Галерия "Лоранъ" подготвя карикатурна изложба

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/8667157 www.24chasa.bg
Карикатура от К. Каменов, публикувана във в. Камбана – бр. 4233 от 14. 11.1934 г АРХИВ НА ГАЛЕРИЯ "ЛОРАН"

Преоткриват позабравеният майстор на черно-бялата рисунка Константин Каменов (1901 - 1953)

"Извънредното положение отмени или отложи голяма част от планираните за пролетта културни събития в страната, но за сметка на това доведе до нещо друго – разцъфна това всеобщото чувство за хумор, в много случаи с черни краски, което във вид на колажи, карикатури и хумористични текстове сякаш запълни част от пространството, освободено от наложената социална дистанция", твърди галеристът Лаврен Петров.

Той организира виртуална среща с публиката, на която говори за тези явления Румен Белчев, управител и дългогодишен редактор във вестник "Стършел". Тя се излъчи на живо с възможност за задаване на въпроси (линк към събитието - https://www.facebook.com/events/817754728754768 ). Хуморът по време на криза (и влиянието му върху разпространението на коронавируса по света и у нас) се коментира през множество хумористични рисунки, а публиката ще може да надникне зад кулисите на легендарното издание със 74-годишна история.

По темата се включиха и изследователи на хумора и сатирата в трудни времена – доц. д-р Наталия Христова, специалист по модерна и съвременна история на българската култура и изкуствоведа Елисавета Станчева – интерпретатор на живота и творчеството на един позабравен български карикатурист - Константин Каменов (1901–1953).

Тази среща е първата от поредицата разговори, инициирани от галерия „Лоранъ“ във връзка с реализирането на проекта - „Черно и бяло – К. Каменов и българската карикатура“, осъществен с подкрепата на Столична община - Столица Култура, по инициативата „Солидарност в културата". Предстоят още два разговора, които ще се състоят в пространството на галерия „Лоранъ“ и също ще бъдат записани и излъчени на живо (линк към събитието - https://www.facebook.com/events/694422021333129 ). Екипът на галерията споделя, че през юли ще бъде организирана и изложба с оригинални карикатури на Каменов.

Кой е Константин Каменов, какво общо има той с вестник "Стършел", през какви кризи на личността и интелектуални кризи ни води неговата биография, публиката ще може да научи в течение идните няколко седмици, а също и да се запознае с подготвяното от галерия издание, посветено на Каменов. Това, което можем да кажем от сега е, че в тази история, макар привидно да е така, в действителност не всичко е черно и бяло.

В рамките на подготовката на проектът, екипът на галерия „Лоранъ“ засне серия от кратки клипове, разказващи интересни истории – от тази за вестник за черен хумор от началото на 90-те до това, как един любител на вестник „Стършел“ от Чикаго абонира за изданието висшите държавни ръководители на републиката ни.

В „Подаръкът“ Румен Белчев разказва за специалния подарък, получен в редакцията на в. "Стършел" от президента на Републиката България и споделя, каква е връзката му с един находчив абонат на вестника, живеещ в Чикаго.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Деца сираци от Северна Корея са живели в България в средата на 50-те години на миналия век. По-късно лидерът на комунистическата страна Ким Ир Сен се разпорежда те да бъдат върнати в родината им. След това следите на момичетата и момчетата се губят. Тайни и малко известни факти се разкриват в току-що миналия премиерата си филм "Децата на Ким Ир

Надя Валентинова е завършила поп и джаз пеене в НБУ като ученичка на поп и джаз певицата Стефка Оникян. През 1999 г. е носителка на втора награда за млад/нов изпълнител на последния официално проведен "Златен Орфей". Има още куп престижни призове. Надя е главен вокалист на хеви-метъл групата "Гранулом", Разполага с 12 различни бленди на гласа си

Таксиииии! Така с айранче в ръка писателят Калин Терзийски се опита рано вчера сутринта да си хване превоз в столицата, видяха го топпапараците на "България Днес". Натоварен с покупки, Терзийски успя единствено да протегне айрана към един от шофьорите, за да привлече вниманието му. Заради липсата на свободна ръка творецът не си сложи маска