Технологията показва дали ще ти отива зелена коса, без да стъпиш в салон за красота
Огледалце, огледалце на стената, как ще изглежда тази рокля в зелено? В днешно време не само мащехата на Снежанка може да зададе този въпрос.
Благодарение на модернизирането на технологиите все повече магазини въвеждат смартогледала. Чрез тях следващия път, когато си купуваме дрехи, можем да видим как ще ни стоят, без дори да се събличаме, а мъжа си да оставим вкъщи, вместо да го измъчваме с (най-малко) 5-часов шопинг маратон.
Към въвеждането на технологиите в модата се насочи наред с много други и технологичният гигант “Амазон”. Компанията разработи умно огледало, което с виртуална реалност показва как бихте изглеждали с дадена дреха, преди да я купите. По този начин ще сте сигурни, че дори онлайн ще се сдобиете с правилния размер. Устройството използва комбинация от тъчскрийн дисплей, камери и сензори, за да проектира виртуалните дрехи в реалния свят.
Умното огледало сканира пространството около вас, а след това
анализира лицето
и тялото ви,
за да създаде
нужния
виртуален модел
Потребителите могат с движения на ръцете си да избират различни стоки и да виждат 3D модели на дрехите.
Така от статични парчета стъкло огледалата вече се превръщат в високотехнологични портали, които могат да правят предложения за завършване на тоалета, да преместват отразеното изображение на плажна сцена или в градски пейзаж и да запазят любими комбинации от дрехи за бъдещи справки.
В избрани магазини дори вече обикалят работници, въоръжени с таблети, които на място информират клиентите за продукти и за тяхната наличност.
Базираната в Сан Франциско компания Oak Labs прави интелигентни огледала за пробни в магазините за дрехи с дисплей, който може да чете етикетите върху дрехите и да показва изображения на артикулите на екрана. Докосвайки огледалото, клиентите разглеждат различни цветове и размери на дадена дреха, искат от служител в магазина да им донесат подходящ номер, могат да помолят за мнение от стилист и дори да завършат покупката си през екрана. Купувачите могат дори да настроят осветлението в помещението. Дори и да не извършат покупка, клентите могат да изпратят видеозапис на цялата сесия на смартфона си. “Физическите стаи за пробване на дрехи вече няма да са необходими”, казва Джини Самюелс, вицепрезидент на Oak Labs, която бе една от първите фирми, представили иновативната технология.
Да направиш меренето на дрехи възможно най-лесно и бързо, е от ключово значение, тъй като купувачите, които се видят облечени с даден артикул са почти 7 пъти по-склонни да направят покупка, отколкото останалите, сочи проучване на Alert Tech.
Подобни смартогледала вече се въвеждат и в магазините за козметика. С устройствата клиентите могат да запаметяват продуктите, които пробват, и да изпратят предпочитанията си за марка на лично смартустройство.
В края на май и световнаизвестна козметична компания представи умно огледало по време на изложението Viva Technology 2018 в Париж. Иновативното смартогледало дава възможност на потребителите
виртуално да
видят как ще
изглеждат с
определен грим
и дали ще отива на тоалета им. Тази прототипна технология е разработена специално за изложението от фирмата ModiFace и от старт-ъп партньора на L'Oreal - MemoMi.
Наречено Memory Mirror, устройството може да бъде прилагано и при избор на дрехи. То представлява дигитално огледало, предлагащо видео, 360-градусов изглед и опция за връзка със социалните мрежи, за да споделите на момента покупката си. “Вълшебното” огледало вече е инсталирано в луксозния бутик Neiman Marcus в Калифорния. Потребителите могат да управляват огледалото само с жестове или пък с мобилно приложение, да правят снимки, да въртят камерата във всеки един ъгъл и да видят как точно им стоят дрехите.
Само с махване
на ръка се
променя и цветът
на дрехата,
за да не се чудите кой най-много ще отива на очите ви.
Друга технологична иновация в красотата, която френският козметичен гигант демонстрира, е най-новата AR технология, отново разработка на ModiFace. Тя позволява на клиентите да проведат онлайн консултация на живо с професионален гримьор, който стъпка по стъпка показва как да се гримират правилно според чертите на лицето и кожата. Потребителите могат виртуално да тестват персонализираните съвети за грим, както и да пазаруват продукти онлайн.
Голям интерес на изложението предизвика и виртуална технология за боядисване на косата, базирана на 3D изкуствен интелект, включваща виртуален разговор между фризьори и потребители. Чрез нея всеки може да пробва как ще изглежда косата му в зелено например, преди да се осмели да влезе във фризьорския салон.
Смартогледалата
влизат и
вкъщи
И докато все още чакаме да приложим технологията за собствения си гардероб, то пpoгpaмиcтът нa “Гугъл” Maкc Браун още през 2016 г. сам разработи смартогледало за баня. То изглежда като обикновено стенно огледало, но под прозрачното от едната страна обикновено огледало е поставен тънък екран. Хардуерът е разположен отзад и не се вижда.
Cмapтoглeдaлoтo показва инфopмaция зa времето, пpoгнoзa зa днeшния и yтpeшния дeн, дaтaтa и чaca, кaктo и инфopмaциятa oт новинарски и yeбпopтaли. Потребителите могат сами да избират и персонализират съдържанието, което то ще възпроизвежда, на своя дисплей.