Проливният дъжд в София в петъчния следобед премести премиерата на балета “Кармина Бурана” по музиката на Карл Орф от парка на Военната академия в по-интимната обстановка на сградата на операта. Публиката бе превозена до сградата и спектакълът започна половин час по-късно.
В него участва цялата трупа, като от премиер-солистите отсъстваше само Никола Хаджитанев, който гастролира в чужбина. В ролята на Девицата бе Марта Петкова, на Фортуна - Катерина Петрова, на Ангел и на Еретик – Цецо Иванов, на Лебед – Александър Александров. Публиката не бе скандализирана от голотата в спектакъла, още повече че тя бе доста естетска. Италианският хореограф и режисьор Фреди Франдзути всъщност е пресъздал по доста ироничен начин текстовете на старинния средновековен сборник с песни на пътуващи студенти по теология, който лежи в основата на “Кармина Бурана”. Костюмите, които са негово творение, изобилстват от препратки към готиката, но и към стила на 60-те години на XX век.
До края на лятото спектакълът ще се играе с музика на запис на Чикагската филхармония. Наесен ще бъде представен в Софийската опера и балет с участието на хора и оркестъра на операта, детски хор и солисти.