео ще общува единствено с баба си (Меглена Караламбова), но ще останем излъгани, ако очакваме да се променя някакво начално състояние у двамата.

В дома ще се появят две момичета - гаджето на Лео, Бек (Катерина Стоянова) и някаква, забърсана някъде и склонила да му дойде на гости Аманда (Елена Иванова).

Тяхната роля е да изтръгнат обяснения на Лео за прроизшествия, случили се като в класицистична пиеса, извън времето и мястото на сцената. Няма защо да ги изреждам, те не променят нищо в основния контакт баба - внук. Двете момичета ги представят театрализирано, като предварително наговорени схеми, което прави остро впечатление в сравнение с играта на Меглена, която

изчувства

всичко, което

прави и говори Ако целта на представлението е била уъркшоп на двете абсолвентки от НАТФИЗ в съприкосновение с една голяма актриса, тя е постигната блестящо.

А силата на Люцканов - детайлна разработка на психологическите моменти, се е проявила в ролята на Меглена Караламбова, черешката на тортата, макар че няма торта. Може би на финала нейната Вера и внукът ѝ Лео ще бъдат по-информирани за себе си, отколкото в началото. Но и това не е сигурно.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актьорите от сериала "София ден и нощ" Митко и Коки страдат за изминалите звездни актьорски мигове, разбра "България Днес". Двамата мъжаги бяха засечени в столично заведение, където разговаряха и си припомняха за добрите стари времена, когато славата ги връхлетя покрай играта им в хитовия сериал и не можеха да се отърват от луди фенки.

Ръководството на "Левски" има намерение да глоби нападателя Жерсон Кабрал. Прчината е глупавият червен картон, който футболистът си изкара при загубата с 0:1 от "Черно море". След нея "сините" се смъкнаха на трето място в класирането на Първа лига. Той остави отбора си с 10 човека в 68-ата минута. Това стана,

Жители на столичният квартал Св. Троица запретнаха ръкави и използваха едни от последните слънчеви дни за да облагородят градинката пред кооперацията си. За да я запазят от евентуални посегателства съкооператорите са сложили и кашпи пред новата декоративна