Богът измамник Локи преразказва скандинавската митология

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/9966967 www.24chasa.bg

“Евангелието на Локи” от Джоан Харис е нов преразказ на скандинавската митология през погледа на най-симпатичния антигерой в нэея, измамника Локи (ИК “Сиела”).

Локи е познат като Носителя на светлината, измамника, шегобиеца. Локи винаги е бил представян в не особено благоприятна светлина от бардовете. Но това предстои да се промени, защото на симпатичния антигерой му е дошло до гуша от това да бъде хулен и критикуван. Локи е решил да разкаже историята си сам.

Когато в началото Один въвежда Локи в Асгард, недоверието, което всички изпитват към младия бог, е осезаемо. Тор в очите му е основно мускули, малко мозък, Балдур е толкова съвършен, че направо да ти се доповръща, стражът Хеймдал е надут пуяк, а собствената му съпруга Сигюн е вероятно най-досадната жена в Деветте земи. Е, останалите богове може да не са най-големите почитатели на Локи, но поне Один е на негова страна. Само че повелителят на небето крои свои планове и е не по-малко манипулативен от прочутия измамник. Один има нужда от някого, който да му свърши мръсната работа, и много добре знае как да притисне брат си в стената.

Разказан от първо лице от името на любимия на всички антигерой, “Евангелието на Локи” е неочакван роман, който не спира да забавлява.

Джоан Харис разкрива ново лице на познатите нордически митове и легенди – версия, в която Хаосът е добродетел, мракът се крие на неподозирани места, а един симпатичен измамник се бори за разбиране... и може би за малко справедливост.

Гениалност се иска, за да правиш любов

Научете тайните от “Изкуството да съблазняваш”

Изкуството да съблазняваш” (ИК “Сиела”) от Робърт Грийн крие ключа към загадката на желанието. Бестселъровият американски писател Робърт Грийн ни дава ключа към скритите механизми на желанието – от това как да го пораждаме чак до как да го използваме, за да въздействаме на околните.

По книжарниците вече можете да откриете ново луксозно издание на съвременната класика “Изкуството да съблазняваш” от американския писател Робърт Грийн (“Законите на човешката природа”, “Майсторството”, “Законите на човешката природа” и др.).

Самата дума “съблазняване” – в романските езици seduction – произлиза от латинската дума за “подвеждам, заблуждавам”.

Но това прави ли изкуството на съблазняването нещо грозно или лошо? Не е задължително.

Съществуват различни видове съблазняване – сексуално, обществено, политическо. Великите съблазнители добре познават сложното изкуство да очароват, доведено до съвършенство чрез комбинация от инстинкт и опит. Веднъж овладели мощта на съблазяването, те могат да го използват всеки ден, за да постигат своите цели.

Не е тайна, че съблазнителите не бързат, а дълго време омайват и тъкат нишките на любовта. Но възможно ли е да овладеем тази обгърната в мистерия сила – с лекота да караме хората да се влюбват в нас, да предизвикваме желание и да берем плодовете на отзивчивостта и очарованието на околните?

Притежаването на тази сила не изисква пълно преобразяване на характера или някакво физическо подобрение на външния вид. Съблазняването е игра на психологията, а не на красотата, и всеки човек е способен да я овладее до съвършенство. Необходимо е само да погледне на света по различен начин през очите на съблазнителя.

Робърт Грийн разделя видовете съблазнители на 9 образа: сирените, донжуановците, идеалните любовници, дендитата, непринудените, флиртуващите, чаровниците, харизматичните и звездите. След разкриването на деветте категории Грийн пристъпва към 24 урока на съблазняването, за да създаде едно задължително четиво за всеки, който иска да усвои изкуството да поражда желание.

Много повече гениалност се изисква, за да правиш любов, отколкото да командваш армии.

Нинон дьо Ланкло

Човекът, хванат

в колелото

на историята

“Краят винаги е близо” на Дан Карлин (ИК “Сиела”) поглежда под нов ъгъл всичко, което знаем за сухите факти от учебниците, и задава важен въпрос - какво се случва с обикновения човек, хванат в колелата на историята?

Авторът насочва към проблемите на историята, за които рядко се говори, и прави миналото съответстващо, свързано и приложимо със собственото ни размирно настояще.

Класация на издателсвото