Веселин Маринов откровено за живота си извън сцената

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/9229240 www.24chasa.bg

Любопитни детайли как се появиха любими песни

и за договорите с музикални компании

Веселин Маринов – едно от най-разпознаваемите имена на българската естрада, публикува за пръв път своята официална автобиография.

“От любов” (изд. “Сиела”) вече може да бъде открита по книжарниците и отправя поглед към онези 39 години на сцена, 23 студийни албума и хиляди концерти, без които историята на родната музикална сцена не би била същата.

Малко след 60-ата си годишнина знаменитият певец споделя в 400 страници преживяното през годините по един неповторим, изпълнен със самоирония и носталгия начин.

Написана като разказ, тази книга откровение започва от самото начало - безгрижното детство във великотърновското градче Полски Тръмбеш, и се влива в годините на казармата, приятелския съвет да кандидатства в Консерваторията и първите студентски години. За участието си в група “Импулс”, за решението да продължи по свой собствен път - до Германия и обратно - както и за откриването на шлагера - музиката на сърцето му... За всичко това Веселин Маринов споделя без излишна престореност и отдавайки своята благодарност към всички, помогнали му през годините.

Певецът разкрива любопитни детайли около работата си с Тончо Русев и Евтим Евтимов, които написват за него емблематични песни, както и кои са причините да сключи договор с “Пайнер” и да прекрати отношенията си с “Мега музика”.

Всяка нота, всяка дума или запетайка в болезнено откровената автобиография на любимия на няколко поколения певец е написана “От любов” - от любов към обичаните жени, към семейството, към приятелите, към радостните и тъжните мигове, към почитателите и най-вече към онази музика, в която се измерва животът.

Още заглавия на ИК "Сиела"

11 знакови разказа на Кафка, събрани в “Метаморфозата”

През 1883 г. в семейството на Херман Кафка – среднозаможен търговец от еврейски произход, се ражда Франц – момчето, чието литературно наследство ще преобрази историята на литературата. Почти век след смъртта на немскоезичния автор в майсторския превод на Венцислав Константинов и с въздействащите илюстрации на художника Дамян Дамянов на български език се появи луксозното издание на сборника “Метаморфозата” (ИК “Сиела”), приютяващ 11 от най-знаковите му разкази.

В тях “поетът на отчуждението” вплита страха, самотата, захвърлеността на “малкия човек” в лабиринта на бюрократичния произвол и абсурдност, но също така и онези “неразрушимост и светлина”, които все пак проникват през паяжината от мрачни тонове.

“Присъдата”, “Огнярят”, “Метаморфозата”, “Грижата на бащата”, “Единадесет сина”, “Братоубийство”, “В наказателната колония”, “Малката жена”, “Селски лекар”, “Първа горест” и “Издръжливец на гладуване” са своебразният “метафизичен експеримент” на писателя, опитът му чрез словото да улови “мистерията на съществуването”.

Преплитайки погнусата от бюрократичната машина, духовното и физическо осакатяване на малкия човек, полуреалните образи на града мъчител и града спасител, текстовете създават абсурден и плашещо реалистичен свят, в който читателят открива както собствения си ад, така и надеждата. Хумористични и освобождаващо иронични, ведри посвоему и дълбоко трагични, разказите притчи отварят широко вратите към несъзнаваното и “преправят пътя към вселената на надеждата”. А “Метаморфозата”, която носят, превръща Кафка в писател и на нашето време. В “пророк на мрака”, но и “пророк на светлината”, от чийто психологически пъкъл читателят излиза разтърсен, но докоснал се до истината.

Заможният ерген се нуждае от съпруга

Ново издание с твърди корици на най-обичаната класика на Джейн Остин “Гордост и предразсъдъци” (ИК “Сиела”) в нов превод на Стоянка Сербезова-Леви.

Всепризната истина е, че заможният ерген се нуждае от съпруга, добре позната на сестрите Бенет и особено на тяхната майка. Елизабет Бенет не е съгласна с майка си. Може би с изключение на това да изтърпи най-добрия приятел на новия им съсед - мистър Дарси. Двамата се намразват от пръв поглед.

Класация на издателството