Операта "Кармен" от Бизе ще се играе на 19 юли в полите на Витоша

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/8772724 www.24chasa.bg
СНИМКИ: Софийска опера и балет

Операта "Кармен" от Бизе ще се играе на 19 юли в полите на Витоша, съобщиха от пресцентъра на Софийската опера и балет.

Съвременен поглед към драмата на Кармен на Софийската опера през традициите на древногръцкия театър и японския театър „Но“ предлага постановката на Пламен Карталов на популярната опера на Бизе в полите на Витоша, в Киноцентър "Бояна", на 19 юли. Операта представи постановката и на поредното си турне в Япония миналата година.

Режисьорът Пламен Карталов, по собствените му думи, предлага самостоятелен концептуален поглед в стил на смесени принципи от съвременността и традиции от древногръцкия театър и древния японски театър „Но“. Сцената е изчистена от бутафория, освободена от дешифриране на жанра според класическите категории. Доминиращо място има концентрацията върху съдбата на главните действащи лица, поставени в централния кръг като главна тяхна арена на съдбовност. А пространството около арената е мястото за зрителите, за тяхната игра, поведение и реакции на едновременно наблюдаващ, коментиращ и действащ Хор.

Кармен е трагедия на личността. Затова в спектакъла тя е център - като земен, но ограничен от извънземна сила. Любовта и свободата за нея са по-важни от живота. Самата тя става тяхна жертва, като се бори срещу белязалото я предопределение. Със свободата на силния си дух, независима от никого, взема решение за живота си. Нейната гордост е наказана и заради съвестта й, постоянно търсеща промяна - дързост и предизвикателство. Но човешкият живот е в ръцете на Съдбата, коментира Карталов. По думите му, Кармен е рефлексия на трагична вина, близка по съдба на героини и образи от класическите шедьоври на древногръцката трагедия.

Постановката на „Кармен“ беше реализирана от трупата на Софийската опера и балет специално за седмото й турне в Япония през 2018 г.

Японците изразиха възхищението си към нашите оперни певци, те ги чакаха след спектакъла в продължение на повече от час, за да ги поздравят и да си вземат автограф.

Рейко Юяма музикален критик, продуцент, писател

Настоящото представление, постановката „Кармен“, дори сред сходните постановки, е изключително необичайна. Разбрах, че г-н Карталов е вдъхновен от японската култура, по-конкретно от театър „Но“ до голяма степен, това личи и от сценичната подредба – изключително семпла, цветовете са ограничени до черно, червено – малко на брой и акцентиращи. Това има голям ефект – дори самите цветове изиграват една роля и придават атмосфера, което е много сполучливо в случая.

Сякаш излезлият от древногръцка легенда хор с белите си маски, създава прекрасен контраст и напомня за стила на Фелини в един мощен микс от заложени идеи. По-важно от неудобната истина, изразена във въпроса „Нима вече няма нищо ново?“, е истината, представена ни от сцената – „В какво се състои същността на „Кармен“?“ Българската национална опера ни провокира, не с поредната романтична история – тяхната постановка бе по-скоро задълбочено вникване в извечните и съвременни проблеми като „Свободата на жената и забраняващата това култура“ или „Невъзможността от факта, че понякога онзи, когото обичаме, не може да отвърне на чувствата ни, колкото и усилия да полагаме“

В "Кармен" на 19 юли участват :

Гергана Русекова, Костадин Андреев, Веселин Михайлов, Илия Илиев, Красимир Динев, Светозар Рангелов, Атанас Младенов, Радостина Николаева, Силвана Пръвчева, Цветелина Коцева

Диригент:Жорж Димитров

Режисьор Пламен Карталов

Сценография Миодраг Табачки

Костюми Християна Михалева-Зорбалиева

Диригент на хора Виолета Димитрова

Хореография Антоанета Алексиева, Светлин Ивелинов

Оркестър, хор и балет на Софийска опера

Съвременен поглед към драмата на Кармен на Софийската опера през традициите на древногръцкия театър и японския театър „Но“ предлага постановката на Пламен Карталов на популярната опера на Бизе в полите на Витоша, в Киноцентър "Бояна", на 19 юли. Операта представи постановката и на поредното си турне в Япония през 2018 година.

