С бързото модернизиране на филмовата индустрия и скорошните хитове донесли огромни приходи в боксофиса, китайските топ кинотворци изглежда започват да разбират, какво иска да гледат зрителите, съобщава "Радио Китай".
Китайски блокбастъри като Dying to Survive, The Wandering Earth, Operation Red Sea, Wolf Warrior 2, Detective Chinatown 2 и Monster Hunt, не само генерираха огромни боксофис приходи, но и привлякоха международното внимание и спечелиха признание от холивудските експерти.
„Китайската киноиндустрия разполага с много талантливи, креативни хора и велики режисьори. С трупането на опит и търсенето на съвети от експерти, те със сигурност ще произвеждат още повече филми, които носят усещането за Холивуд", казва Артър Саркисян, продуцент на филмите „Час пик" и „Чужденецът".
Говорейки за лентата „The Wandering Earth", Мат Уилям Ноулс, китайскоговорящ американски актьор, участвал в редица китайски филми и телевизионни сериали казва: „Беше отличен, една крачка напред по отношение на качественото производство, доброто разказвачество и върхови визуални ефекти, които не отвличат окото от сюжета. Според мен новите китайски кинотворци ще се превърнат в сила, с която да се съобразяваме в бъдеще."
The Wandering Earth (Скитаща земя), първият изцяло китайски сайфай филм, успя да натрупа повече от 680 милиона долара в глобалния боксофис и се класира в топ 20 на най-доходоносните фантастики за всички времена. Младият режисьор на филма Гуо Фан казва, че китайски сайфай филми има да изминат дълъг път преди да стигнат холивудските. Режисьорът прекарва известно време в студиата Парамаунт, дом на супер успешния франчайз „Стар Трек". Той споделя, че е бил удивен от нивото и способностите на Холивуд в производството на фантастики, което позволява на студиото да прави блокбастъри на всеки две години. За сравнение, четири години са отнели за направата на неговия филм Скитаща земя в Китай. „Ние все още сме дребни творци в сравнение с модерната поточна линия за производство на фантастика в Холивуд. Все пак, подобряваме способностите си с всеки изминат ден", допълва Гуо.
Попитан дали проявява интерес към сътрудничество с Холивуд, той отговаря, че за него ще бъде чест.
Перспективите пред китайската филмова индустрия бяха обсъдени наскоро в Холивуд на гала вечеря организирана от Американско-китайското общество на изпълнителните директори (ACCS). За да помогне на повече китайски и американски компании да генерират повече търговия и копродукции заедно, тазгодишната гала събра на едно място дузина знаменитости и директори на големи филмови компании от САЩ и Китай.
Говорейки на мероприятието Робърт Сун, основател и изпълнителен директор на ACCS, казва: „Холивуд е меката на киното и предлага много креативност и експертен опит. Благодарение на бързо растящия боксофис в Китай, киноиндустрията там иска да се учи от Холивуд." Той добавя, че създателите и лидерите от двете страни трябва да прекарат повече време заедно, да изградят довери и развият професионални и лични връзки. Само тогава сделките ще се сключват по-лесно.
Ричард Уолтърс, изпълнителен директор на Bold Films, продуцирал успешни филми като „Камшичен удар", „Drive:Живот на скорост" и „Боби", казва, че в миналото шест китайски филма са натрупали над 500 милиона долара в местния боксофис, което е наистина внушителен ръст. Въпреки това те трябва да вдигнат летвата, ако искат да се представят по-добре на международния пазар, счита той.
Изключително успешният китайски филм „Умирам да оцелея", бе коментиран и от Били Боб Торнтън, който каза: „Филмът е страхотна комбинация от смисъл и драма. Актьорът Сю Джън е природен талант. Филмът наистина те увлича, но произведе голям социален отзвук. Това е смисълът."
Друг експерт споделя, че лентата е била пробив в китайското кино. Тя доказа, че една добра история може да надделее, а отличната игра да резонира с публиката".
„Dying to Survive" (Умирам да оцелея) е драма, вдъхновена от истинския живот, която използва черен хумор да опише борбата за оцеляване на страдащите от левкемия, които са принудени да използват „услугите" на трафикант, който да прекара неодобрени и евтини лекарства от Индия в Китай. По-късно трафикантът намира изкупление и се превръща в герой.
Въпреки досегашните успехи, има някои културни различния, които трябва да се изгладят, за да помогнат на китайските филми да бъдат приети по-лесно от широката международна публика.
Ветеранът Саркисян, който до момента успешно комбинира холивудски и китайски елементи във филмите си счита, че комбинацията от китайски и американски или европейски звезди в китайските ленти е добро средство за привличане на интереса на международните зрители.
Що се отнася до бъдещето, друг чуждестранен експерт казва, че невероятни местни филми, излизат от сянката в Китай. Той добавя, че филми с качеството на „Умирам да оцелея" ще вдъхновят повече китайски кинотворци и копродукции с Холивуд.