Телевизията по време на пандемия. Какво се промени

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/8361564 www.24chasa.bg

COVID-19 нанесе тежък удар върху развлекателната индустрия и тотално прекрои плановете на холивудските студия, стрийминг гигантите и телевизиите в цял свят. За неопределено време са спрени култови продукции като „Пийки блайндърс“, „Историята на прислужницата“, „Шоуто на Джон Оливър“, а „Шоуто на Джеймс Кордън“, „Вечерното шоу на Джими Фалън“ и „Късното шоу със Стивън Колбер“ минаха в „домашен“ режим.

Очаквано, заради засиления интерес към новинарско съдържание водещите телевизионни канали по света вече дават предимство на новините, актуалните предавания и специалните медийни проекти, посветени на COVID-19.

„Всички знаем, че тези времена за изключително предизвикателство за всички. Като национална телевизия, BBC има специалната роля да информира. Трябва да се стегнем, за да се справим. Поради тази причина BBC ще използва целия си ресурс – канали, радио ефир и онлайн – за да информира нацията“, заяви по-рано директорът на телевизията Тони Хол.

Тeнденцията не подмина и България. bTV първа обяви, че пренасочва ресурсите си към новините, актуалните предавания и извънредните студия и емисии, в резултат на което от пролетната програмна схема засега отпада новият сериал „Съни бийч“, MasterChef вече се излъчва веднъж седмично, а „Шоуто на Николаос Цитиридис“ ще се излъчва от понеделник до четвъртък. Късното токшоу на bTV също мина в почти „домашен“ режим, като единствено водещият е в студиото, а всичките му „гости“ се включват през видео разговори. В програмата на bTV остава най-гледаното шоу „Гласът на България“ всяка неделя, но с вече заснети епизоди и без риск от зараза на екипите с коронавирус.

В същото време новинарският екип произвежда повече на bTV e на фронтовата линия с емисии, публицистика и извънредни предавания на тема COVID-19.

Данните на ГАРБ за март показват, че и тук, както и по света, хората следят с най-голям интерес новините около епидемията.

Специалното обзорно предаване „Кризата COVID-19: Всичко, което трябва да знаете“, което bTV излъчи миналата седмица с водещ Антон Хекимян, е събрало над 40% от всички зрители.

Интересът към централната емисия на bTV Новините след 13 март, когато Народното събрание гласува обявяването на извънредно положение в България, се покачва до 41,6% от всички зрители пред екрана (период 13-24 март).

Същата тенденция се вижда и при актуалните предавания, където отново bTV e най-предпочитаният източник на информация.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Към момента безработните са вече 257 000. За един ден имаме нов рекорд – освен тези близо 5 000 души в понеделник, за вчера са около 6 000. Ние вървим с наистина бързи темпове. Това заяви в предаването "Плюс-минус. Коментарът след новините" лидерът на КНСБ Пламен Димитров. Прогнозата на синдикатиите е

Едва 8% от българските предприятия смятат да се възползват от държавната помощ за заплатите по схемата 60:40. Останалите 92% ще съкращават персонала, ще режат заплати, ще пускат хората в платени и неплатени отпуски или още умуват какво да правят. Това разкрива експресно проучване на Българската стопанска камара за нагласите и възможностите на

Драстично нарастване на цените на някои стоки от жизнена необходимост в рамките на месец отчита експресно проучване на Института за социални и синдикални изследвания на КНСБ. Изследването проследява изменението на цените от 1 март до 1 април 2020 г. на 26 хранителни стоки от първа необходимост и 5 нехранителни стоки