Екскурзия за един ден срещу есенната депресия

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/9101685 www.24chasa.bg

Какво спасява от лошите мисли в дъждовния сезон, съчетан с коронавирус

Октомври е месецът, в който отново се връщаме на работа след летните отпуски, училището вече е започнало, лекциите в университета - също. Смяната на сезоните влияе на чувствителните хора по различен начин. Лошо настроение, постоянна тревога, безпокойство, необяснимо притеснение, сънливост, честа умора или загуба на интерес към обичайните дейности са само някои от симптомите на есенната депресия.

А какво става, когато есенната депресия съвпада с пандемичната обстановка? Бихме ли се объркали, че сме заразени с коронавирус, а всъщност това да е резултат от началото на есента?

Екскурзия за един ден срещу есенната депресия

Краят на лятото взема със себе си ярките слънчеви лъчи, денят е по-къс, а времето - хладно, мъгливо и дъждовно. Всичко това оказва влияние върху организма, защото се намалява количеството на хормоните мелатонин и сератонин. Те въздействат на настроението, апетита, съня, ученето, паметта. Недостигът им пречи на нормалните навици на човека.

Отделяйте време за децата. Колкото по-активни са те, толкова по-малко време ще имат за тревоги и притеснения.
Отделяйте време за децата. Колкото по-активни са те, толкова по-малко време ще имат за тревоги и притеснения.

Същевременно притесненията около коронавируса още повече засилват тревожността и безпокойството, които по принцип носи и есенната депресия. В момента много държави по света затягат мерките около COVID-19, училищата и университетите са подготвени да започнат отново онлайн обучение, работният офис е вкъщи. Цялата тази обстановка натоварва допълнително оргаганизма. Справянето с депресивните състояния обаче не е невъзможна задача.

Редовните упражнения дават тонус и ни помагат да не изпадаме в есенна депресия
Редовните упражнения дават тонус и ни помагат да не изпадаме в есенна депресия

Бъдете активни

Екскурзия за един ден срещу есенната депресия

Един от най-ефективните начини е да бъдете активни. Занимавайте се с различни видове тренировки, така че да бъдете ангажирани през по-голямата част от всекидневието. Фитнесът, йогата, различните видове спорт дават тонус на тялото и мотивация за работа, както и разсейват от всекидневните дейности и задължения. Обикновената разходка рано сутринта или следобед също има благотворен ефект върху организма.

Повече светлина

Липсата на светлина е един от основните причинители на есенната депресия, а наличието й помага на човек да справи с лошите мисли и настроения. Затова си осигурете повече светлина вкъщи. Въпреки лошото време навън повечето източници на светлина у дома ще компенсират оскъдните слънчеви лъчи и ще ви накарат да се чувствате уютно.

Достатъчно сън

В началото на училищния и университетския сезон, както и при връщането на работа умът и тялото се претоварват след лятната почивка. Сънят между 7 и 9 часа помага за възстановяване след продължителния престой на тялото на работното/училищното място. Забързаното всекидневие, всички задачи и отговорности в началото на учебната година за родители и ученици още повече натоварват организма физически и психически. Допълнително мерките около коронавируса водят до стрес и напрежение дори и при по-малките. Проучване показва, че тази година депресията през есента ще обхване по-голям процент от обществото, тъй като съвпада с пандемичната обстановка.

Отделяйте време

на децата за

любимите им

занимания

В началото на учебната година есенната депресия може да обхване и децата.

Затова е нужно родителите да отделят достатъчно време за любимото занимание на своето дете, да общуват с него, да показват, че всичко е наред.

Движението също помага много и на тялото, и на ума. Колкото по-активни са децата, толкова по-малко време ще имат за тревоги и притеснения.

Родителите също трябва да бъдат ангажирани с дейности, които ги разсейват от работата. Подреждане на къщата, почистване на градината са неща, които може да бъдат свършени от всички членове на семейството.

Екскурзия

или почивка

за един ден

Един от интересните начини за справяне с депресията през есенния и дори през зимния сезон е да планирате екскурзия или почивка за един ден, уикенд или седмица. Няма значение кога би се удала възможност за почивка, но самата организация преди това е зареждаща с енергия. Може да планувате нещо просто, например само разходка в планината, или да обмисляте къде ще прекарате коледната ваканция. Така умът ви се зарежда с положителни емоции при представата на наближаващото пътешествие и почивка.

Мислете

позитивно

Не на последно място - мислете позитивно. Психиката винаги има нужда от положителни чувства и емоции, спокойствие и баланс. Смехът е този, който може да премахне черногледството. Затова може да подберете смешни романи или комедии, с които да запълвате свободното си време.