Цитрусът има място в мъжките и дамските парфюми този сезон

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/8061467 www.24chasa.bg
Френският президент Еманюел Макрон заедно със съпругата си Брижит СНИМКИ: АРХИВ

Класика е. Носи онази свежест, от която човек има най-голяма нужда през зимата

Да си сам в резиденция с 365 стаи и площ над 11 000 кв./м, не е лесно.

Най-близките хора, които се грижат за уюта и удобството на френския президент Еманюел Макрон в Елисейския дворец, ярко са запомнили един от тези моменти. Преди време, когато той е на поредното пътуване извън страната, съпругата му Брижит е в източното крило на двореца, в което се помещава частният им апартамент. Обзета от носталгия, се опитва да запълни времето без него.

Така изглежда флаконът на любимия парфюм на Макрон.
Така изглежда флаконът на любимия парфюм на Макрон.

Затова взема любимия парфюм на мъжа си и нанася малко количество зад ушите си. Ухае на свеж цитрус - класика в мъжката парфюмерия. После ѝ става навик - ритуал, който спазва при всяко негово отсъствие.

Уханието на цитрусови плодове е сред най-подходящите аромати за зимата.
Уханието на цитрусови плодове е сред най-подходящите аромати за зимата.

“Това е интимна подробност, която говори много за връзката им. Всяка жена, която е била влюбена, някога e правила това. Тази нужда казва всичко за отношенията им.

Парфюмите с аромат на мандарина са свежи и сладки едновременно.
Парфюмите с аромат на мандарина са свежи и сладки едновременно.

Изборът на аромат разкрива отчасти и характера на президента Макрон”, коментира политическият анализатор Катрин Най, поканена миналата година в най-гледаната френска телевизия за новини - BFM.

Що се отнася до аромата - известен е като “дива вода”. Оригиналната версия е от лимон и горчив розмарин, комбиниран с дървесни нюанси. Включва акорди на босилек, кимион, лавандула и плодове.

С други думи, легендарният цитрусов парфюм носи онази свежест, от която човек има най-голяма нужда през студените дни.

Създаден е от френския майстор Едмон Рудницка през 1966 г., който работи за едни от най-големите парфюмерийни къщи по онова време. Той се обучава и работи в Грас - малък град до Лазурния бряг, седалище на 70 компании в тази индустрия. Наричат го още столицата на парфюма. Бизнесът за аромати в района се изчислява на 600 милиона евро годишно.

Колкото до

зимните

парфюми - не

е нужно да

напомнят

за Коледа

Празникът обичайно мирише на канела, ела, дърва за огрев и току-що изпечени бисквити. По-просто е - трябва само да ви харесва.

Вярно е, че миризмата на парфюма се променя в зависимост от температурата навън. Топлината ускорява изпаряването на ароматните молекули, а студът ги забавя. Затова през лятото буквално излитат за няколко часа.

В парфюмерийните блогове сезонното разпределение на парфюми отдавна не е на почит. Определят го като добра маркетингова стратегия. Много известни аромати имат летни и зимни версии - съдържат почти еднакви съставки, но вторите са по-концентрирани и в повечето случаи - по-скъпи. Също както с любимите ви бонбони и шоколади - не може да ги разпознаете на рафта в магазина през декември, защото са в нова опаковка с коледни мотиви, но съдържанието вътре е същото.

Нужно ли е парфюмът да е друг, когато се сменят сезоните - големи лаборатории правят подобни тестове целогодишно, но няма един отговор.

По-правилно е зимните аромати да

се делят на

външни и

стайни

- около тази теза се обединяват хората, които пишат в блоговете за парфюми. Те не са експерти, но думите им се приемат с доверие.

Външните са за косата, шала и горните слоеве дрехи. Имат т.нар. парфюмен шлейф - това е, когато хубавото ухание остава дълго след вас в асансьора.

Наричат тези миризми и текстилни, защото се усещат по-силно върху плат - тамян, кедър, сандалово дърво, пачули.

Опушеният аромат на ветивер - една от най-често използваните съставки, и цитрусовите са пример за стайни парфюми. Придават свежест и тонус.

Има само един фактор, с който може да се съобразите при избора на аромат през този сезон.

Правилото е, че

през

студените дни

се използва

парфюм,

тоалетна

вода - не

И двете течности са сбор от ароматни съставки, разтворени в етанол и вода. Съотношението им се измерва в проценти и се нарича концентрация. Най-високата концентрация (между 20 и 40%) има парфюмът. При тоалетната вода е между 5 и 15%, тя е по-подходяща за лятото. Всичко друго е въпрос единствено на лична преценка.

Има десетки класации за най-подходящите аромати за студените дни за 2020 година. От всички списъци се откроява една тенденция - с по-голям рейтинг са цитрусовите аромати.

Сред тях са “Пари Ривиер”, който ухае на портокалова кора, цветя и сандалово дърво, “Мон Герлен” - лавандула, мандарина и бергамот, и “Либра”, който освен портокал има касис и сладка нотка на мадагаскарска ванилия.