Пет години Пловдив Европейска столица на културата 2019

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7722586 www.24chasa.bg

Международни комуникации, отзвук и тенденции в туризма

• реализирани са 6 международни рекламни кампании и 4 успешни журналистически тура с над 526 международни медии

• 500 публикации само от началото на 2019

• 15 репортажни филма и над 350 интервюта

• постигнат е устойчив ръст в туризма след спечелването на титлата

• достигнахме над милиард и половина аудитория в целия свят

Девет месеца след началото на 2019 екипа на фондацията показва данни какво донесе титлата на Пловдив до момента. Важна задача за екипа на фондацията в годините на подготовката бе да се постави градът на културната и туристическата карта на Европа. Успешно се реализираха 6 международни кампании във Великобритания, Италия, Германия, Литва, Белгия, Франция и Испания и др. Заедно с Министерство на туризма популяризираме културното наследство и събитията в града на световни форуми, като World Travel Market в Лондон, Берлин, Москва и др.

От 2017 година са реализирани 4 успешни журналистически тура с над 526 международни медии, като само от началото на 2019 са генерирани над 500 публикации. Произведени са и 15 репортажни филма, над 350 интервюта, като те достигат до повече от милиард и половина аудитория в целия свят.

За пръв път Пловдив попадна едновременно и се задържа в най-гледаното време на редица престижни международни медии, като Euro News, BBC World, The Guardian, The Daily Telegraph, Rai TV, Corriere della Sera, Financial Times, Radio Television Suisse, Kleine Zeitung и мн др. New York Times го обяви за една от топ дестинациите на годината, а The Independent му отреди отговорността да е едно от най-предпочитаните места за живеене в България. Пловдив е не само град с богато културно наследство, но и съвременен, и както отбелязва новозеландският Stuff “Най-добре пазената тайна на Европа”. Успяхме да провокираме интереса и на медийните гиганти от Азия - Xinhua, ТAСС, Baijiahao Baidu и др.

Тенденции за устойчив ръст на туризма в Пловдив от спечелването на титлата до края на 2018 г. сочи НСИ. Повишаване на приходите от нощувки са 34 %, а тези от чужденци са се увеличили с 44 %. Важно е да се отчете, че според междинен мониторинг, този ръст обхваща едва 30% от посетителите на събитията от програмата. Останалите използват интернет платформи за настаняване в апартаменти и къщи, а на този етап не попадат в официалната статистика. Отчетените нощувки за 2018 са 1 069 414. Бизнесът реагира на търсенето, инвестирайки в над 40 нови места за настаняване от 2014 г.

Двете филмови продукции с главен герой Пловдив - Европейска столица на културата, ще се излъчват и след годината на титлата на международно ниво. Документалната поредица, резултат от успешното ни сътрудничество с National Geographic вече събира милиони почитатели в страните от цяла Източна и Централна Европа. Филмът “Завръщане” започна своя път с премиера на 15-ти октомври в Пловдив и продължава с планирани дати за премиери в Италия и Великобритания.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Зловещият бой между фенове на „Ботев“ (Пд) и „Локомотив“ (Пд) на 24 май сериозно разбуни духовете. Той е бил уговорен и се е провел близо до Асеновградско шосе. В кървавата битка са взели участие по 15 човека от агитка. Целият мач е продължил около минута и половина. Вече се появи и видео на уговорения бой в „Трафикнюз“

Красотата изисква жертви. С това е наясно актрисата Ралица Паскалева, за чиято визия се грижи топгримьорът Цецо Андреев. За разкрасителните процедури актрисата, позната с ролята си като д-р Стилянова от сериала "Откраднат живот", се раздели със 100 лв., за които се разплати с Андреев. След като й положи макиажа

Последната ни двойка е от 1993 година, бели лешояди имаме около 100 Иво АНГЕЛОВ Зъл бракониерски изстрел прекъсна полета на черния лешояд Ултрон. Величествената птица беше убита, преди да навърши една година. Тя бе единствената по рода си у нас. Преди около половин век видът изчезва по нашите земи