Музеят на Чудомир и Природонаучният музей в Пловдив с нов модерен и дигитален облик

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7421277 www.24chasa.bg

Благодарение на „Ти и Lidl за по-добър живот“, светът на науката и изкуството вече е много по-интерактивен и интересен

Музеят на Чудомир в Казанлък и Регионалният природонаучен музей в Пловдив са с обновен дигитален облик и нови модерни технологии, благодарение на „Ти и Lidl за по-добър живот“ – най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България. Така науката и изкуството са много по-интересни и интерактивни, а все повече посетители и млади хора посещават двата емблематични музея.

Творчеството на Чудомир оживява в Казанлък, като интерактивен екскурзовод дава възможност на гостите на музея сами да избират съдържанието, с което да се запознаят. Възможностите включват още звуков фонд с приказки, разказани от известния ни писател и хуморист, галерия с рисунки, анимация на фона на Чудомирови пейзажи и видео за живота му. Новият модерен облик вече дава и видими резултати – посещаемостта в музея се е увеличила със средно над 1000 души на месец.

„Съвременните музеи трябва да бъдат нови арт пространства, а не просто пазители на безценни архиви. Средище, което събира творчеството на автора с интереса на младите хора. Намерихме подкрепа за това начинание благодарение на „Ти и Lidl за по-добър живот“, споделя Лена Драголова – координатор на проекта. Научете повече за него на: https://youtu.be/nL4FqTz8K3M

Дигиталните технологии са променили средата и в Регионалния природонаучен музей в Пловдив. Светът на музея е на един клик разстояние за гостите и гражданите на града посредством разработеното мобилно приложение. За интерактивното представяне на света на науката допринасят още информационни екрани за 14 експозиционни зали и екрани, представящи разнообразието от животински и растителни видове във всяка зала. Всички те превеждат посетителите през карта на помещенията, като им дават допълнителна информация за експонатите, изложени там само с един клик върху изображението.

Музеите в Казанлък и Пловдив са част от финансираните общо 51 проекта в двете издания на най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България. Фонд от над 390 000 лева е дарен в подкрепа на обществено значими проекти в общо 27 населени места в цялата страна.

През месец май предстои стартът на третото поредно издание на „Ти и Lidl за по-добър живот“, което отново ще подкрепи проекти в областите – образование, околна среда, активен начин на живот и култура и опазване на историческото наследство.

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 30 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 95 магазина в 46 града и близо 2700 служители, а марката Lidl е затвърдила водещата си позиция на пазара на хранителни стоки.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Президентът на "Царско село" Стойне Манолов оправдава пътуването със служебни ангажименти Полуфиналът в Шампионската лига между "Ливърпул" и "Барселона" свали забраната на подсъдимия за убийство футболист Борислав Балджийски да напуска страната! В края на април Върховният касационен съд отменя за месец забраната на играча да пътува в чужбина,

Големият Ути Бъчваров се пусна по лятному на пазар в центъра на София, видя "България Днес". Любимият тв водещ и кулинар се движеше с бърза крачка, съчетавайки спорт и изпълнение на ангажиментите си. За да не губи време с непредвидени контузии, Ути бе стегнал коляното си с наколенка, а спортното му облекло и маратонки му помагаха да хвърчи по

Легендарният италиански вратар Джанлуиджи Буфон ще стане баща за четвърти път, гърмят медиите на Апенините. Според най-горещия слух на Ботуша половинката на стража Илария д'Амико отново е бременна. Спортната журналистка и водеща от "Скай Италия" бе изловена от папараци по време на разходка в Милано. Тя бе облечена с модна рокля с висока талия.