Жив корал е цветът в модата, интериора и автомобилите

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7191009 www.24chasa.bg

Институтът “Пантон” за 20-и път обяви кой тон ще властва през 2019 г.

За 20-и пореден път институтът “Пантон” обяви кой цвят ще властва догодина. За 2019 г. това е жив корал. И въпреки че неоновите тонове ще продължат да са актуални, новият доминиращ е значително по-мек и нежен.

Жив корал е с оранжева основа и златисти нюанси, а фактът, че е определен за най-популярен, означава, че ще навлезе в цялото ни всекидневие. Вече се е превърнало в традиция след обявяването на най-актуалния тон за следващата година много сфери да се съобразяват с него. Дизайнери, производители и търговци бързат да направят промени, за да бъдат в крак с новия хит. И сега ще бъде така, жив корал ще навлезе както в модните колекции с дрехи, обувки, аксесоари, грима, така и в интериора,

малките

електрически

уреди за дома,

а също и в автомобилната индустрия. През 2018 г. най-популярният цвят при колите например бе ултравиолетовият, който бе обявен именно от “Пантон”.

Изборът на цвят, който ще властва цяла година, не става случайно. До решението се стига след дълги проучвания, отнемащи месеци. Правят се допитвания до дизайнери и производители в различни сфери какви тонове включват за създаването на новите си стоки и колекции. Значими световни събития или катаклизми също могат да окажат влияние върху избора. Всяка година експертите на “Пантон” правят сериозни проучвания в развлекателната и филмовата индустрия, търсят вдъхновение сред новите имена в изобразителното изкуство, във всички сфери на дизайна. Разглеждат популярните туристически дестинации, стила на живот в различните социални прослойки. Влияние могат

да окажат

новите

технологии,

онлайн платформи, дори и предстоящи спортни събития, които привличат внимание в цял свят. Следват дълги анализи и когато решението се вземе, то се записва на лист и се запечатва в плик. Никой от участниците в проучването и дискутирането няма право да коментира и да изнася информацията. В края на ноември или в началото на декември “Пантон” излиза с официално съобщение, което се превръща във водеща световна новина.

Всеки избран цвят носи своята символика. Жив корал е вдъхновен от застрашените коралови рифове. Като отговор на цифровите технологии, които са станали част от нашето всекидневие, се търси връзка с природата и

усещане за нещо

по-интимно

и нежно. Определението, което “Пантон” дава за своя избор, е: “Това е вдъхновяващ и жизнеутвърждаващ коралов оттенък със златен нюанс, който изпълва с енергия и съживява с мекия си вид. Дава комфорт и движеща сила в непрекъснато променящата се среда. Търсехме човечност, защото животът в интернет дехуманизира много неща”.

“Ободряващите и облагородяващи качества, олицетворявани от живия корал на “Пантон”, са отзвук на жаждата за човешки и социални връзки на потребителите”, коментира Леатрис Айсман, изпълнителен директор на института.

Новият доминиращ цвят със сигурност ще бъде приет добре от потребителите.

Действа

успокояващо,

лесен е за съчетаване с други тонове, отива на всякакъв тип кожа, а в кола, боядисана в жив корал, би се влюбил всеки.

Нежният цвят по принцип е често предпочитан като червило и лак за нокти за топлите дни, така че няма да е нещо ново. Макиаж в тази тоналност придава нежно излъчване на лицето.

По отношение на дрехите - може да се комбинира с тъмнокафяво, розово, червено, синьо, зелено. Коафьорите също побързаха да покажат коси, боядисани в оранжево със златисти оттенъци.

В дома жив корал ще внесе топла и уютна нотка. С него могат да са боядисани стените, меката мебел или спалното бельо. Кафемашини, тостери и всякакви други малки електроуреди също ще бъдат повлияни от новата тенденция.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Дениз и Елица са секси морските патрули на "България Днес" Снимки: Ивайло ПЕТРОВ www.ivaylopetrovphotography.eu Черната и русата! Не една, а две горещи спасителки на плажа бдят за спокойствието на народа. И особено за мъжката част. Дениз Хайрула и Елица Младенова са секси морските патрули на "България Днес",

10 лева броят фетишисти, за да си купят носени и непрани дамски гащи. Ароматният бизнес набира популярност в платформите за онлайн търговия, а скандалните обяви зачестяват през последните месеци. "Гащичките ми са напоени със соковете ми и са с неустоимо възбуждащ аромат", гласи една от най-провокативните реклами,

Двуметров минимодел на къщата на Йордан Йовков ще бъде построен в Добрич. Това е само един от емблематичните домове, който ще се появи в уникалния парк на миниатюрите "Малката Добруджа". Подобни места има в европейските столици Брюксел (Белгия) и Копенхаген (Дания), а до няколко месеца трябва да се появи и в сърцето на житницата на България.