Режисьорът Пламен Карталов, по собствените му думи, предлага самостоятелен концептуален поглед в стил на смесени принципи от съвременността и традиции от древногръцкия театър и древния японски театър „Но“. Сцената е изчистена от бутафория, освободена от дешифриране на жанра според класическите категории. Доминиращо място има концентрацията върху съдбата на главните действащи лица, поставени в централния кръг като главна тяхна арена на съдбовност. А пространството около арената е мястото за зрителите, за тяхната игра, поведение и реакции на едновременно наблюдаващ, коментиращ и действащ Хор.

Кармен е трагедия на личността. Затова в спектакъла тя е център - като земен, но ограничен от извънземна сила. Любовта и свободата за нея са по-важни от живота. Самата тя става тяхна жертва, като се бори срещу белязалото я предопределение. Със свободата на силния си дух, независима от никого, взема решение за живота си. Нейната гордост е наказана и заради съвестта й, постоянно търсеща промяна - дързост и предизвикателство. Но човешкият живот е в ръцете на Съдбата, коментира Карталов. По думите му, Кармен е рефлексия на трагична вина, близка по съдба на героини и образи от класическите шедьоври на древногръцката трагедия.

Постановката на „Кармен“ беше реализирана от трупата на Софийската опера и балет специално за седмото й турне в Япония през 2018 г.

Японците изразиха възхищението си към нашите оперни певци, те ги чакаха след спектакъла в продължение на повече от час, за да ги поздравят и да си вземат автограф.

Рейко Юяма

музикален критик, продуцент, писател

Настоящото представление, постановката „Кармен“, дори сред сходните постановки, е изключително необичайна. Разбрах, че г-н Карталов е вдъхновен от японската култура, по-конкретно от театър „Но“ до голяма степен, това личи и от сценичната подредба – изключително семпла, цветовете са ограничени до черно, червено – малко на брой и акцентиращи. Това има голям ефект – дори самите цветове изиграват една роля и придават атмосфера, което е много сполучливо в случая.

Сякаш излезлият от древногръцка легенда хор с белите си маски, създава прекрасен контраст и напомня за стила на Фелини в един мощен микс от заложени идеи. По-важно от неудобната истина, изразена във въпроса „Нима вече няма нищо ново?“, е истината, представена ни от сцената – „В какво се състои същността на „Кармен“?“ Българската национална опера ни провокира, не с поредната романтична история – тяхната постановка бе по-скоро задълбочено вникване в извечните и съвременни проблеми като „Свободата на жената и забраняващата това култура“ или „Невъзможността от факта, че понякога онзи, когото обичаме, не може да отвърне на чувствата ни, колкото и усилия да полагаме“

В «Кармен» на 19 юли участват :

Гергана Русекова, Костадин Андреев, Веселин Михайлов, Илия Илиев, Красимир Динев, Светозар Рангелов, Атанас Младенов, Радостина Николаева, Силвана Пръвчева, Цветелина Коцева

Диригент:Жорж Димитров

Режисьор Пламен Карталов

Сценография Миодраг Табачки

Костюми Християна Михалева-Зорбалиева

Диригент на хора Виолета Димитрова

Хореография Антоанета Алексиева, Светлин Ивелинов

Оркестър, хор и балет на Софийска опера

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Актрисата Саня Борисова и рапърът Кристо прекараха няколко дни заедно на тузарския гръцки остров Миконос, научи "България Днес". Дестинацията се превръща в една от най-актуалните за родните знаменитости, откакто нискотарифна компания пусна директни полети от София и обратно. Миналия вторник рано сутринта Саня и Кристо се появяват заедно на

В сериозно положение изпадна фолклегендата Сашка Васева. Певицата не успя да събере пари за лечение на очите си, а заради коронавируса не я канят и на участия. "Пари за лечението на слепотата ми нямам. Направих кампания за събиране на средства, за да отида в клиника в Германия, но резултат няма. Хората вероятно са в затруднено положение и нямат

Прахът на обичаната народна певица Христина Лютова беше разпръснат в Родопите. "Гласът на Родопа планина", както приживе беше наричана изпълнителката, почина през месец май тази година - 12 дни преди да отпразнува 80-ия си юбилей. Предсмъртното й желание е да бъде кремирана, а прахът й да бъде разпръснат от планинския рид Кайнадина