Синът на Деян Донков прочете откъс от книга за баща си (Видео)

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/9274033 www.24chasa.bg
Авторът Димитър Стайков, неговият герой Деян Донков и синът на актьора на премиерата на книгата “Пламъци по сцената” в Камерната сцена на Народния театър СНИМКИ И ВИДЕО: ЙОРДАН СИМЕОНОВ

Главен герой в “Пламъци по сцената” от Димитър Стайков е звездата на Народния театър

Камерната сцена на Народния театър стана домакин на премиера, но този път на книга. Там авторът Димитър Стайков и героят на неговия театрален роман Деян Донков се срещнаха с храбрите почитатели, дошли в пандемичния и снежен понеделник на представяне на изданието при спазване на всички противоепидемични мерки

Пандемията отложи отпечатването на томчето “Пламъци по сцената”, дело на Книгоиздателска къща “Труд”, по което Стайков работи над 2 години, но не успя да провали премиерата. Авторът я организира "напук" на вируса с убеждението, че талантът трябва винаги и навреме да се подкрепя.

Синът на Деян Донков - 15-годишният Деян младши, дете на връзката на актьора с актрисата Анастасия Ингилизова, дебютира на сцената на Народния театър, където прочете откъс от книгата. Избраният от момчето текст носи заглавието “Кармата на интуицията” и е посветен на една от многото случки в живота на Деян Донков, които се оказват пророчески. Той по принцип има дарбата да сънува странни сънища или да получава провидения, които прерастват в съдбовни житейски събития.

“Аз вярвам, че няма случайни неща”, каза той. Дори здравословното състояние на първородния му син, който се ражда с увреждане на крачето и реална опасност от ампутация, е пример за чудо без медицинско обяснение, а е резултат от срещите на родителите с отец Николай, неговите съвети, светената вода от река Йордан и молитвите към Бог.

Димитър Стайков разказа, че изпитва голямо удоволствие да изследва журналистически, а не строго театроведски живота и изкуството на актьорите, които привличат вниманието му, да търси онзи низ от факти и обстоятелства, които оставят отпечатък върху поведението им на сцената, и обратно - роли, които бележат по някакъв начин живота им.

“За съжаление, имам чувството, че такъв тип книги в България сякаш се неглижират”, продължи Стайков и дори се пошегува, че е трябвало да сложи заглавие “Деян Донков и европейският театър между двете световни войни” или “Деян Донков в епохата на постдраматичния театър”.

Актьорът благодари за вниманието към него, затова, че “чудовищните роли”, които е играл, остават запечатани чрез изданието. Той изрази надежда, че през пролетта и лятото ще има нови поводи за по-шумни и по-близки срещи с почитателите, когато ще може да чуе и техните отзиви.