Идва ли краят на гримирането

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/9605747 www.24chasa.bg
Инфлуенсърът по модни въпроси Амелия Лияна

Носенето на маски доведе до първите фалити на козметични фирми

Още преди коронавирусът да се развихри и да ни принуди да носим маски, холивудската звезда Гуинет Полтроу казваше, че намира гримирането за досадно задължение. “Никога не съм му била фенка. Свързвам го винаги с работа. Посещавах девическо училище и там не носехме грим. Не се обличахме специално. След това той никога не стана част от рутината ми. И мисля, че това се дължи на факта, че винаги съм била малко мъжкарана. Харесва ми усещането да имам чиста кожа”, призна актрисата. Според нея представите за красота през последните години са постигнали голям напредък и са се доближили до нейното разбиране как е добре да изглежда жената. Когато е била тийнейджър, идеалът е бил тип кукла Барби, а когато нейната 16-годишна дъщеря е влязла в своето време за формиране на личността, вече се е ценяло разнобразието от типове тяло, цветове на кожа, на коса и култури.

Полтроу често е критикувана за някои от идеите си за житейска промяна, но по отношение на гримирането, изглежда, е уцелила десeтката. Наистина, наблюдава се тенденция към отмирането му, която носенето на маски пришпори. Все повече жени не виждат смисъл да се гримират, след като при срещите си с други хора трябва да са покрили половината от лицето си. Освен това, дори и да им се удаде случай в някакъв момент да свалят маската, рискът тя да е развалила червилото, ружа или пудрата е доста голям. Така че е обяснимо защо те

предпочитат

да изоставят

разкрасителните

процедури на

този етап

и да се насочат към по-добро поддържане на кожата си.

Би Би Си съобщи, че промяната е толкова голяма, че вече води до фалит на световноизвестни козметични компании като Becca Cosmetics. Основаната в Австралия фирма обяви, че ще спре работа през септември след 20-годишно съществуване. “Натрупването на редица предизвикателства и глобалното въздействие от COVID-19, за съжаление, е повече от това, което бизнесът ни може да поеме и трябваше да вземем сърцераздирателното решение да затворим Becca”, обясниха от компанията. Тя е създадена от гримьорката Ребека Морис Уилямс в Пърт, но с годините се превръща в международна марка за красота с магазини в цял свят.

“Не мислех, че Becca ще бъде сред засегнатите. Марката има толкова лоялни последователи. Изключително силна е в инстаграм и при всички международни търговци на дребно”, коментира Амелия Лияна, инфлуенсър по модни въпроси от Лондон. Гримьорката Поли Марчант, която има и собствена козметична линия, също е шокирана и тъжна от случващото се.

Двете имат милиони последователи в инстаграм и забелязват голяма промяна в нещата, от които те се интересуват. “Всичко, което моите фенове искат да видят сега, е как се справям с рутинната грижа за кожата като неделни процедури за глезене и какви маски за лице използвам”, казва Амелия. По думите ѝ дори големи имена в гримирането като Шарлот Тилбъри са изтеглили няколко месеца напред продуктите си за поддържане на лицето и са отложили тези за разкрасяване.

Поли Марчант подчертава, че луксозният грим вече не е сред нещата, които хората приоритетно купуват не само защото поводите да го използват са намалели заради пандемията, а защото е изключително изнервящо да полагаш старателно нещо върху лицето си, което слагането на маска за секунди може да унищожи. Затова тя съветва своите последователи

да използват

минимален

грим,

който, дори да се развали малко, няма да е толкова дразнещо. Поли не иска да рискува и да пуска нова колекция от своята козметична линия, тъй като продажбите изключително са намалели. Според нея грижата за кожата се е превърнала в новия грим и ако трябва да се инвестира в нещо, е добре да е в тази посока, но самата тя не го прави, защото няма достатъчно свободни средства.

28-годишната Амелия, която е посланик на линия за гримиране на “Диор”, смята, че хората ще се върнат към разкрасяващите продукти, след като животът се нормализира. Надежда за това ѝ дава неочакваният успех на новото червило на компанията, пуснато през януари. Това показва, че определено все още има нужда от грим, казва тя. Въпросът е, че вероятно ще бъде доста променен и по-близък до естествените черти на лицето.

Такъв уклон поне се забелязваше по време на модните ревюта преди пандемията. На някои от тях моделите започнаха

да се появяват

само с

дискретно

червило,

без никакъв руж и сенки.

“Космополитън” също пише, че грижата за кожата, която е била издигната на пиедестал през миналата година, ще продължи да доминира и през тази в пускането на нови линии руж, бронзанти, хайлайтъри и сенки с кремообразна текстура. Според списанието естественият образ е това, към което мнозинството се стреми, и това ще бъде подчертано в новите модни линии на козметичните компании за есента. Ще доминират матовите гланцове за устни, дискретният руж и фиксиращите спрейове за грим, които могат да запазят това, което сте направили върху лицето си и при използване на маска.