Музеят на Роден в Париж отново посреща посетители

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/8785830 www.24chasa.bg
Музеят на Роден СНИМКА: Wikipedia

Музеят на Роден в Париж отново отвори врати и неговата управа се надява чрез продажбата на лимитирана серия отливки от работите на великия скулптор от 19-и век да компенсира загубите, причинени от COVID-19, предаде Ройтерс.

"Продажбата на бронзови копия е важен елемент от нашата икономическа стратегия, която развиваме от няколко години насам и която способства за финансовото здраве на музея", изтъкна неговата директорка Катрин Шевийо, предава БТА. 

Тази културна институция се самофинансира и си е поставила за цел всяка година да продава бронзови отливки на стойност 3 милиона евро. Сред купувачите личат имената на музеи и колекционери на изкуство.

Музеят, който подслонява шедьоврите на Роден като "Мислителят" и "Целувката", има разрешението от скулптора да прави копия на негови произведения и да ги продава.

Но всеки оригинал може да има максимум 12 копия Това означава, че вече не могат да бъдат правени копия на творби като "Мислителят", докато "Вратите на ада" имат право на четири, подлежащи на продажба.

Музеят на Роден беше открит през 1919 година, като неговият скулптурен парк с площ от три хектара привлече 570 хиляди посетители миналата година, 75 процента от които бяха чужденци.

И докато границите на Франция все още са затворени за много чуждестранни посетители, сред които попадат и американците, и заради правилата за социално дистанциране, тази година посещаемостта вероятно ще спадне до 200 хиляди души. Предвижда се заради пандемията музеят ще отчете загуба, възлизаща на 4,4 милиона евро.

В други години тази културна институция е реализирала годишни приходи от 3,89 милиона евро от продажба на билети, 1,5 милиона евро от магазина й за сувенири и 1 милион евро от даване под наем на търговските площи.

ПОСЛЕДНО ОТ последно от 24 Часа

Автомобил като космически кораб пуска на пазара "Ролс Ройс".  Великолепното возило в наречено "кола от 2035 г.", поради предположение, че така ще изглеждат автомобилите от бъдещето. То е представено на широката публика от Алекс Хърши, известна с прякора "Суперкар Блонди". Както писа "България Днес", мацката с търговски нюх е австралийка

Британец доведе съпругата си на меден месец в България заради... компютърна игра. Историята му е разказана в SPORTbible - едно от най-големите спортни издания в Обединеното кралство, и през последните дни се разпространява в цяла Европа. Тим Пайк е голям почитател на "Футбол мениджър", в която влизате в ролята на треньор, редите състави

Не един, а два тузарски чифта сандали разхожда актуалната Мис България. Радинела Чушева се е сдобила с червени и сини еспадрили на световноизвестната марка "Луи Витон", въпреки че аксесоарите са от новата лятна колекция и още не се продават в България. Вероятно мацката е направила специална поръчка от магазин в Западна Европа