Маймуните капуцини са използвали сечива още преди 3000 години

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7524470 www.24chasa.bg
СНИМКА: Pixabay

Маймуните капуцини преживяват собствена каменна епоха и от 3000 години използват сечива, за да чупят ядки, съобщи в. "Дейли мейл", цитиран от БТА.

Археологическо изследване в Бразилия разкри, че вече 450 поколения от приматите използват различни камъни, за да чупят обвивките на ядки кашу. Сечивата им първоначално са били малки, след това станали по-големи, за да се смалят отново.

Промяната в размера на камъните може да се дължи на употребата им от различни групи, или на предназначението им за различна храна.

Археолози от лондонския Юнивърсити колидж са направили разкопки на обект в националния парк Сера да Капивара в Бразилия, където капуцините и днес използват камъни, за да достигнат до ядките кашу. Те са датирали намерените сечива и фрагменти от въглени на около 3000 години.

Това изследване нарежда маймуните капуцини до хората и шимпанзетата като единствените видове с археологическа история.

Абонамент за печатен или електронен "24 часа", както и за другите издания на Медийна група България.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Гледачите в столичния зоопарк вземат дезинфекциращ душ преди влизане при прасетата. Мярката е заради разпространяващата се африканска чума на територията на нашата страна. Въпреки че заразата все още не е достигнала Софийско, в зоологическата градина вземат мерки, за да опазят здравето на животните.

Дениз и Елица са секси морските патрули на "България Днес" Снимки: Ивайло ПЕТРОВ www.ivaylopetrovphotography.eu Черната и русата! Не една, а две горещи спасителки на плажа бдят за спокойствието на народа. И особено за мъжката част. Дениз Хайрула и Елица Младенова са секси морските патрули на "България Днес",

10 лева броят фетишисти, за да си купят носени и непрани дамски гащи. Ароматният бизнес набира популярност в платформите за онлайн търговия, а скандалните обяви зачестяват през последните месеци. "Гащичките ми са напоени със соковете ми и са с неустоимо възбуждащ аромат", гласи една от най-провокативните реклами,