Две женски пиеси в Народния театър
04.04.2018 22:32; Димитър СтайковПиеси с добри роли за актриси са скъпоценни бижута
Народният театър дава шанс на звездите си
Те се пазят за звездите във всяка трупа. През април на сцени в Народния театър излизат два такива текста и по магическо стечение на обстоятелствата, както често става в театралното изкуство, и двата са били реализирани в Театър 199. И то с грандиозен успех, както приляга на качествени текстове от майстори драматурзи. „Три високи жени“ от Олби се завъртя в медийното пространство заради участието на голямата актриса Мария Стефанова в екипа на спектакъла.
Тъй като тя е пенсионирана през 1993 г. заедно с колеги от класическото поколение артисти (според информация от театъра тогавашният директор Васил Стефанов отстранява заедно с нея Славка Славова, Георги Черкелов, Виолета Бахчеванова, Васил Стойчев, Георги Георгиев-Гец, Асен Миланов, Стефан Гецов. Около Стефанов продължават да витаят неясноти за контактите му със специалните служби), сегашната поява на сцената се приема за голямото завръщане на Мария Стефанова. Тя е в роля, която донесе на Меглена Караламбова годишната награда на Съюза на артистите за 1996-а. Спектакълът излиза в Театър 199 на 29.01.1996.
На Меглена партнират Пламена Гетова и Таня Томова. Една и съща жена в три възрасти, които възприемат едно и също събитие по различен начин. Там е капанът на интригата. Режисьор е кинолегендата Христо Христов, който посява напразна надежда у театралите, че ще се задържи на сцената. Представлението изтрайва шумен зрителски интерес в продължение на 8 сезона. В Народния театър режисьор е Стефан Спасов, новоприет в гилдията на постановчиците след дипломиране при проф. Красимир Спасов. Той е познат от фамозния артистично-музикален спектакъл „Ритъм“ на Андрей Баташов, а след това – от колоборацията в няколко постановки с Бойка Велкова. Другите участници са младите актриси Радина Боршош, която имаше кръщене в „Лисичета“ на камерната сцена на Народния, и Василена Винченцо, която е постоянно заета в афиша на „Сфумато“. Останалите две места са за Виктория Колева и Явор Вълканов, доскорошен випусник на НАТФИЗ и лице от екипа на „Цветът на дълбоките води“. И другият спектакъл от афиша на театър 199 – „Спускане от връх Морган“ от Артър Милър, отнесе голяма награда – „Аскеер“ за водеща роля на Мария Каварджикова през 1997. Сюжетът е пикантен – след катастрофа един мъж (Атанас Атанасов) се озовава в болница, където идват да го видят двете му съпруги, явната и скритата. Едната не подозира за съществуването на другата, но и двете живеят щастливо и задоволено. През 1996 играят Каварджикова и Радост Костова.
Сега в ролите са Параскева Джукелова и Илиана Коджабашева, а полигамецът е Валентин Ганев. В спектакъла преди 10 години медсестрата е Светла Дионисиева, която днес е на поста директор на Българския културен център в Лондон. Режисьор е Бина Харалампиева. Сега режисьор в Народния е Николай Ламбрев, а медсестрата е Ева Тепавичарова.
-
Висока активност на изборите за кмет на Баните- 70,27 % към 17.30 часа
-
Михаела Филева си почива на Занзибар? (Снимка)
-
Чехия е готова да ползва руската ваксина срещу COVID без одобрението на ЕС
-
Богдан Кирилов: До 3 месеца ЕС може да позволи руската ваксина
-
Ресторантите в Пловдив се пукат, почти ги резервираха за 1 март
-
Били Айлиш разказа за връзката си с рапър