Поколенията Z и Y носят унисекс дрехи, защото са широки и удобни

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/6972622 www.24chasa.bg
Селена Гомес често се разхожда с широки блузи и якета, които са с няколко размера по-големи от нейния. СНИМКА: Инстаграм

Широки блузи, скъсани дънки, подходящи както за мъже, така и за жени. Така виждат модата родените след 80-те години на миналия век, т.е. поколенията, наречени с последните букви от английската азбука - Y и Z. Тези младежи не чакат месеци, докато колекцията на любимия им дизайнер се появи по магазините. Те пазаруват онлайн. Могат за по-малко от седмица да се сдобият с маркови дрехи, докато се излежават удобно в леглото си, като

не се редят на

опашка нито за

пробната, нито за

касата

Повечето от младите прекарват поне няколко часа в интернет, където има милиони шопинг сайтове. Социалните мрежи също се използват за маркетинг. В Америка чрез тях кланът Кардашиян натрупа милиарди долари. Ким и Кайли имат собствени марки козметика, които промотират единствено в инстаграм и фейсбук. Поколението Z дори не познава живота без съществуването на лаптопа и смартфона.

Младите хора са критични не само към действията на авторитетите, но и към начина им на обличане. Затова се стремят да се разграничат от него. Разчупват официалния вид на смокинга с шарени и нестандартни чорапи. Ако трябва да носят костюм, мъжете все по-рядко слагат вратовръзка или папийонка. Предпочитат небрежно да откопчаят някое копче на ризата си. Наложи ли се да сложат папийонка, избират такава, направена от дърво.

Жените се отказват от официлните сака, които подчертават талията им. Залитат в напълно противоположната посока. Избират широки и груби сака, които

не очертават

стройните им фигури,

а ги правят по-обемни

Така внушават авторитет пред бизнес партньорите си. Тази тенденция може да се обясни с борбата за равенство между половете.

И въпреки че в бизнеса са делови, когато са на светски събития, жените не се страхуват да покажат повече плът, отколкото е нормално. Пръст в това отново има феминизмът. Младото поколение се стреми да покаже, че жената отдавна е излязла от ролята на домакиня и може да се облича както си иска, без да се притеснява от похотливите или осъждащи погледи на околните. Нежната половина от поколенията X и Y не се срамува от женствеността си. Напротив, момичетата я подчертават с много дантела, дълбоки деколтета и полупрозрачни материи.

Борбата за равенство между половете все повече влияе на модните тенденции. Това си личи и в дизайна на дрехите, които са джендър неутрални, т.е. са подходящи както за мъже, така и за жени. Затова почти всички холивудски знаменитости във всекидневието си носят широки тениски или суичъри. Панталоните им също не са впити. Напротив, по-големи са поне с един размер и са захванати с колан.

Цветовете също са унисекс. Розовото отдавна не е запазена марка само за женския пол. Все повече мъже имат тениски, панталони или сака в нежния цвят.

Друга тенденция в стила на двете поколения е, че са склонни да похарчат повече пари за ресторанти, спа хотели и пътувания, а не за дрехи. Причината е, че

бързо се насищат на

стоките и след месец

определят дрехите си

като скучни

Предпочитат да инвестират средства в изживявания. Затова не робуват на марки и модни тенденции. Напротив, голяма част от младите даже избягват да купуват стоки, върху които е изписано с големи букви логото на дизайнера или модната къща.

Харесват дрехите, които показват индивидуалността им. Затова късат дънките си вкъщи, боядисват блузите си в различни цветове или сами майсторят чантите си. Искат да се отличават от останалите. Ръчно направените стоки са на пиедестал. Всяка лимитирана колекция също. Колкото по-малко бройки има от една дреха, толкова по-голямо ще е търсенето.

За младите обаче има нещо по-важно и това е комфортът. Колкото и да искат да се отличават,

няма да сложат

неудобни обувки или

твърде тесни дрехи

Причината е, че двете поколения обичат движението. Сутрин може да пият кафе с колегите, на обяд - да се разходят из близкия парк, а вечерта да излязат с приятели.

Харесват дрехите им да привличат внимание. Затова залагат на ярките цветове и нестандартни принтове. Допадат им тениските със забавни или иронични надписи. Пръст в тази тенденция имат ютюбърите. Много от тях, и български, и чуждестранни, предлагат тениски и блузи с оригинални щампи - най-често забавни цитати от клиповете им.

Поколението Z обича да вплита интересите в дрехите си. То е пораснало с любими герои от сериали и филми. Затова не пренебрегва блузи с щампи на “Хари Потър” или “Игра на тронове”.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Фитнес звезда грее на "Герена"! Това е съпругата на защитника на "Левски" Нуно Рейш - Таня. Тя е сензация в родната Португалия, а вече има и български фенове. Футболната съпруга е серитифициран персонален фитнес инструктор. Тя работи към голям австралийски спортен консорциум, който разполага с треньори в целия свят.

Треньорът на "Левски" Петър Хубчев от години е определян като върл почитател на дефанзивния футбол. Фактите показват друго, откакто е начело на "сините". Футболистите му имат най-добрата голова разлика в Първа лига "+13". В деветте кръга досега те са отбелязали 20 попадения. Получили са 7. Единственият отбор, който се е разписвал повече пъти,

Футболният национал Георги Костадинов показа доста лош вкус при посещението си в прочутия музей Ермитаж в Санкт Петербург. Играчът на руския "Арсенал" (Тула) се показа край някои от най-ценните произведения на изкуството в света с опърпани дънки, сиутшърт "Долче и Габана" и маратонки. За да бъде контрастът пълен,