Учен написа биография на динозаврите

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7944847 www.24chasa.bg

Достъпна и научно издържана книга за едни от най-интригуващите обитатели на Земята

Още предложения на ИК "Сиела"

Възхитителните динозаври, населявали Земята преди 66 милиона години, и до ден днешен провокират въображението на малки и големи. Каква обаче е тяхната история и защо се стига до тяхното трагично изчезване?

Носител на наградата Goodreads Choice Awards 2018 - “Възход и падение на динозаврите”, дело на едно от водещите имена на съвременната палеонтология - Стийв Брусати, е необятно пътешествие в изгубения свят на една отдавна изчезнала екосистема, което може да отговори на всички тези въпроси. Книгата по детайлен и увлекателен начин, на достъпен език разкрива тайните на мезозойската ера.

За пръв път на български език (ИК “Сиела”) и с корицата на единствения палеохудожник в България - Владимир Николов, се появява истински шедьовър на научнопопулярната литература, който проследява епопеята на динозаврите: откъде са се появили, как са си извоювали господство, как някои от тях са станали колосални, а други са се сдобили с пера и крила и са се превърнали в птици, и как после всички динозаври, които не са станали птици, са измрели, отстъпвайки място на съвременния свят.

А докато разказва в 352 страници историята на прародителите на някои от най-забележителните животни, населявали Земята, включително птиците, Брусати успява да даде представа на читателите какво е да работиш като палеонтолог и как тези ловци на динозаври са успели на базата на откритите следи да разкодират тяхната история. Книгата се базира на редица научни статии и книги, но основна информация Брусати черпи от личния си опит – вкаменелостите, които е изследвал, полевата работа, която е извършвал, музейните сбирки, които е посетил, и дискусии с негови колеги и приятели учени.

Оше предложения

Извънземните са “Някъде там”… може би

Като дългогодишен автор на най-влиятелния информационен сайт в света по космическите въпроси Space.com - д-р Уол, задава въпроси, за които не сме си и помисляли, и дава отговори, които не бихме могли дори да си представим.

Смесица между хумор, поп култура и истинска наука “Някъде там” е наръчник за бъдещето на космическите открития… и за съдбата на цялото човечество.

Дали сме хора, защото гледаме към звездите, или гледаме към звездите, защото сме хора - пита бестселъровият автор Нийл Геймън във филмовата адаптация на книгата си “Звезден прах”. Какъвто и да е отговорът, още от ранно детство главата на всеки от нас бръмчи от въпроси за безпределния ни дом - Вселената.

Има ли извънземни и къде са те? Как ли изглеждат? Ще можем ли да разговаряме с тях - въпреки опита на киното да ни научи, че всички извънземни говорят на английски? А няма ли да ни изтребят?

Някои от тези въпроси са с лесен отговор. Други не толкова. Къде в Слънчевата система би могло да има живот? Как ще колонизираме близките светове? А възможно ли е да сме марсианци по произход?

С чувство за хумор, но и с непоклатимия си здрав разум и уповаване на фактите д-р Уол обсъжда възможността извънземните вече да са посещавали Земята в миналото или да я наблюдават много отблизо днес. Вечната мечта на човечеството да отплава към нови светове и да си отговори на въпроса “Звездите винаги ли ще бъдат недостижими?” носи откривателския дух по страниците на “Някъде там”. Дух, който доближава книгата до класики на научната литература като “Бледа синя точица” на Карл Сейгън.

“Някъде там” е своеобразно продължение на „Пътеводител на галактическия стопаджия”. Но докато фантазията на Дъглас Адамс рисува картини от бъдещето, не по-малко искрящото въображение на Майкъл Уол разкрива истинските научни факти, които могат да се превърнат в откачена реалност.

Много романтика в хотел “Коледа”

В “Малкото хотелче на име “Коледа” снежна буря довява на прага на малък семеен хотел група закъсали на пътя хора. Непознатите нямат нищо общо помежду си, но дали романтичният уют под преспите на Ню Ингланд няма да стопли сърцата точно навреме за Коледа? На Коледа се случват чудеса и куп романтични срещи. Сред героите са писателка и изоставена годеница, а стопаните Джийн и Тим се борят да поддържат хотела отворен, а охладнялата си връзка - топла.

Класацията на издателството