Полилей пада в публиката в края на "Фантомът на операта" (Снимки, видео)

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7236318 www.24chasa.bg
Полилеят пада от близо 20 метра височина, за щастие - безопасно за публиката. СНИМКИ: РУМЯНА ТОНЕВА

Героите играят и пеят от 6-метрова височина

На разрушителен катаклизъм ще станат свидетели зрителите, които ще гледат новата постановка на Музикалния театър “Фантомът на операта” на Андрю Лойд Уебър.

Фантомът, който пише прекрасна тъжна музика и прави всичко възможно неговата любимка – певицата Кристин, да изпъкне на сцената, я губи в края на мюзикъла. Тя решава да избяга с любимия си Раул. Разярен, фантомът отсича онова, на което се държи огромният полилей в залата на Парижката опера, където се развива действието. И полилеят...

наистина пада

Над главите на зрителите в Музикалния театър. Разбира се, на безопасно разстояние.

Така е замислил края на спектакъла Пламен Карталов, който репетира усилено в очакване на премиерата на 25 януари.

“Рядко допускам журналисти да гледат репетиция на сцена, т.е. да видят нещо, което все още е в процес на създаване”, казва акад. Карталов.

Въпреки че отделните музикални сцени с пеене и танци са поставени, много неща от мизансцена все още се доизкусуряват. Репетицията е в съпровод само на пиано, а и все още няма микрофони.

За да се направи надежден и безопасен механизъм за полилея, е пробита плочата над главната зрителна зала в Музикалния театър, над която се оказало, че има кухо пространство. Но ефектът от разрушаването на сградата ще се постигне и с помощта на осветлението.

“Фантомът на операта” е може би най-известният мюзикъл на сър Андрю Лойд Уебър, като само

саундтракът му

е продаден

в над

40 млн. копия

На 44-а улица в Ню Йорк има цял музикален театър, който от 30 години играе само тази постановка. Която още през 2012 г. е достигнала на Бродуей завидните 10 000 представления.

Музиката е доста популярна дори в България - основният мотив бе в продължение на цяло десетилетие музикална заставка на предаването на БНР “Неделя 150”.

Бившата съпруга на сър Уебър – Сара Брайтмън, изпълни най-известните музикални номера от “Фантомът на операта” по време на предишния си концерт в София през 2014 г. Впрочем самият мюзикъл е посветен на нея.

Но преговорите на Музикалния театър с автора и неговата компания за даване на правата се проточили цели 3 години. За преотстъпването им при възможно най-добрите условия е помогнал фактът, че в София вече са поставяни много от останалите мюзикъли на Уебър: “Йосиф и фантастичната му пъстра дреха”, “Исус Христос Суперзвезда”, “Котки”, “Евита” и “Булевардът на залеза”.

“Фантомът на операта” е най-сложният от всички в техническо отношение. Действието се развива главно на две места - сцената, зад кулисите и гримьорните на Парижката опера и в подземията ѝ, които са обитавани от мрачния фантом.

Подземието в постановката на Карталов представлява скеле на 6 метра височина от земята, което опасва П-образно портала на сцената. При влизане в салона човек има усещането, че гледа

фасада

на театър

“Фантомът на операта” е всъщност театър в театъра, по-точно музикален театър.

В основата на либретото е един неоготически роман от французина Гастон Льору, писан през 1910 г., разказващ за обезобразен музикален гений, който е принуден да носи маска и обитава таен лабиринт в подземията на Парижката опера. Той е влюбен в младата певица от хора Кристин и организира серия от инциденти в операта в нейна полза, при които изпъква самородният ѝ талант. Самата Кристин мисли, че кариерата ѝ е подпомагана от духа на починалия ѝ баща.

Сложното идва, когато фантомът разбира, че тя има намерение да се омъжи за друг мъж. Кристин и женихът ѝ решават да избягат, фантомът разкрива плана им, но е безсилен да ги спре.

Представленията – 11 на брой, ще са почти всеки ден между 25 януари и 11 февруари. Това е така, тъй като декорите са много тежки и не могат да се развалят, за да се вмъкват други представления между тях. Заради изчерпването на билетите за всички представления обаче театърът пуска в четвъртък още представления до края на март.

Разбира се, и най-ефектните декори, осветление и спецефекти не могат да направят особено впечатление без актьорите. В случая – актьори,

които умеят

еднакво добре

и да пеят,

и да танцуват

Само в продължение на час и половина по време на съботната репетиция (на 5 януари) режисьорът напомни около 50 пъти на всички актьори, че текстовете на песните трябва така да се изпеят, че дори глухите да разберат посланието.

Кристин е поверена на Весела Делчева, която нашумя с ролята на Софи в мюзикъла “Мама миа” в Софийската опера и балет, но бе забелязана от маестро Карталов още преди това – от участието ѝ в “Булевардът на залеза” в Музикалния театър. Весела играе в мюзикъли от 6-годишна възраст.

Фантомът е Владимир Михайлов, който е познат на широката публика най-вече от Евровизия и от киното, но играе в мюзикъли от близо 10 години. Тогава той се превъплъти в Зоро от едноименния мюзикъл. Михайлов изпълнява и ролята на Сам в “Мама миа”.

В останалите роли са почти всички участници в “Мама миа”: Людмила Козарева, Деница Шопова, Денко Проданов, както и много други солисти на Музикалния театър, целият балет и хор. Сценографията е на Миодраг Табачки.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Войната между нападателя на "Бетис" Хесе Родригес и бившата му половинка Аура Руис няма спирка. Двамата не спират да се плюят в медиите и да си правят мръсни номера след раздялата. Сега Хесе предприе нова стъпка във "военнните действия". Той даде майката на сина си на прокуратурата на Лас Палмас. Нападателят се жалва,

Даниел Вълчев е всеотдаен съпруг! Бившият министър на образованието и науката отмени жена си Милена, като излезе да напазарува плодове и зеленчуци за вкъщи, видяха папараците на "България Днес". Макар да бе натоварен с покупки, юристът не свали телефона си от ухото. Нищо чудно от другата страна на линията да е била съпругата му,

Испанските клубове пръснаха 808 млн. евро за нови футболисти само за 22 дни от отварянето на трансферния пазар. До момента отборите от Ла Лига са без конкуренция в Европа. За сравнение, в Бундеслигата са дали 434 млн., а в Серия "А" - 352 млн. Доскорошният водач по отношение на трансферите - Висшата лига, изостава назад със своите 197 млн.