7 млади автори в галерия “Сан Стефано

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/8802239 www.24chasa.bg
Обща снимка на младите художници - изложбата беше открита от най-известните имена в артистичната гилдия. СНИМКА: АРХИВ НА ТОДОР СТАЙКОВ

Поредната инициатива от дългосрочния проект на Тодор Стайков за подпомагане на художници до 33 г.

Изложбата “Следващото поколение: 7 млади автори 2020” е инициатива от дългосрочния проект на Тодор Стайков за подпомагане на млади художници.

Тя е съставена от най-силните дипломни проекти и свободни работи на завършилите студенти в магистърската степен на специалностите “Живопис” и “Скулптура” през февруари 2020 г. (До 16.7. в галерия “Сан Стефано”, срещу БНТ).

Селекцията на журито

от професори в

академията

определи 4-ма живописци и 3 скулптори, които категорично заявяват себе си, своя талант и творческа индивидуалност. Предложената колекция от произведения по изразителен начин доказва качеството на своя творчески резултат, свидетелства за разнообразие от смели избори на съвременна тематика, многообразие от художествени похвати и пластически изразявания.

В живописта взаимно се допълват психологическият и поетичният реализъм на Северина Даниелова, дисциплинираният поглед към фрагменти от действителността на Александър Тошев и в контраст с дивия експресивен израз на Димитър Бочуков.

Светлинната инсталация на Лора Тонева освен своето активно визуално присъствие в пространството коментира природата на живописната картина, концептуализира преноса от триизмерност в двумерност и образа като сянка отражение.

Скулптурата ни предлага разширен неформален поглед към традиционните категории пространство, обем, форма, материя, опоетизирани от деликатното докосване на Благица Здравковска и Борислава Василева. Инсталацията и пърформансът на Петър Петров умно спекулират върху традиционните представи и предразсъдъци за скулптура.

Много различни и смели като артистични избори и решения, предложените автори и произведения свидетелстват за динамиката и плурализма в съвременната социокултурна ситуация, както и адаптивността на учебната практика към предизвикателствата на съвремието