Продължаваме да ви представяме репертоара на столичните театри за сезон 2019/2020. След Театър 199 и Народния театър “Иван Вазов”, поглед в репертоарните планове на Театъра на Българската армия.
Проф. Красимир Спасов в момента репетира първото заглавие от новия афиш на Театър “Българска армия” – “Любов, любов, любов” от британския автор Майк Бартлет. Пиесата повтаря името на песен на “Бийтълс” и предлага на режисьора любимото му смесване на жанровете в комична драма или драматична комедия. Интересната структура проследява живота на едно семейство през няколко десетилетия, обсъждайки вечните проблеми между родителите и децата. Спасов е ангажирал младите актьори в трупата. Иван Урумов е възобновил репетициите на “Маркиз дьо Сад” с Георги Кадурин в централната роля. Към декември ще излезе премиерата на пиесата на Оскар Уайлд “Жена без значение”, която ще режисира Стоян Радев. В централната роля е Иван Радоев.
Сезонът на Армията започва с джентълменското отпускане на сцената на гостуващ спектакъл. На 16 септември Хасковският театър показва “Верига от думи” от каталунския автор Жорди Галсеран, появяващ се и на други софийски сцени, винаги добре посетен.
Той е майстор на психологизма в контактите между мъжа и жената, които крият истинските мотиви за ненавистта или прошката до мига, когато маските падат и истинските чувства празнуват пирова победа. Режисьор на този психотрилър е Лиза Шопова, подкрепена от брат си Христо в мъжката роля. Любопитният проект включва участието на Гергана Данданова, силна актриса от трупата на Армията и формалната причина представлението да е тук. Пак тя е на сцената в комичната кримка “Арсеник и стари дантели” (17.09.), касово заглавие от афиша на Армията. Режисурата на Борислав Чакринов изкарва на сцената голяма група актьори. По-нататък през месеца на голямата сцена излизат представления,които също включват голям брой актьори – двете класически заглавия, режисирани от Красимир Спасов, които продължават да привличат публика и след 20 години от премиерата – “Много шум за нищо” от Шекспир (24.09.) и “Колко е важно да бъдеш сериозен” от Оскар Уайлд (28.09.); феноменалния спектакъл “Секс, наркотици, рокендрол” с участието на Ивайло Христов, Дони и Коцето, който с 25-годишния си живот на сцената се превърна в културологично явление (19.09); “Швейк” по романа на Хашек с участието на Герасим Георгиев-Геро и Валентин Танев(26.09.); “Железният светилник”, много търсен от публиката заради авторството на Димитър Талев и участието на голяма част от трупата под режисурата на Асен Шопов (30.09.); любопитната постановка на Ивайло Христов “Ножица-трепач” по криминална загадка, която зрителите трябва да разрешат (25.09.); сатирата “Да разлаем кучетата” от Емил Атанасов с режисьор Иван Урмов, чийто успех – не знам защо – не стимулира автора да продължи да пише (29.09.); “Черна комедия”, прочута комедия на ситуациите от Питър Шафър под режисурата на Иван Урумов (18.09.). През септември на изящната сцена “Миракъл” на 5-ия етаж на театъра текат камерните представления на театъра – “Вкус на мед” от Шийла Дилейни с режисьор Красимир Спасов и участието на Стефка Янорова, Гергана Плетньова, Стойко Пеев, Владислав Виолинов, Владимир Матеев (19 и 27.09.); “Басейнът” от Щефан Фьогел с режисьор Атанас Атанасов и актьорите Мимоза Базова, Веселин Анчев, Анастасия Ингилизова, Асен Кобиларов, Евелин Костова (25 и 30.09.); “След репетицията” от Бергман с режисьор Валентин Ганев и актьорите Стефка Янорова, Гергана Плетньова, Веселин Ранков (26.09.); “Една нощ с теб” от Майкъл Уеълър с режисьор Красимир Спасов и актьорите Стефка Янорова и Георги Кадурин (18 и 28.09.).