Маргарита Александрова, била доскоро в Би Ти Ви, е новият програмен директор на БНТ

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/9934263 www.24chasa.bg

Маргарита Александрова е новият програмен директор на БНТ, съобщиха от телевизията.

Доскоро тя заемаше същата позиция в Би Ти Ви, а сега вече ще отговаря за цялостното програмиране и развитието на съдържанието в каналите на обществената медия.

Позицията бе свободна повече от две години, а съдържанието до момента се координираше от програмните директори на отделните канали.

Александрова има богат опит в областта на анализите и пазарните проучвания, в изследването на медийни навици и потребление, както и в разработването на концепции за съдържание и пазарното им позициониране. Участвала е в реализирането на някои от най-успешните телевизионни формати и развлекателни предавания на Би Ти Ви.

"БНТ ще затвърди водещата си роля в създаването на информационно и образователно съдържание, доставяйки го в среда и време, максимално подходящи за всеки зрител. Ще продължим и позитивната тенденция в разширяването на зрителската аудитория на БНТ, като разработим нови проекти и слотове в областта на забавно-познавателния жанр. Целта ни е създаването на висококачествено телевизионно и видео съдържание, което отговаря на потребностите на българските зрители", казва Александрова.

По данни на пийпълметричната агенция ГАРБ предаванията от постоянната програмна схема на БНТ 1 показват ръст от 26,3 % в средния рейтинг за актуалния спрямо минал тв сезон (данните са за времето от 06,00 до 23,30 ч, възраст 4+).

Маргарита Александрова е с над 25 години опит в сферата на медиите, тв производството и програмирането на съдържание. Стартира кариерата си в "Медиа маркет" като маркетинг експерт, работи като медия директор в българския клон на рекламна агенция Leo Burnett и в "Лирекс БГ" като директор маркетинг. Най-сериозен опит придобива като част от екипа на Balkan News Corporation и bTV Media Group, където започва работа малко след създаването на телевизията през 2000 г. като директор на отдел "Проучване и развитие". През 2014 г. става програмен директор на телевизията.

Александрова е завършила Софийския университет "Св. Климент Охридски" със специалности "Българска филология" и "Реклама". Има и диплома по "Маркетинг" от Университета за национално и световно стопанство (УНСС). Специализирала е "Вътрешни и глобални комуникации" в МАРКОМ и "Конкурентно разузнаване" в The Fuld-Gilad-Herring Academy of Competitive Intelligence, САЩ.