
На 9 март почитателите на гениалния Джузепе Верди ще могат да се насладят на младото канадското сопрано Керълайн Подолак в ролята на Виолета Валери в операта „Травиата“.
Певицата е изключително търсена като сопрано на световните оперни сцени по много причини, най-важната от които е, че е невероятно талантлива и артистична.
Коя е Керълайн Подолак?
Красивата жена е полско-канадско сопрано, извървяло уникален професионален път. Родена е в Торонто, а нейната страст към сценичните изкуства започва от ранна възраст.
Като малка свири на цигулка и китара и участва в местни театрални постановки. Тя завършва средното си училище с отличие и с диплома за драматични изкуства. След това учи за бакалавърска степен с профил радио и телевизионни изкуства в университета „Райърсън“ . Така Керълайн натрупва богат опит в радио индустрията в Торонто. Интересувайки се от езици, Подолак владее английски и полски език, а също така има сертификат за владеене на френски език от университета „Райърсън“. По време на бакалавърското си обучение тя открива страстта си към класическото пеене чрез частни уроци.
През ноември 2019 г. Подолак има своя оперен дебют в Силезийската опера като Зузия в академичната премиера на Станислав Монюшко. След този успех през януари 2020 г. тя изпълнява ролята на Адел в оперетата на Йохан Щраус II, „Прилепът“ в Силезийската опера. За съжаление, поради пандемията бяха отменени редица нейни роли и представления, включително и концерти в полския замък в Пщина.
На 9 март Керълайн Подолак ще си партнира със солистите на Софийската опера:
Цвета Сарамбелиева, Иванка Нинова, Даниел Острецов, Атанас Младенов, Хрисимир Дамянов, Петър Бучков, Николай Войнов, Ангел Христов, Слави Манов, Георги Дуков.
Гостуващ диригент Маестро Франческо ди Мауро
Назначен през 2001 г. за диригент на художественото ръководство на Сицилианския симфоничен оркестър, най-важната италианска концертно-оркестрова институция, през последните няколко години. Той натрупа богат опит в административното и художествено управление на големи оркестрови маси. През 1999 г. получава първото си назначение като постоянен диригент на Пазарджишкия държавен симфоничен оркестър на България, с който прави поредица от важни турнета, а през есента на 2000 г. е назначен за първи главен гост-диригент на театър „Бергери“ в Париж. Маестрото може да се похвали с богата и интензивна диригентска дейност, която започва след получаването на диплома и първата награда със златен медал по дирижиране в Парижката консерватория под ръководството на известни майстори като Серджиу Челибидаш и Анри-Клод Фантапие.
Редовно дирижира важни оперни, симфонични и камерни оркестри в Италия, Франция, Германия, Швейцария, Испания, Хърватия, Португалия, Австралия, Русия, България, Аржентина, Бразилия, САЩ и др. Сред последните му успехи е режисурата на Джоакино Росини „Севилският бръснар“ на фестивала Метапонто , на „Дон Карлос“ от Джузепе Верди в Операта в Загреб и много други. Международната му кариера се развива с ангажименти в престижни музикални институции като Загребската национална опера, Варшавската национална камерна опера, Краковската филхармония, Познанската филхармония, Филхармонията в Санкт Петербург, Оркестъра на Софийската радиотелевизия, Украинската национална филхармония - Оркестър на Киев, Цюрихският симфоничен оркестър, Камерният оркестър на Манхайм, Филхармоничният оркестър Тосканини в Парма, Симфоничният оркестър на Денвър, Филхармоничният оркестър на Торино, Симфоничният оркестър на Порто и др.