Полилей пада в публиката в края на "Фантомът на операта" (Снимки, видео)

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7236318 www.24chasa.bg
Полилеят пада от близо 20 метра височина, за щастие - безопасно за публиката. СНИМКИ: РУМЯНА ТОНЕВА

Героите играят и пеят от 6-метрова височина

На разрушителен катаклизъм ще станат свидетели зрителите, които ще гледат новата постановка на Музикалния театър “Фантомът на операта” на Андрю Лойд Уебър.

Фантомът, който пише прекрасна тъжна музика и прави всичко възможно неговата любимка – певицата Кристин, да изпъкне на сцената, я губи в края на мюзикъла. Тя решава да избяга с любимия си Раул. Разярен, фантомът отсича онова, на което се държи огромният полилей в залата на Парижката опера, където се развива действието. И полилеят...

наистина пада

Над главите на зрителите в Музикалния театър. Разбира се, на безопасно разстояние.

Така е замислил края на спектакъла Пламен Карталов, който репетира усилено в очакване на премиерата на 25 януари.

“Рядко допускам журналисти да гледат репетиция на сцена, т.е. да видят нещо, което все още е в процес на създаване”, казва акад. Карталов.

Въпреки че отделните музикални сцени с пеене и танци са поставени, много неща от мизансцена все още се доизкусуряват. Репетицията е в съпровод само на пиано, а и все още няма микрофони.

За да се направи надежден и безопасен механизъм за полилея, е пробита плочата над главната зрителна зала в Музикалния театър, над която се оказало, че има кухо пространство. Но ефектът от разрушаването на сградата ще се постигне и с помощта на осветлението.

“Фантомът на операта” е може би най-известният мюзикъл на сър Андрю Лойд Уебър, като само

саундтракът му

е продаден

в над

40 млн. копия

На 44-а улица в Ню Йорк има цял музикален театър, който от 30 години играе само тази постановка. Която още през 2012 г. е достигнала на Бродуей завидните 10 000 представления.

Музиката е доста популярна дори в България - основният мотив бе в продължение на цяло десетилетие музикална заставка на предаването на БНР “Неделя 150”.

Бившата съпруга на сър Уебър – Сара Брайтмън, изпълни най-известните музикални номера от “Фантомът на операта” по време на предишния си концерт в София през 2014 г. Впрочем самият мюзикъл е посветен на нея.

Но преговорите на Музикалния театър с автора и неговата компания за даване на правата се проточили цели 3 години. За преотстъпването им при възможно най-добрите условия е помогнал фактът, че в София вече са поставяни много от останалите мюзикъли на Уебър: “Йосиф и фантастичната му пъстра дреха”, “Исус Христос Суперзвезда”, “Котки”, “Евита” и “Булевардът на залеза”.

“Фантомът на операта” е най-сложният от всички в техническо отношение. Действието се развива главно на две места - сцената, зад кулисите и гримьорните на Парижката опера и в подземията ѝ, които са обитавани от мрачния фантом.

Подземието в постановката на Карталов представлява скеле на 6 метра височина от земята, което опасва П-образно портала на сцената. При влизане в салона човек има усещането, че гледа

фасада

на театър

“Фантомът на операта” е всъщност театър в театъра, по-точно музикален театър.

В основата на либретото е един неоготически роман от французина Гастон Льору, писан през 1910 г., разказващ за обезобразен музикален гений, който е принуден да носи маска и обитава таен лабиринт в подземията на Парижката опера. Той е влюбен в младата певица от хора Кристин и организира серия от инциденти в операта в нейна полза, при които изпъква самородният ѝ талант. Самата Кристин мисли, че кариерата ѝ е подпомагана от духа на починалия ѝ баща.

Сложното идва, когато фантомът разбира, че тя има намерение да се омъжи за друг мъж. Кристин и женихът ѝ решават да избягат, фантомът разкрива плана им, но е безсилен да ги спре.

Представленията – 11 на брой, ще са почти всеки ден между 25 януари и 11 февруари. Това е така, тъй като декорите са много тежки и не могат да се развалят, за да се вмъкват други представления между тях. Заради изчерпването на билетите за всички представления обаче театърът пуска в четвъртък още представления до края на март.

Разбира се, и най-ефектните декори, осветление и спецефекти не могат да направят особено впечатление без актьорите. В случая – актьори,

които умеят

еднакво добре

и да пеят,

и да танцуват

Само в продължение на час и половина по време на съботната репетиция (на 5 януари) режисьорът напомни около 50 пъти на всички актьори, че текстовете на песните трябва така да се изпеят, че дори глухите да разберат посланието.

Кристин е поверена на Весела Делчева, която нашумя с ролята на Софи в мюзикъла “Мама миа” в Софийската опера и балет, но бе забелязана от маестро Карталов още преди това – от участието ѝ в “Булевардът на залеза” в Музикалния театър. Весела играе в мюзикъли от 6-годишна възраст.

Фантомът е Владимир Михайлов, който е познат на широката публика най-вече от Евровизия и от киното, но играе в мюзикъли от близо 10 години. Тогава той се превъплъти в Зоро от едноименния мюзикъл. Михайлов изпълнява и ролята на Сам в “Мама миа”.

В останалите роли са почти всички участници в “Мама миа”: Людмила Козарева, Деница Шопова, Денко Проданов, както и много други солисти на Музикалния театър, целият балет и хор. Сценографията е на Миодраг Табачки.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Омерзен съм! Това коментира пред "България Днес" Свилен Максимов, бившият съпруг на убитата русенска журналистка Виктория Маринова, по повод разкритията на разследващите за бруталните гаври на душманина й. Вчера стана ясно, че обвинителният акт срещу 21-годишния Северин Красимиров е внесен в съда. Той ще се изправи пред Темида по 3 обвинения -

Бившият футболист на "Арсенал" и "Ливърпул" Джърмейн Пенант се раздели окончателно със съпругата си Алис Гудуин. Новината за краха на брака им разкри самият той. Спортистът и моделката така и не успяха да поправят пукнатините във връзката им след неговото участие във "ВИП брадър". Там Пенант имаше горещ флирт с една от съквартирантките си.

Пореден пример на нагло паркиране засне столичанин, който сигнализира за това в социалните мрежи. Този път шофьорът на скъп немски автомобил се беше настанил върху разделително островче в близост до оживено кръстовище в